יום רביעי, 19 ביוני 2019

"שש" מאת גל אלברמן - ספר חדש על מדף הספרים

















אני מנסה לדייק לעצמי ולכם את יחסי למשחק הכדורגל ובוחרת באמירה: שהמקום הכי קרוב שלי לספורט הזה, נעוץ בעובדה שהחתן שלי חי, נושם ואוהב מאוד כדורגל, הוא משחק כחובבן ובכל שבת כשהוא כאן המסך שהשמיע שירי ארץ ישראל (תחנת רדיו) עד בואם,  עובר מיד לאחד מערוצי הספורט... זהו פחות או יותר הידע המקצועי שלי בתחום וחיבתי היא חיבה בדרגה שנייה... 😃

השבוע הגיע לידי "שש"- 6 ספרו החדש של גל אלברמן, משחקני הכדורגל הבולטים בישראל בדור האחרון, מי שזכה בחמש אליפויות, בשני גביעי המדינה ובתואר שחקן העונה ב 2007/08 . גל פרש לאחרונה בגיל 36 אחרי קריירה שנמשכה על פני 19 שנים. קבלתי את אתגר הספר באהבה.


למה 6 שאלתי את עצמי וגל ענה מתוך הכתוב : "שש הוא מספר קבוצות הכדורגל ששיחקתי בהן. שש הוא המספר שאיתו אני מזוהה יותר מכול. מבין כל המספרים נראה כאילו שש ביקש אותי, ולא אני אותו. בהופעתי הראשונה במדי הנבחרת הלאומית הדביקו לי אותו. כאשר עברתי לשחק בספרד, העניקו לי אותו. בגרמניה שמרו עליו במיוחד עבורי, ואני סירבתי לו. שש היה סבלני וחיכה עד שארצה אני בו. וכשהרגע הגיע ושש ואני נפגשנו, הוא התנוסס על גבִּי עד משחקי האחרון". 










עמו' 55 בספר-ואפילו אני כבר במתח...
"פסגת הפחד.
גמר גביע המדינה 2015 .
ערב המשחק והקבוצה במצוקה: שלושה משחקני חוליית ההגנה פצועים ושני שחקנים נוספים מורחקים. 
אחרי שכבר הבטחנו את האליפות וזכינו בגביע הטוטו, המשימה היא להיות הקבוצה הראשונה בתולדות המדינה שזוכה בטרבל היסטורי. תואר המשולש.
...המשחק שייזכר לימים  אולי כמשחק גמר הגביע המופרע בהיסטוריה נפתח בלחץ אדום... העצבים גורמים לי להביט בלוח התוצאות בכל 30 שניות....ריח השמפניה משכר את כולנו, עת אני מניף יחד עם חברי הנאמנים לקבוצה את גביע המדינה, זה שיתברר לימים כתואר האחרון בקריירת המשחק שלי." 



גל אלברמן: "מודל לחיקוי" זהו צמד המילים הנאמר בהקשר שלי יותר מכול במהלך שנותיי ככדורגלן. בהישמע צמד מילים זה, תמיד השפלתי מבט במבוכה והסמקתי. כעת הגיע הזמן להתגבר על פחדי החשיפה ולשתף מה גרם דווקא למילים אלו להיאמר בתדירות כה גבוהה. זוהי שליחות, מחויבות. ספרי "6" פורסם אחרי לבטים רבים - הרי אני בסך הכול בחור ביישן אשר מילדותו רדף אחרי חלומות צנועים והוגדר לרוב "עוף מוזר". ואני באמת "עוף מוזר", "עוף החול", ועליו אספר לכם בכתובים. בדמותי כשחקן כדורגל היה רב הנסתר על הגלוי, אבל לא בספר זה.

הספר מביא קובץ של שמונה סיפורים קצרים המבוססים בחלקם על אירועים אמיתיים של אחד משחקני הכדורגל הבולטים בישראל בדור האחרון. 

"שש" מאת גל אלברמן.
הוצאת ספרי ניב, 74 עמודים. 
מחיר לצרכן 74 ₪. 
להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת. 




















ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה