יום שישי, 7 ביוני 2019

"בין יהדות למדע" מאת אבשלום דוד











במשך אלפי שנות היסטוריה חקרו אנשי דת, פילוסופים, היסטוריונים ומיסטיקנים רבים את מסתְרי ספר התנ"ך היהודי, אשר נחשב הספר המשפיע ביותר בתולדות התרבות האנושית. הספר "בן יהדות למדע" מאת אבשלום דוד בהוצאת ספרי ניב הוא ספר הגות יהודי. 





                       








בְּרֵאשִׁית בָּרָא אֱלהִים אֵת הַשָּׁמַיִם וְאֵת הָאָרֶץ. וְהָאָרֶץ הָיְתָה תֹהוּ וָבֹהוּ וְחשֶׁך עַל פְּנֵי תְהוֹם וְרוּחַ אֱלהִים מְרַחֶפֶת עַל פְּנֵי הַמָּיִם (בראשית א א-ב).











אני מגדירה את עצמי כחילונית במלא מובן המילה וגם בשיעור התנ"ך בבית הספר עשיתי את המעט המתבקש כדי להעמיק מעבר לתכנים שנלמדו בכיתה. אלא שהחיים מפגישים אותנו עם אנספור דעות, אמירות, גישות ומחשבות שמציבות אותנו לעתים מול אתגר ההתבוננות פנימה
את הספר בין יהדות למדע ניסיתי להבין ממקום שכזה. לנסות להבין מה הפסדתי עד היום ומה באמת מביא הספר ליהדות. 
התנ"ך או המקרא בשם נוסף הוא קובץ  של 24 ספרים החוברים להיות כתבי הקודש היסודיים שלנו ביהדות. 
הספר בין יהדות למדע דן בקונפליקטים בין תפיסת הטבע כפי שהיא משתקפת במקרא ומהיא התפיסה המדעית המקבילה לאותם קונפליקטים. 
בפרקיו המרכזיים של הספר נוגע הכותב במדדים שונים של בחינה בכל שקשור לאל. בנושא שאחריו מתרכז הכותב באדם-צרכים, רצונות, תפיסת המציאות, ידע, כלכלה ופסיכולוגיה המהווים סוג של בסיס לפרק העוסק בטבע האדם. פרק מעניין במיוחד עוסק בתרי"ג המצוות. הפרק האחרון עוסק במדינה ומקנח באחרית הימים. 




עמוד 112 בספר:
מתוך עשרת העקרונות היהודים בחרתי להביא את הראשון שבהם: "חיה את ההווה בבינה ובחוכמה"
על פי היהדות צריך לחיות כאן ועכשיו: אסור לדחות למחר מה שאפשר לחוות או לעשות היום: העבר מת והוא איננו יותר מהיסטוריה הקבורה בזכרון: העתיד טרם נולד  ונמצא רק בדמיון ואנו חיים בהווה מתמשך.

הספר השופך אור על מסתְרי ספר התנ"ך ועל מסתְרי הבריאה תוך מתן פרשנות מודרנית לספר התנ"ך המבוססת על תפיסות יהודיות שונות ועל תפיסות מדעיות מקובלות. הספר נכתב בשפה פשוטה ומובנת לקורא בן זמננו.











מאת אבשלום דוד. 
הוצאת ספרי ניב, 185 עמודים. 
מחיר לצרכן 64 ₪. להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת.




























ריקי ברוך











אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה