יום ראשון, 2 ביוני 2019

"עו“ד ועו“ד" רומן הביכורים מאת יעל שרר






הכול עובד נגד נטלי שמש.
מיטת קומתיים בדירת חדר, משמרות של שתים-עשרה שעות, עבר שלא מרפה ותאונת דרכים, שהיא בחזקת דובדבן על הקצפת. אבל כשנטלי מגיעה למשרדו של עורך הדין תומר בר-ציון, שרק עכשיו סיים את הסטאז‘, כספי הפיצויים הזעומים נותנים לה תחושה שהנה, יש מוצא מהמצב.

ברגע של גילוי לב היא מספרת לו על אונס שניסה לבצע בה במהלך שירותה הצבאי המועמד לסגנות הרמטכ“ל, אלוף פיקוד הדרום חזי בללי. תומר מעניק לה פתח לתקוות חדשות. לא רק שנטלי תפוצה בסכום כסף רב, אלא שתסכל את מינויו הצפוי של בללי.

"... נטלי הגיעה כמו שהבטיחה, לובשת פרצוף של ילדה חוצפנית ומכנסי דגמ"ח שחורים של מלצרים. היא דברה אליו כאילו פר את ההבטחה שלו אליה, כזו שלא זכר שהבטיח. הוא התנהג אליה בסלחנות, כמעט בבגרות. היה לו ברור שבעצם הכניסה לתחנת המשטרה היא תחשוף עצמה בפעם הראשונה., תפנה אל בללי אצבע מאשימה בפעם הראשונה ותאמר: "האיש הזה עשה לי!" 
הוא הביט עליה והבין שהוא מסתכל על הילד שצועק המלך הוא עירום. " (עמוד 96 בספר)









מכל הסיבות הלא נכונות מגייס תומר לעזרתו את השותפה הבכירה במשרד ובתו של הבוס, שירה יקותיאלי עצמון, גרושה זועפת הרואה בתיק עוד פסגה מקצועית לכבוש והזדמנות פז לצבור כוח, פרסום והזדמנות לצאת מתחת לצל שמטיל אביה, עורך הדין האגדי דן יקותיאלי.

בבת אחת מוטלת נטלי לקלחת של מניפולציות, השמצות וכוחות הגדולים מעבר למידותיה, שמטלטלים את נטלי ואת הסובבים אותה. קשרים מתהדקים ונפרמים, נאמנויות נבחנות ומתפוררות, אבל בקרב המשפטי מנצחים רק עורכי הדין.
עו“ד ועו“ד הוא רומן הביכורים של יעל שרר, עיתונאית, פעילה חברתית ובמאית הסרט הדוקומנטרי פורץ הדרך “כביסה מלוכלכת”. 




כתבה יעל שורר
הוצאת מטר
לרכישה בחנויות הספרים ובאתר 




















ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה