יום שלישי, 27 באוגוסט 2019

איך נוצר תינוק? הספר החדש המשיב לכל סוגי המשפחות ולכל הילדים







כשהייתי ילדה "הסתובב" בבית שלנו הספר "תינוק בא לעולם". לא זוכרת בת כמה הייתי כשגיליתי עניין וסקרנות רבה בציורים שהופיעו בספר. לאמא היה קשה לדבר על זה ובטח שלהסביר. כל שאלה גרמה לה אי נוחות ומבוכה ולכן שלחה אותנו לקרוא את המיידע מהכתוב. זה שונה מילד לילד. יום אחד מגיע הרגע בו מגלים הילדים סקרנות בקשר לתינוקות. לעתים זה קורה כאשר נולד תינוק חדש או אמור להיוולד, וברקע נשמעות שיחות רבות בין המבוגרים. ילדים רוצים לדעת מהיכן מגיעים תינוקות לעולם ובאופן ספציפי מנין הגיעו הם.








בימים אלו רואה אור הספר איך נוצר תינוקמה שהתאים לימי ילדותי ולימים שילדי היו קטנים כבר פחות מתאים לימים אלו. מבנה המשפחה המוכר בבסיס המשפחה כבר קיבל צורות חדשות ובו נולדו "סוגים" שונים של ילדים. הספר איך נוצר תינוק מחדש ומתאים בתשובותיו לכל סוגי המשפחות ולכל הילדים.









שתי תשובות מרכזיות מביא הספר להורים ולילדים. תשובה אחת מכילה את הסיפור הייחודי של ההתעברות והלידה שלהם. והאחרת מעניקה לילדים את המידע הבסיסי הנוגע לכל הלידות האנושיות. לשני הסיפורים יש ערך רב. הסיפור הראשון מחבר את הילדים לתולדות חייהם האישיים ולרקע המשפחתי, התרבותי והאתני שלהם. הסיפור השני מחבר את כל הילדים זה לזה: הוא מזכיר לנו שאף על פי שההבדלים בינינו חשובים ואסור להתכחש להם, גם האנושות המשותפת ככללותה היא דבר די מגניב.

הספר איך נוצר תינוק עוזר למבוגרים לספר לילדים כיצד באים תינוקות לעולם. אין בספר מיידע על יחסי מין, תרומת זרע, טיפולי פוריות, פונדקאות או אימוץ. אבל הוא יוצר מרחב שבו יכולים המבוגרים לחלוק פרטים בהתאם לסדר הגודל שנכון להם לתת. 

בפתיח לספר פונה הכותבת להורים ומציעה להם להיעזר במדריך באמצעותו יקבלו כלים והכוונה בניהול השיחות עם הילדים. את המדריך ניתן להוריד חינם בלחיצה כאן 








איך נוצר תינוק - ספר לכל סוגי המשפחות ולכל הילדים
מאת קורי סילברברג; איורים פיונה סמית
מחיר 74 ₪ הוצאת מטר

















ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה