יום חמישי, 8 באוגוסט 2019

"תמר ואיתמר בין שבילי הכפר" - ספר ילדים חדש





יש משהו בספרי הילדים שתמיד מחזיר אותי לילדותי שלי, גם כשאני סבתא לנכד ראשון בן חמישה חודשים (היום). אני אוהבת ספרי ילדים ויותר בהם את אלו העוסקים בילדות בכפר. נולדתי וגדלתי בכפר ולעולם אודה שזו שזה המקום שעיצב את אישיותי, הווייתי, תפיסות העולם הבסיסיות שלי והערכים שאני חיה לאורם עד היום. יש משהו בחיי הכפר שזר לא יבין, גם אם גדל בבית בעיר שהעניק לו עושר רגשי, כלכלי ותרבותי.



השבוע הגיע לידי ספר ילדים שריגש אותי עוד בטרם קראתי את תוכנו. הסיפור המרגש שמאחרי הספר: "תמר ואיתמר בין שבילי הכפר" וסגירת המעגל של הכותבת ובתה הבכורה 16 שנה אחרי, הם מפגש מרגש וזכות גדולה לסקר.







בסוף יולי 2017 מצאה אסנת גואז מחברת הספר, מעטפה בלויה לבנה, סגורה וחתומה בתיק בבוידעם. הבול והטקסט על גבה העידו ששלחה אותה לעצמה בדואר רשום 15 שנים קודם לכן. כשפתחה את המעטפה, מצאתי בתוכה סיפור שכתבה עבור בתה הבכורה, מָ טָ ר, כשהייתה בת שנה. היא קראה את הסיפור נרגשת וצלצלה לספר לבתה בת ה 16 על הסיפור הנשכח שכתבה לה אחרי שנולדה. כששאלה אותה אם תסכים לאייר נענתה מידית בחיוב. 

"הורים יקרים, תָּמָר וְאִיתָמָר בֵּין שְׁבִילֵי הַכְּפָר הוא לא רק ספר ילדים, אלא גם סיפור על סגירת מעגל, על מימוש הבטחה של אימא צעירה לבתה הבכורה, על הפיכת חלום, אחרי יותר מ-17 שנה לפרויקט משותף של אם ובת. זהו סיפור שאולי מוכיח יותר מהכול שגם אם אנחנו מוותרים על חלום, החלום לא בהכרח מוותר עלינו."




בְּיוֹם שַׁבָּת בִּקְּרוּ תָּמָר וְאִיתָמָר אֶת סַבָּא וְסָבְתָא בִּכְפַר חֵמָר.

אַחַר הַצָּהֳרַיִם יָצְאוּ הַשְּׁנַיִם לְטַיֵּל תַּחַת כִּפַּת הַשָּׁמַיִם.

לְפֶתַע גִּלּוּ...



מה גילו תמר ואיתמר בין שבילי הכפר? מה הם עשו בשָלל שמצאו? כל אלה ועוד בסיפור שמפליג אל מחוזות הדמיון, שרק בהם גזר דקיק יכול להפוך לקורה, כרוב גדול למתקן טיפוס ופלפל מפותל למגלשה... וכל אלה תוך כדי היכרות עם צבעים, צורות וגדלים, מניית ימות השבוע ועידוד אכילת סלט (!)





אסנת גואז: בת 50, מרצה ומנחת סדנאות סטוריטלינג. מספרת סיפורים עסקיים (Business Storyteller) ומחברת ספר ההדרכה והעיון 'התחילו לספר!'; מוסמכת (M.A.) בתקשורת ובעיתונות מטעם האוניברסיטה העברית. תָּמָר וְאִיתָמָר בֵּין שְׁבִילֵי הַכְּפָר הוא ספר הילדים הראשון שלה.
המאיירת: מטר (הבת של הסופרת) התחילה לאייר את הספר בגיל 16 וסיימה בגיל 17 כשהיא בכיתה י"ב. האיורים הוגשו כפרויקט גמר לבגרות 5 יחידות באומנות בבית הספר ליד"ה.













כתבה: אסנת גואז
איירה: מטר גב
לרכישות מרוכזות *בלבד* במחירים נוחים ניתן לפנות למייל: osnatgoaz@poprite.co.il
הוצאה לאור: poprite




















ריקי ברוך













אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה