יום שישי, 9 באוגוסט 2019

"עד שתיפול" ו"ציפור המזל שלי"- ספרי נוער חדשים








ספר נוער חדש: ציפור המזל שלי מאת חנה ליבנה 



הכרתי את חנה לבנה בשנים שילדים היו קטנים. הכרתי אותה בספריית רמת השרון כשהעבירה שעת סיפור לילדים, וילדי היו ביניהם. מאז חלפו 25 שנים לערך וחנה לבנה מתהדרת ב תשעה עשר ספרי ילדים ונוער שאת חלקם רכשתי גם אני. 
בימים אלו רואה אור ספרה החדש "ציפור המזל שלי".


"אם ישאלו אותי מי הילדה הכי מאושרת בעולם, אני חושבת שאענה תמיד, "אני!"
ולמה אני הכי מאושרת? כי החיים שלי הכי נפלאים בעיניי. יש לי אמא שיודעת לעשות הכל: לקנות בתים, למכור בחנות שלה, להכין מלפפונים חמוצים בבריכה שבחצר, להגיד לכולם מה לעשות, ולפעמים, כשיש לה זמן פנוי, גם להיות אמא. טוב, לבשל היא לא כל כך יודעת, אבל זה לא נורא. 
וסיבה שניה לאושר-אבא שלי. לדעתי הוא האיש הכי נחמד בעולם. כשהוא חוזר הביתה מהעבודה, לבוש בחליפה היפה שלו ומחייך אלי, אני מרגישה כמה הוא אוהב אותי, כי אצל אבא רואים הכל על הפנים, ככה גם אמא אומרת. " 



אווה היא נערה מאושרת המתגוררת בעיר פיוטריקוב בפולין. יש לה משפחה מלוכדת ואוהבת, יש לה חברות שאיתן היא אוהבת לשחק, לצחוק וללמוד, ולפי העוזרת גניה, יש לה אפילו ציפור מזל היושבת על כתפה ושומרת עליה. אך חייה של אווה משתנים ביום אחד כשהמלחמה הגדולה מתחילה. הנאצים פולשים לפולין ונדמה שהעולם משתגע ושכל מה שהיא מכירה משתנה לבלי הכר. 
הסיפור מלווה את חייה המרתקים והקשים של נערה מיוחדת זו שמנסה להישאר אנושית גם במקומות הגרועים ביותר, שהלימודים בביתו של הפרופסור הפולני שמסתכן בחייו כדי ללמדה בגטו ממלאים את חייה ונותנים להם משמעות, ושכל הרע שקורה לה ולמשפחתה לא מצליח לכבות בה את התקווה ואת האהבה.


"ציפור המזל שלי" מאת חנה ליבנה הוא סיפור מרגש לבני הנוער, המבוסס על סיפור אמיתי, שבאמצעותו יוכלו להכיר פיסה מההיסטוריה האפלה שלנו דרך נקודת מבטה של נערה, שהאנושיות נשמרה אצלה למרות הכול.


חנה ליבנה היא סופרת ומשוררת ילידת יבנאל. הוציאה לאור שמונה עשר ספרים, זכתה בפרסים ספרותיים וספריה נקראים בבתי ספר במסגרת "סל תרבות", "סופר אורח" ו"מצעד הספרים". בספריה המרגשים היא נוגעת בצד העמוק והנסתר שבנפש האדם.

"ציפור המזל שלי" 
מאת חנה ליבנההוצאת "דני ספרים"157 עמודים. מחיר לצרכן 78 ש"ח, 
להשיג בכל חנויות הספרים ובאתר






***





"עד שניפול" מאת איתי כהן







אור, עדן, גל ושקד היו תלמידי תיכון רגילים ביותר עד לרגע שבו חייהם הפכו בלתי שגרתיים. תאונת דרכים ונפילה מצוק יכולות להיחשב דברים שקורים במקרה, אבל מה אם מדובר ברצח ובחטיפה? ומה לגבי חלומות החוזרים על עצמם ומרמזים על תעלומות מטורפות? ככל שהעניינים מסתבכים, כל אחד מגיבורי עד שניפול מגלה את הכוח המיוחד הטמון בו, כוח החורג ממסגרת הזמן המוכרת לנו, ודורש ממנו להיות אמיץ יותר ולהעז כדי להציל זה את זה. בתוך מערבולת ההתרחשויות המהירה חלקם מתנסים גם בחוויה המינית הראשונה שלהם כשברקע מהדהד האיום על חייהם ועל חיי חבריהם.







משהו בעלילת הספר גרם לי מבלי שיכולתי לשלוט בתחושות לחזור לעתים לתקופת הנעורים שלי ולשאול את עצמי חלק מהשאלות שאור, עדן גל ושקד מתלבטים בהם. גם כשהימים שלי היו אז אחרים, אני מודעת לעובדה שאותן דילמות אינו חולפות אלא רק משנות פנים וצורה כשבסופו של דבר התשובה להם כמעט זהה.  
ספר הביכורים של איתי כהן  "עד שניפול" הוא סיפור בו הדמיון והמציאות, כפי שאנו מכירים אותה, חוצים גבולות, מתערבבים זה בזה ויוצרים חוויית קריאה סוחפת ומותחת. 





"עד שניפול" מאת איתי כהן. הוצאת "ספרי ניב", 121 עמודים. מחיר לצרכן 84 ש"ח, 
להשיג בכל חנויות הספרים הדיגיטליים.





















ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה