יום שלישי, 27 באוגוסט 2019

מסעדת "המקדש" מקדשת את הבשרים באווירת מרתפי הגאז והבלוז של ניו אורלינס, אבל אצלנו בכפר סבא (אושילנד)








קרוב לוודאי שאתם מכירים את התחושה הזו שאתם נכנסים בשעריו של מקום שלא דרכתם בו בעבר ומתמלאים באנרגיות שמקרין המקום על באיו. השבוע זה קרה לנו כאשר נכנסנו למסעדת "המקדש" במתחם אושילנד בכפר סבא. המפגש עם לירן שף המסעדה ואביו. שני אנשים שהחיוך לא יורד מפניהם ותחושת הבית שהם מעניקים לאורחי המקום מתנקזים בסופו של דבר למשפט המחץ של בני הצעיר בתשובה לשאלותו של לירן.

לירן: "אתם רוצים עוד משהו?"
יניב: "לגור פה!"
המילים שיצאו מפיו בספונטניות קפלו בתוכן את מלא גודל חווית הסעודה שהייתה לנו באותו הערב ב"המקדש". 










"המקדש" 
כשמה כן היא! מסעדה-מקדש בשרים ייחודי לאוהבי האוכל האיכותי באזור השרון ומחוץ לו. שילובים של עץ ומתכת מעניקים למקום מראה חם בסגנון ניו אורלינס ומרתפי הג’ז והבלוז שלה. את "המקדש" פוקדים שוב ושוב חובבי הבשרים והגורמה בכדי להנות, לטעום ולבלות יחד מאוכל כשר ומוקפד, אוכל מסקרן עד מפתיע, בתפריט המשתנה מיום ליום ועליו מנצח בכשרון רב ולא פחות בענווה: שף לירן בלו שבעברו רשומות טצה דורו, קורדיליה ואמיליה לשעבר. 




שף לירן בלו



דקות ספורות אחרי שנכנסנו לעת ערב למקדש, מלאו השולחנות בקבוצות סועדים בהרכבים שונים. משפחות, קבוצות חברים, זוגות ואפילו ילדים מביני עניין, הזמינו בהתאם לתפריט היומי את מה שהם כבר מכירים ואוהבים.

פתחנו עם כוסית סאקה יפני עדין ב10% אלכוהול ובטעם של עוד. (אבל אני זכרתי ש"אם שותים לא נוהגים" והשארתי את הכמיהה מאחור... )
מושלמות ביופיין ובטעמן, בִּשְּׂמוּ (מהמילה בֹּשֶׂם) את הסעודה שלנו, ראשונות ועיקריות שכל אחת מהן הפעימה אותנו במראה, בטעם והצטרפו לחוויה הקולינארית שמלאה אותנו לאורך השהיה במקום וליוותה אותנו גם אחרי. 









במנות הראשונות:
בריזאולה-סינטה כבושה חודש ימים ופרוסה דק על אבטיח דחוס בוואקום וסלט עשבים ברוטב אשכולית אדומה. שילוב מושלם של טעמים ונראות ייחודית מעוררת השראה. 








שעועית תאילנדית ושוק אווז
שעועית תאילנדית מוקפצת בציר טלה עם שוק אווז פלפלים חריפים ובזיליקום תאילנדי.
מנה פריכה, משובחת נימוחה בעיצוב משובב לב.





תבשיל שעועית בשר ראש
תבשיל שעועית מקסיקני של בשר ראש בבישול ארוך של ארבעה ימים. אין ספק שהטעם העמוק של המנה ניכר בכל ביס. אני מכינה זאת בבית במשך יומיים. אין ספק שיש לי מה ללמוד...










לשון בקר מעושנת
הלשון מעושנת בעצי ווסקי מבושלת בציר בקר טלה עם סלט עשבים עדין. 






בעיקריות:
לצד פלטה לוהטת ב600 מעלות הוגשו לשולחן בשרים משובחים אותם צרבנו במידה שאנו אוהבים. פלאט איירון-נתח עשיר בטעם משוייש מפרת אנגוס בכירה שנמס לנו בפה גם כשהיה לוהט מידי כשלא עמדנו בפיתוי. עוד הוגש לצריבה נתח הקצבים גולת הכותרת של הבשר -הנתח הייחודי שהותיר את הבן שלי מאוהב. 









אסדו מעושן
אסדו בבישול ארוך ומעושן בעצי דובדבן והדרים ברוטב ברביקיו תפוחים. המנה התפוררה בפה והעניקה את התחושה שאפשר לאכול ממנה עוד ועוד ועוד אבל השובע ממה שקדם לה כבר ממש לא אפשר.
לצד העיקריות מוגש תפוח אדמה ובטטה.







קנחנו בקרם בורלה-פרווה על בסיס חלב קוקוס מנה משובחת למרות ובזכות העובדה שאינה חלבית. 




לא תמצאו בתפריט של "המקדש" חמוצים, וגם לא חומוס או צ'יפס. המסעדה מקדשת את הבשרים ומגישה אותם בדרכי עישון יחודיות. בכל מנה מושקעת הכנה מרובה, חשיבה, שילוב טעמים פורץ דרך ותחושה  מובהקת שכן אכן מקדשים את הבשר, מקדשים את המנה ומקבלים כל סועד באהבה גדולה.
תגיעו רעבים!!!


אופציה לבחירה 
**ארוחת טעימות זוגית - ארוחת טעימות (400 גרם) של בשרים טרים ישראלים
(פילה/ ראנץ/ אנטריקוט/ אסאדו/ סינטה) כוס יין הבית /בירה מהחבית 175 ₪ לאדם 
*על כל יושבי השולחן להזמין את הארוחה הנ”ל או לפחות ב 165 ₪ לסועד









"המקדש" - מתחם אושילנד עתיר ידע 4, כפר סבא 09-9777007  (חניה חינם בשפע)

שעות פעילות:
ראשון עד רביעי 12:00-22:30
חמישי 12:00-23:00
שישי 12:00-16:00
עסקיות:
ראשון עד חמישי 12:00-16:00

להזמנת מקום הכנסו מכאןhttps://ontopo.co.il/themikdash













ריקי ברוך






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה