יום שישי, 9 באוגוסט 2019

ללמוד להצליח - כלים מנטליים ומעשיים למצוינות והגשמה עצמית







"לקראת חצות, שמעתי צעדים כבדים מחדר המדרגות. הדלת נפתחה ואור מילא את הסלון החשוך כשדמות תשושה פסעה פנימה. ראיתי את אבא שלי כמו שלא ראיתי אותו מעולם. הייתה לו הבעה ריקה בעיניים. לאחר דקות ארוכות הבחין בי והתקרב אליי באיטיות. הוא נעמד מולי, שם את ידיו הגדולות על כתפיי, ואמר מילים שלא אשכח לעולם: "תלמד, כדי שלא תהיה כמוני." מאותו הרגע הכול השתנה. בפעם הראשונה בחיי, נולד בי חלום. חלום שהפיח בי משמעות והיה עבורי ועבור כל הסובבים אותי לא פחות מתיקון עולם" (מתוך הספר). 










"ללמוד להצליח" מאת ד"ר מאור פריד הוא מדריך מעשי המכיל את כל הכלים שהפכו נער אלים בעל הפרעות קשב וריכוז חריפות, לקצין ומדען מצטיין בצה"ל, מסיים הדוקטורט הצעיר ביותר בטכניון, ולחבר ברשימת הצעירים המבטיחים מתחת לגיל 30 של מגזין Forbes. במהלך הקריאה, עובר הקורא תהליך אקטיבי של סלילת דרכו האישית לעבר הגשמה עצמית באמצעות מילוי תרשימים, טבלאות וביצוע משימות ממשיות תוך שהוא עונה כל השאלות המהותיות והעמוקות ביותר. כלים אלו משנים את חייהם של צעירים ומבוגרים רבים מכל הרקעים ומכל רחבי הארץ מדי יום. 
ד"ר מאור פריד: "הספר שאתם מחזיקים בידיכם הוא תולדה של נדר שנדרתי לעצמי במהלך רגעי המשבר בחיי. רגעים בהם נשבעתי שאקדיש את כל כוחותיי כדי להעביר את הכלים שרכשתי לאורך דרכי האישית לכל מי שעומד חסר אונים אל מול החלומות שלו, לכל מי שלא זכה בליווי, תמיכה והכוונה, למי ששוקל להרים ידיים, שאומר לעצמו "זה לא בשבילי"." 



"מאות זוגות עיניים ופרצופים מחייכים קיבלו את פנינו באמפיתיאטרון רחב הידיים של הטכניון. השיירה חלפה על פני ההמון העומד על רגליו בסדר מופתי, ואני אחריהם בהליכה מרושלת בזמן שעיניי סורקות את הקהל מצד לצד.
"איפה הם?" שאלתי את עצמי. כל מה שרציתי לראות באותם רגעים לא היה נשיא הטכניון, לא הבמה המפוארת עליה החלו אנשי השיירה להסתדר כמו חיילים, ולא הקהל העומד על רגליו. כל מה שחיפשתי באותם רגעים היו העיניים של אבא ואימא שלי. לא עשיתי את כל זה בשביל הגלימה, הכובע, הכבוד, הדיפלומה ואפילו לא בשביל התואר "דוקטור" לפני השם שלי. מה שבאמת רציתי היה לראות את המבט בעיניים שלהם שאומר "אנחנו גאים בך"....

"לא יכול להיות שזה קורה," חשבתי והסתכלתי סביבי. ישבתי לצד המדענים והמהנדסים המבטיחים במדינה, בחורים ובחורות באמצע שנות השלושים, הארבעים ואפילו השישים לחייהם. התבוננתי שוב במנחה הטקס, אך לא הקשבתי למילה שאמר. חייכתי לעצמי. תחושת אושר עילאית הציפה כל תא ותא בגופי.
"אז ככה מרגיש להגשים חלום," חשבתי. ביום שבו הייתי זכאי לתואר דוקטור הייתי בסך הכול בן 24. אלו לא היו רק שש שנות לימוד מפרכות בטכניון, אלא חיים שלמים שהתנקזו לרגע אחד, מסע בן אין-ספור צעדים על שבילים שבהם איש שהכרתי לא צעד מעולם. מסע רצוף בסיפוק וכאב שאי-אפשר לתאר במילים, רגעי שיא והתרסקויות שהולידו תובנות וכלים שלהם אני חייב את כל מה שהשגתי לאורך הדרך ואת מי שאני היום."



הספר ואני
כשסיימתי לקרוא את הספר היה לי ברור מעל לכל ספק - שם הספר שבחר הכותב לספרו "קטן עליו" בכמה מידות . קראתי והתחברתי לילד, לנער, לאיש, למצליחן. בפרקים לא קלים יכולתי לחוש אמפתיה גדולה לכותב, לראות לנגד עיניי את אותם תלמידים שאבדו במערכת החינוך המקובעת, שלא הצליחו להתאים את עצמם לדרישות בשל לקויות רגשיות ואחרות, שהמערכת לא ידעה לתת להם את התשובה הראויה ובמקום להעניק להם חווית הצלחה, ולא משנה באיזה תחום, דרשה מהם לשבת בשקט בכיתה ולא להפריע!!
את ההחלטה להצליח לקח על עצמו מאוד לבדו. בניגוד לאינספור קשיים ובדידות חברתית שנכפתה עליו במציאות חייו לנוכח הרקע ממנו הגיע, וכנגד כל הסיכויים כמו שאומרת הקלישאה הספרותית' הגיע מאור להגשמת החלום שרקם לעצמו כשהתחיל ללמוד בתיכון.
מעטים האנשים שאני מכירה במערכת החינוך ומעבר לה, שידעו למקד את החלומות שלהם בדרך כה ברורה, שלב אחר שלב, כאילו הוא מתבסס על רשימה מובנית ומסמן לעצמו וי נוסף בכל שלב שחצה.
מאור פריד הוא מודל לחיקוי בכל שלב בחייו מאז אותו ערב גורלי בו אמר לו אביו את אותן המילים. מבחינתי, "ללמוד להצליח" אינו רק ספר המעניק כלים מנטליים ומעשיים למצוינות והגשמה עצמית, כי מעבר להיותו שכזה הוא ספר השראה אמיתי המוכיח כי בדרך של נחישות , התמדה וכלים נכונים השמיים הם הגבול!
יישר כח! אשמח לדעת מה עבר בעשור הבא של חייו שהרי הוא רק בן 26.





מאור מרצה במכון דוידסון תכנית של"ב






ד"ר מאור פריד משמש כמהנדס מחקר ופיתוח במשרד-הביטחון, מייסד ומנכ"ל עמותת "ללמוד להצליח" לקידום צעירים ובני נוער בסיכון למצוינות ולהגשמה עצמית. התגייס לתוכנית המצוינות "ברקים", שירת כקצין בדרגת סרן במשרד ראש הממשלה והוכר כמדען מצטיין. השלים את התואר הראשון והשני בטכניון בהצטיינות ואת הדוקטורט כמסיים הצעיר ביותר לשנת 2017, בגיל 24 בלבד. שימש כמרצה חיצוני באוניברסיטת בן-גוריון, פרסם מאמרים בכתבי עת מובילים והרצה בכנסים בינלאומיים. נמנה ברשימת 30under30 של מגזין Forbes , זכה בפרס "רוח ציון" ליזמות ציונית ובמלגות ISEF ו- Fulbright ללימודי פוסט-דוקטורט בארה"ב. בן 26 , גר בלוד ונשוי למיכל.


"ללמוד להצליח – כלים מנטליים ומעשיים למצוינות והגשה עצמית" מאת ד"ר מאור פריד. 
הוצאת "ספרי ניב", 215 עמודים. מחיר לצרכן 70 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובאתרים הדיגיטליים.
















ריקי ברוך
















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה