יום רביעי, 7 באוגוסט 2019

מסע במרחבי הנפש - ספר חדש מאת שלי גפן









את המונח "שורשים וכנפיים" עליו כותבת ד"ר שלי גפן בספרה החדש: "מסע במרחבי הנפש"פגשתי לראשונה בסיפור המופלא של הסופר אמנון שמוש: "תמונות מבית הספר העממי". משהו בכמיהה להיות גם וגם, כמו שכתב שמוש וכמו שכותבת גפן, עורר בי עניין רב עד שמצאתי את עצמי מתבוננת פנימה אל תוכי ומבצעת את מטלות הכותבת במסעי אל מרחבי הנפש. 









השבוע הגיע לידי הספר "מסע במרחבי הנפש". כמי שעוסקת ב"אימון אישי" כבר למעלה מעשור, משתמשת בכתיבה ככלי, כעוגן, כדרך ביטוי, כפורקן, כנחמה, כדרך להתמודד עם דילמות ושעות של עבודה פנימה, יודעת ומזדהה עם תחושותיה של הכותבת לאורך מסעה ועד לרגע המואר שהספר יצא אל האור. יש בו במסע הפנימי הזה, דרך הציטוטים, קטעי השירה ותרגילי הכתיבה תהליך אמיתי המוציא את המתבונן פנימה מאזור הנוחות שלו ומניע אותו לעשייה שלא היה מורגל לה בעבר.


מַחְשָׁבוֹת שֶׁעוֹלוֹת עַל הַדַּף
הֵן כְּמוֹ עָלֶה נִדָּף
סָגוּר לְךָ שֶׁנִּפָּתַח חוֹשֵׂף אוֹתְךָ
כְּשֶׁיּוֹצְאוֹת מַחְשָׁבוֹת אֶל הָאוֹר
הָעוֹלָם לֹא נִרְאֶה כָּל כָּךְ שָׁחֹר
הֵן מִתְמַסְּרוֹת אֶל הָרוּחַ 
וּמִתְפַּזְּרוֹת בָּעוֹלָם הַפָּתוּחַ
כְּשֶׁעוֹלִים רְגָשׁוֹת מֵהַלֵּב
זֶה לִפְעָמִים כּוֹאֵב
קָשֶׁה לְבַטֵּא, קָשֶׁה לִרְאוֹת
וַעֲלוּלִים לַעֲשׂוֹת טָעוּיוֹת
כְּשֶׁיּוֹצְאוֹת הַמִּלִּים מֵהַפֶּה
הָעוֹלָם נִרְאֶה כָּל כָּךְ יָפֶה
וּלְפֶתַע הַפַּחַד נִשְׁאַר מֵאָחוֹר

וְאֶפְשָׁר לִרְאוֹת סְדָקִים שֶׁל אוֹר. (עמ' 110, בספר) 



אני נוהגת לקרוא לתהליך שחרזה כאן גפן, "להתיידד עם הפחד", לעמוד מולו ולהתבונן בו בעיניים. להבין שהפחד הוא רק "פחד" ולא עוד.  ומכאן מניעה גפן את הקורא לתרגיל כתיבה בנושא בוקר של יום חדש.
"אומרים שהרגע החשוך ביותר הוא לפני עלות השחר, הרגע שבו מתרחש המעבר המשמעותי בין חושך לאור. אם נאמין שהאור יגיע, נוכל ללכת לקראתו, השינוי הוא תוצאה שבכוחך להמציא את עצמך מחדש ולשפר את חייך." ... ספרי על השינוי שתכניסי לחייך. מה את רואה מעבר להרי החושך? איך יראו החיים שלך מעכשיו, לאחר השינוי? כיצד השינוי ישפיע על חייך? תוכלי לכתוב על לפני ואחרי, בין מצוי ורצוי, כמה משמעותי השינוי בחייך?" עמוד 11 בספר.

ואני לקחתי דף גדול ולא הפסקתי לכתוב... בסופו. התחייבתי לעצמי גם לקיים!!! 



הספר "מסע במרחבי הנפש" מזמין אותנו לעצור את מרוץ החיים ולצאת למסע פנימה. באמצעות מילים, תצלומים מרהיבים ותרגילים, מנחה המחברת את הבוחר במסע "לצאת מאזור הנוחות", לשאול לשאולות, לעמוד באתגרים, להיכנס לחדרי הלב ולצאת מתוכם אחר. המסע מציע דילמות, ובחירות, שדים וכוחות קסם, שורשים וכנפיים, ובסופו תוכלו לחזור הביתה אחרי שבראתם מסלול חדש באמת.
הספר כתוב בלשון נקבה  אך מיועד לשני המינים.








ד"ר שלי גפן היא מרצה לתקשורת באקדמיה, בוגרת לימודי NLP וביבליותרפיה ליצירת תהליכי שינוי והעצמה. מנחה סדנאות כתיבה. סדנת הדגחל לנשים ואימהות "מסע הגיבורה". 






















ריקי ברוך












אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה