יום חמישי, 15 באוגוסט 2019

חדש - מלח ים מועשר ביוד מתוצרת "מלח הארץ"








מלח הוא תרכובת טבעית המורכבת משני מינרלים: כלור ונתרן ומכאן שמה המדעי נתרן כלורי ( NaCl). הנתרן הוא מינרל חיוני לגופינו, הוא מסייע בשמירה על מאזן הנוזלים בגוף ומשפיע על לחץ הדם. הוא מאזן ומבקר את רמת החומציות,מסייע בהולכה עצבית ובהתכווצות שרירים מה שמאפשר פעילות תקינה של מערכת העצבים והשרירים ומשתתף בקליטת גלוקוז במעי. גוף האדם אינו יכול להתקיים או לתפקד ללא מלח.
בכל שקשר בנתרן, יש אצלנו הקפדת יתר. חשוב לצרוך אותו בכמויות נכונות וכל צריכה עודפת הופכת עם השנים לזרז של תופעות לוואי לא בריאות. ברור לנו שלא ניתן לוותר על צריכת נתרן, ולכן כאשר משתמשים בו מומלץ לצרוך את הטוב והאיכותי שבמלחים. אצלנו בבית משתמשים במלחיות ובעשבי התיבול במטחנות של "מלח הארץ". אני סומכת על המרכיבים ויודעת שהצריכה המדודה היא טובה וטעימה.










בימים אלו משיקה חברת "מלח הארץ" את מלח ים מועשר ביוד בצנצנת משפחתית של 1 קילוגרם. 
היוד הוא אחד מינרלי הטבע החיוניים לגופנו. צריכתו חיונית להתפתחות המוח ולתפקודה התקין של בלוטת התריס האחראית על חילוף החומרים ומשפיעה בין השאר גם על מצב הרוח, בריאות השיער, לחץ הדם, איזון המשקל, חום הגוף, מצב הלב ותפקוד המח. לפי נתוני ארגון הבריאות העולמי, עד כשליש מתושבי כדור הארץ חשופים למחסור ביוד. בישראל נמצא חסר של יוד בקרב שני שליש מדגימות ילדים שנבדקו וב- 9 מתוך 10 מדגימות נשים הרות, זאת על פי סקר ארצי שבוצע בישראל ב-2016 בהשתתפות משרד הבריאות.



גוף האדם אינו מייצר בעצמו יוד ולכן אנחנו תלויים ביוד שבתזונה. יוד נמצא בעיקר באצות ים, בדגים מסוימים, בחלב ניגר ממקור חי ובמלח מועשר ביוד. איגוד הבריאות העולמי ממליץ על מלח מועשר ביוד, כתחליף למלח הרגיל, בלי להגדיל את כמות צריכת המלח. מלח ים מועשר ביוד של 'מלח הארץ' מהווה פתרון יעיל ופשוט להעשרת התזונה של כל המשפחה במינרל יוד, וללא כל שינוי בהרגלי הטעם המוכר של מלח רגיל. המלח המועשר ביוד מוצע כעת בצנצנת חדשה, בעלת פתח רחב כך שהיא נוחה יותר לשימוש.









רויטל בן שחר מנהלת השיווק והחדשנות של 'מלח הארץ' מסרה כי "מהלך זה מביע את מחויבותנו במלח הארץ לפתח מוצרי מלח שתומכים באורח חיים נכון. בשנים האחרונות מובילים בחברה שינוי בקטגורית המלח בישראל, ומלח הוא כבר מזמן לא רק מלח. "פיתחנו מגוון גדול של מלחים שמעניקים לצרכנים ערך מוסף לתמיכה באורח חיים נכון לצד חוויה קולינרית. אסטרטגיה זו תלווה אותנו גם בשנים הבאות ונצפה למדף מלח שיגרום לנו לעצור לידו".


את צנצנת מלח הארץ מועשר ביוד 1 ק"ג ניתן להשיג בכל רשתות השיווק והמרכולים, ומחירה לצרכן ברמי לוי און ליין לדוגמא הינו: 8.90 ₪. מלח מועשר ביוד מוצע גם במלחייה המכילה 250 גרם ומחירו לצרכן 5.90 ש"ח  .





















ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה