יום שלישי, 27 באוגוסט 2019

מאגורו, באגורו, וגורה-גורו-ספר ילדים חדש המתאר את חווית הלידה באמצעות פונדקאות









בשנה האחרונה יצא לי לסקר ספרי ילדים שאני מכנה אותם ערכיים. הספרים נוגעים בנושאים שהמבוגרים מתמודדים עמם ויש להם השלכות בדרכים שונות על הילדים בבית ובחברה. אחד הספרים המשמעותיים רואה אור בימים אלו מאגורו, באגורו, וגורה-גורו- ספר ילדים חדש המתאר את חווית הלידה באמצעות פונדקאות.






"מאגורו, באגורו וגורה-גורו" הוא סיפור על זוג אוהב, חלום, ופונדקאית. הספר מביא את סיפור מסעם של זוג הורים היוצא להגשים חלום לילד משלהם. הם מחפשים אחר פתרונות ומתחברים לרצון העמוק להיות הורים; הם שומרים על התקווה, ומתגברים על מכשולי הדרך, גם כשנדמה היה שאין מוצא.
מעניק להורי פונדקאות כלים מקצועיים והכוונה לקיים את הדיאלוג הבסיסי עם ילדיהם ונוטע בילדי הפונדקאות תחושה של בטחון ושייכות. הספר מתאר את חווית הלידה של משפחת קנגרואים באמצעות פונדקאות. 






צ'לה בניה פסיכולוגית קלינית, מטפלת בפסיכותרפיה פסיכואנליטית במבוגרים, בילדים ובהורים כתבה את הספר בהשראת זוג שהיה אצלה בטיפול ונתקל בקשיים להרות. צ'לה היתה לצידם לאורך כל התהליך הרפואי: טיפולי פוריות, הזרקות, תקוות ואכזבות במסע שבסופו של דבר הביא לעולם ילדה בתהליך של פונדקאות. כשהתנוקת התחילה לצעוד האמא שאלה את צ'לה, "איך ומתי אספר לה על הדרך שבה היא הגיעה לעולם?". השאלה לוותה בכאב רגשות של דאגה ושמחה, של חשש איך הילדה תקבל את העובדות. מעבר לזאת היתה שאלה אמיתית לאיזו אינפורמציה הילדה זקוקה בשלב זה של חייה. צ'לה, המטפלת, מצאה את עצמה אומרת לה מעומק ליבה: "אני אכתוב לה סיפור!".








הסיפור מעניק לילדים בכלל ולילדים המגיעים לעולם באמצעות פונדקאית אינפורמציה רלוונטית על הנושא. הוא מצטרף בכך לספרים העוסקים בגיוון הרב שיש ב-2019 לאופנים השונים שילדים באים לעולם. דרך הסיפור הילד ירגיש שהמבוגר מוכן לשיח אינטימי, ולהתחיל לשאול שאלות. עוד מציג הספר את המרכיבים האנושיים של תהליך הפונדקאות ומאפשר לילדים להיחשף לאפשרות נוספת שבה תינוק יכול לבוא לעולם.


צ'לה בניה פסיכולוגית קלינית, מטפלת בפסיכותרפיה פסיכואנליטית במבוגרים, בילדים ובהורים. מזה למעלה מעשרים שנה היא מלמדת פסיכותרפיה פסיכואנליטית של הילד, ומדריכה בבית ספר לפסיכותרפיה באוניברסיטת תל אביב.
זהו ספר הילדים הראשון פרי עטה. קדם לו קובץ הסיפורים "נעלים-אחד עשר סיפורים ארגנטינאים", שראה אור בהוצאת כרמל (2014).









מאגורו, באגורו, וגורה-גורו
מאת צ'לה בניה
איורים: ליליה שכטמן; עריכה: רותי היימן
עמודים לא ממוספרים; 72 ש"ח; הוצאת עלו-עט






























ריקי ברוך
           



 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה