יום ראשון, 1 בספטמבר 2019

מתי? when - הספר החדש המוכיח כי עיתוי הוא בעצם מדע שניתן ללמוד אותו!








בשנה האחרונה למדתי נומרולוגיה במהלכה הבנתי עד כמה משמעותיים "מחזורי השנים" שלנו בחיינו ואפילו יותר ממה שאנו מודעים לכך. האנשים, העסקים, המשברים, ההחלטות על נקיטת צעדים לכל אחד הם יש מקום וזמן. 
החיים שלנו הם מעיין נובע של החלטות הנוגעות לתזמון נכון מתי לפתוח עסק חדש? מתי להתחיל ללמוד? מתי לשנות כיוון בקריירה? למרות חשיבותן המכרעת אנו מרבים לקבל את ההחלטות באופן מקרי ובהסתמך על האינטואיציות שלנו, תחושות הבטן והניחוש. 
בימים אלו רואה אור הספר "מתי? when הסודות המדעיים של התזמון המושלם" מאת דניאל ה' פינק בו מראה פינק, תוך שהוא מתבסס על מחקרים, את ההוכחה כי עיתוי הוא בעצם מדע שניתן ללמוד אותו! 



מתי?
מהו הזמן הטוב ביותר לעזוב את מקום העבודה?
מהו הזמן הנכון לשנות קריירה?
מה הזמן המתאים ביותר להתחתן?
כיצד אנו יכולים להפוך התחלה צולעת להתחלה חדשה?
איך הפסקות מסוימות משפרות דרמטית את הישגיהם של תלמידים בבחינות?
מדוע עלינו להימנע מכניסה לבתי חולים בשעות אחר הצהריים?
והכי הכי חשוב - מתי באמת הכי נכון לנו לשתות את הקפה הראשון של הבוקר? 














לפניכם סיפור על אחד האסונות הגדולים בהיסטוריה, שכיום חושבים שנגרם עקב שעת קבלת החלטות שגויה.
בצהרי שבת, ה- 1 במאי 1915, התנתקה ספינת פאר – הלוזיטניה - מרציף במנהטן, ויצאה לליברפול. בריטניה הייתה שרויה במלחמה עם גרמניה, שהזהירה בבירור כי המים הסמוכים לאיים הבריטים – הם אזור מלחמה. שגרירות גרמניה בארה"ב אף פרסמה מודעות על כך בעיתונות האמריקאית. למרות זאת, בודדים ביטלו את ההפלגה. הספינה הייתה מהגדולות והמהירות בעולם, מצוידת בטלגרף ובשפע סירות הצלה. ויותר מזה – זהותו של הקפטן הרגיעה את כולם: קפטן טרנר היה מיורדי הים המיומנים ביותר בעולם. ביום השישי לשיט, טרנר קיבל הודעה שצוללות גרמניות נמצאות באזור. הוא התייצב במהירות וסרק את האופק והתכונן  לקבלת החלטה מהירה. בבוקר שרר ערפל כבד, וטרנר הוריד מהירות, אבל בצהריים השמים היו בהירים הראות הייתה מצוינת, והמים היו שקטים. במהלך השעה הבאה, טרנר קיבל שתי החלטות תמוהות. העלאת מהירות הקשר במעט – ולא למהירות המירבית - שהייתה מאפשרת לו לחמוק מצוללות. והשניה - בקשר לחישוב מיקום הספינה. הוא ביצע תכווין שלקח 40 דקות, למרות שיכול היה לבצע מהלך פשוט יותר, שנמשך חמש דקות בלבד. בזמן הזה היה מוכרח לשוט ישר, ולא בזיגזג – ולא יכול היה להתחמק מהצוללות.

בשעה 14:10 בדיוק טורפדו גרמני קרע את צדה של הספינה ופער בה חור ענקי.
כמעט 1200 איש נהרגו בהפגזה, במה שנחשב עד היום לאחד האסונות הימיים הכבדים ביותר.

מה שקרה על הסיפון נותר תעלומה, מאות חוקרים העלו אך ורק סברות מצמררות: האם בריטניה שלחה את הלוזיטניה אל המסלול המסוכן בכוונה? האם זממה להטביע את הספינה כדי לגרור את ארה"ב למלחמה? האם הספינה שימשה בעצם להעברת נשק לטובת מאמץ המלחמה של בריטניה? האם קצין הימייה הבכיר של בריטניה, אדם בשם וינסטון צ'רצ'יל, היה מעורב?
למרות מאות חוקרים ועשרות שנות חקירה, עדיין לא יודעים בוודאות מה קרה. יכול להיות, שקיים הסבר פשוט יותר: כשבוחנים את הדברים מבעד לעדשה רעננה של הביולוגיה ומדע ההתנהגות של המאה ה-21, מתברר שההסבר לאחד האסונות הגדולים ביותר בהיסטוריה הימית אינו זדוני כל כך.
ייתכן שהקפטן  פשוט קיבל החלטות גרועות, בגלל השעה-הוא קיבל אותן בשעות אחר הצהריים. (עכשיו הסקרנות שלכם אמורה להיות בשיאה... התשובות כמובן בספר! )



בספר מתי? מזקק פינק את המחקרים המתקדמים ביותר ואת הנתונים המתקדמים ביותר באשר לעיתוי נכון וממזג אותם למכלול של ידע, לקחים , מעשים ותובנות משכנעות בכל הנוגע לדרך שבה אנו יכולים להפוך את הזמן העומד לרשותנו-כל החיים! מאויב-לבעל ברית, ולחיות חיים עשירים ומהנים יותר.
ואגב אם עדיין לא קבלתם את התשובה מהו העיתוי הנכון לקפה הראשון של הבוקר? תוכלו לקבל אותה כשתקראו בעמוד 52 בספר! קריאה מהנה!



הסודות המדעיים של התזמון המושלם
מאת: דניאל ה' פינק
הוצאת מטר
רב מכר של הניו יורק טיימס.
רב מכר של וושינגטון פוסט
מקום ראשון ברשימת רבי המכר של וול סטריט ז'ורנל






















ריקי ברוך





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה