יום שבת, 28 בספטמבר 2019

"עולמו של זרע" ספר שלישי בסדרה מאת מיכל פז יעקובסון








כולנו היינו פעם זרע והיום אנחנו כאן על פני האדמה. 
הזרע הוא החלק שבאמצעותו מתרבים הצמחים ומופצים. הזרעים הם המקשרים בין דור אחד של צמח לבין הדור הבא אחריו. לפירות שאנו אוכלים יש זרעים שבזכותם הפכו לפרי טעים. איזה פרי אתם אוהבים? אני מאוד אוהבת תפוחים.

השבוע קראתי בשקיקה את "עולמו של זרע" ספרה החדש של מיכל פז יעקובסון, ספר שלישי בסדרה העולם במתנה. סדרת ספרים העוסקת בסיפורם של הרוח, המים, האדמה והאש בהקשר לסיפור הבריאה, והמזמינה את כולנו יציריה, לחיות יחד ולחלוק את מתנותינו. 











סוֹל אָכַל בְּעֹנֶג אֶת הַתַּפּוּחַ הִטְעִים, עַד שֶׁנִּשְׁאֲרוּ מִמֶּנּוּ רַק כַּמָּה זְרָעִים,
וּמִקָּלוֹן אֶחָד קְטַנְטַן שֶׁפַּעַם חִבֵּר אֶת הַתַּפּוּחַ לֶעָנָף...
הוּא הוֹדָה לְתַפּוּחַ הַנִּפְלָא שֶׁאָכַל וְהִנִּיחַ אוֹתוֹ עַל הָאֲדָמָה.
הוּא יָדַע שֶׁכָּאן, שְׁאֵרִית תַּפּוּחַ תַּחֲזֹר לָאֲדָמָה...

בספרה השלישי מביאה יעקובסון את סיפורו של זרע התפוח שפרח מזרע קטנטן לעץ איתן. באמצעות הסיפור חווה הקורא את קסם תהליך התפתחותו של הזרע שנפל מהתפוח האכול, בדרכו הוא פוגש את הקולות שבפנים ובחוץ והם אלו שמלווים ומדריכים אותו לממש את עצמו- להפוך לעץ שופע ויפיפה. 

זֶרַע קָטָן וְיָחִיד נָפַל מִתַּפּוּחַ אֱכֹל וְנִשְׁאָר לְבַדּוֹ. בְּמַסַּע הִתְפַּתְּחוּתוֹ, מִזְרָע קְטַנְטַן לְעֵץ אֵיתָן, פָּגַשׁ בְּקוֹלוֹת שׁוֹנִים: הַקּוֹל שֶׁבְּתוֹכוֹ שֶׁמְּכַוֵּן וּמַדְרִיךְ אוֹתוֹ, קוֹלָהּ הָאוֹהֵב וְהַמַּרְגִּיעַ שֶׁל אִמָּא אֲדָמָה, הוּא פָּגַשׁ וְהִכִּיר גַּם אֶת הָרוּחַ, אֶת הַמַּיִם, וְאֶת הָאֵשׁ, וְאֶת הַיְּלָדִים שֶׁשֵּׁרְתָה הַנִּפְלָאָה עָזְרָה לוֹ לְגַלּוֹת אֶת עַצְמוֹ. עוֹלָם שָׁלֵם שֶׁל חֲוָיוֹת, תְּחוּשׁוֹת וּרְגָשׁוֹת עוֹבֵר עַל הַזֶּרַע בְּמַסָּע גָּלוּי עַצְמִי. עוֹלָם שַׂקִּים גַּם בְּתוֹכֵנוּ וּמִסְּבִיבֵנוּ. הַאִם נוּכַל לְזַהוֹת וּלְהַכִּיר אֶת הַתְּחוּשׁוֹת הָאֵלּוּ מִתּוֹךְ עוֹלָמֵנוּ? הַאִם נַקְשִׁיב לְקוֹל שֶׁבְּתוֹכֵנוּ שֶׁמְּכַוֵּן וְתוֹמֵךְ בְּאַהֲבָה? הָאֵם נִגְדַּל בַּחֲבוּר וּבְהַקְשָׁבָה לִהְיוֹת מִי שֶׁנּוֹעַדְנוּ לִהְיוֹת וּלְמַמֵּשׁ אֶת מַהוּתֵנוּ?


בסדרת העולם במתנה שלושה כרכים שנכתבו בהשראת הטבע, אלמנטים ,שבטים והחי והקיים יחד בכדור הארץ. הספרים שזורים במילים נעימות וזורמות המתארות בצורה מעגלית את היווצרותם והיותם של כל אחד מארבעת האלמנטים – אדמה ,מים , אש ואויר , ואת סיפורה של הבריאה המזמינה לחיות יחד ולחלוק את המתנה שבכל אחד מאתנו...הספרים מתאימים מגיל שנתיים ומעלה.

בגיל הצעיר יותר בעזרת המילים מודגשות אפשר יחד עם מבוגר יותר , לקרוא ולחבר בין המילה המודגשת לציור (זמיר \ שלג\נר\סופה\ חול...) וכך אט אט להוסיף פרטים עד לגיל מאוחר יותר בו כבר יש סבלנות ועניין לסיפור המלא. הספרים מלמדים על כל אלמנט ויכולים להוות חומר עיוני ומסקרן לעבודה יחד ובהיותם מלמדים על הרפואה והמתנה שבכל יצור אולי פותחים פתח לשאלות ולמידה רחבה יותר על מנת הכרות עם החי והקיים מסביבנו.
"עולמו של זרע"  הוא ספר מקסים להורים ולילדים. באמצעות הסיפור יוכלו ההורים לנהל דו שיח מלמד ומתגמל בקשר הורה ילד.



עולמו של זרע
הוצאת מדיה 10
תמר ברי-ציירת.
עיצוב והפקה-סטודיו "האיש הירוק",  אוריאן ואמיר שביט 
עריכה לשונית- דניאלה בארלי ואוריאן שביט
























ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה