יום שישי, 13 בספטמבר 2019

"כואב, אבל פחות" מדריך מעשי להתמודדות עם כאב מאת אתי סהר








כואב לכם? הכאב משבית אתכם מעשייה? אתם צריכים לעשות, אבל הכאב לא מאפשר לכם? הוא עוצר את מרוץ החיים שבו אתם נמצאים? מה עושים? איך מתמודדים? 

בתחילת הקיץ שעבר נחתתי מאושרת בנתב"ג שבתי מטיול משפחתי בפורטוגל. ממש באותו היום ולקראת יום הולדת 60 שחל כחודש לאחר מכן, מצאתי את עצמי בלב טלטלה פיזית ורגשית מבלי שהצלחתי לשייך את התופעות הפיזיות למקורן. הכאב הפיזי והרגשי נעו במעגל אינסופי שהזין את עצמו מעצמו. הכאב הפיזי הוביל לכאב רגשי וההפך. חיפשתי דרכים לפרוץ את המעגל בשאיפה לבנות לעצמי תהליך ספירלי של צמיחה ולחזור להיות מי שאני. כשזה לא קרה ניסיתי את הרפואה הקונבנציונלית. כשאובחנה אצלי "מחלת הנשיקה", היה לי קל "להפיל עליה" את הסבל שהיה מנת חלקי באותם ימים. למי שאינו מכיר את "נפלאות מחלת הנשיקה", אציין שהיא ארוכה מאוד. הנגיף פוגע במערכת החיסונית (אצלי היו שני נגיפים) וגורם לתופעות וסבל מתמשך המתבטא בתשישות של חודשים והמילים קטנות מלתאר. היה לי כואב!

הימים לקראת ציון שישה עשורים להיוולדי (ולצד התמודדות מורכבת מאוד עם מחלת הנשיקה), העבירו אותי טלטלה רגשית עמוקה. שוב ושוב הדחקתי את ההכרה ב"עובדה המספרית-60". עד לאותה התמודדות  אֵמוֹצְיוֹנָלִית, אמרתי לעצמי וידעתי בתוכי שאני אדם חזק וכבר התייצבתי מול משברים ויכולתי להם. אלא שהפעם הופתעתי לגלות שההתמודדות שלי שונה, מורכבת ודורשת ממני לעשות משהו אחר! 








בימים אלו רואה אור הספר: "כואב, אבל פחות" מדריך מעשי להתמודדות עם כאב מאת אתי סהר.  הספר מנגיש  (נגישות) לקורא ארגז כלים ודרכים שיאפשרו לו להתמודד עם כאב פיזי/רגשי שהחיים זימנו לו. הספר מסייע לטפל בכאב מתוך הבנה שהגוף פועל כשלם גוף-נפש ותוך הכרה בהיבטים הרגשיים כגורמים לו והתמודדות עימם. 
 "הכאב הוא דבר טוב, והוא ממלא תפקיד חשוב בקשר שלנו עם עצמנו, הוא קורא לנו להתעורר ונותן לנו הזדמנות לשינוי כדי לצמוח - להיות יותר ולהתפתח, להרגיש יותר טוב, להצליח וליהנות". כותבת סהר. 

כל הכוח נמצא במוח!

"כואב, אבל פחות" הוא מדריך מעשי להתמודדות עם כאב פיזי או נפשי שמתמשך לאורך זמן. הספר דן בהרחבה במהות הכאב ובגורמים האפשריים לו שנובעים מההתנהלות היומיומית, כיצד אפשר לזהותם ועצות לשינוי ולשיפור - "מה עושים?" כשהתשובה לכל השאלות מתחילה בהתבוננות, בזיהוי ובגילוי העצמי המקורי.
זהו ספר אימון/עבודה עצמית, קריאת השכמה להתעורר, לקום ולעשות מעשה. מטרתו לעורר אצל הקורא את המדריך הפנימי שחבוי תחת שכבות הגנה שנוצרו כדי לשרוד. כשמדריך זה מתעורר יהפוך הקורא למורה של עצמו כי מודעות להתנהלות השגויה שגורמת לכאב היא תחילת הדרך אל השינוי. רק כשיראה הכאב שהוא יכול לסמוך עלינו שיותר לא נזיק לעצמנו הוא יעזוב.
מטרת הספר לעורר ניצנים של הבנה שאם כואב, לא נוח, לא טוב לנו עם עצמנו, זוהי קריאה לשינוי. השינוי מתחיל בהתעוררות, בעצירת מרוץ החיים כדי להתבונן, לזהות ולשנות את הראוי שינוי.
לאותם קוראים שהתעורר המדריך הפנימי שלהם, ספר זה עשוי לתת כיוון לחיים יותר טובים, פחות כואבים, יותר מוגשמים ומלאי סיפוק והנאה. יש בו הרבה מסרים שעשויים להאיר את דרך ההתנהלות שעלולה לגרום לכאב. המסרים הם החשובים, ולא מי שכותב או אומר אותם.


אתי סהר ילידת 1953. בוגרת תואר ראשון בחינוך קהילתי מטעם אוניברסיטת Birmingham הבריטית. עורכת מבנה, תוכן ולשון של ספרות למיניה. פרשה משירות המדינה גיל 49 מסיבות בריאות ונחשפה לשיטות ריפוי רבות בעזרתן החלימה. מלמדת את שיטת אלכסנדר ומאמנת בהוד השרון. הספר נכתב מניסיונה האישי. "כואב, אבל פחות" הוא ספרה השלישי של אתי סהר.
"מכאב לצמיחה: מדריך לשינוי והצלחה" הוא ספרה השני של אתי סהר. ספרה הראשון "מפריצת דיסק לפריצת דרך: ממשבר להתחלות חדשות" הוא סיפורה האישי מאז פריצת הדיסק הפתאומית ועד לניתוח הגורלי שאילץ אותה לפרוש מעבודה ומהחיים שהכירה. הספר מוכיח שאין דבר העומד בפני הרצון ומאתגר את הקוראים לחולל שינוי בחייהם. הספר מתאים לכל אדם – יש בו: סיפור אישי, התמודדות וצמיחה, שיטות טיפול, סיפור גמילה וניסיון אישי. מטרת הספר שהקוראים יזדהו איתה, ימצאו את עצמם בסיפורה וירתמו את עצמם לעזור לעצמם.
המוטיב המרכזי בשלושת ספריה הוא התובנה שאנו יוצרים את המציאות שלנו ורק אנחנו יכולים לשנות אותה. הכאב הוא קריאה והזדמנות לשינוי ולהתחדשות - האם ניקח אותה?

"כואב, אבל פחות" הוא מדריך תכליתי-מעשי מקיף, שמטרתו לעורר אצל הקורא את המדריך הפנימי שנמצא בתוכו וחבוי תחת שכבות הגנה המוכרות שאנו יוצרים לעצמנו כדי לשרוד. כאשר מתעורר המדריך הפנימי, אנו הופכים למורים של עצמנו. הכרת המודעות לאופן ההתנהלות שלנו עם עצמנו ועם הסביבה היא תחילת תהליך השינוי.

כל גורם לכאב שמופיע בספר, מוסבר בשפה פשוטה ובהירה, זוכה לניתוח ולהצעות להתמודדות - כלומר "מה עושים?"כדי להבין מה עלינו לשנות עלינו לגלות את המקור ואז נוכל להשוות את מה שאנו עושים למה שמתאים לנו. אתי סהר מסכמת: "התקווה היא שכתוצאה מהפתיחות שתיווצר אצל הקורא בעקבות קריאת המדריך המעשי הזה, הוא יבין שחייו יכולים להיות בעלי איכות הרבה יותר טובה, ויתעוררו אצלו הרצון והצורך להתחיל בתהליך של שינוי".


"כואב, אבל פחות-מדריך מעשי להתמודדות עם כאב"
 
כתבה: אתי סהר
הוצאת "אדוואנס", 207 עמודים. מחיר לצרכן 98 ש"ח, 
להשיג בחנויות, בפנייה במייל למחברת,  באמצעות טלפון נייד: 054-6305672 
או באתר גילעד- סטודיו לשיטת אלכסנדר ולאימון אישי.























ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה