יום שישי, 13 בספטמבר 2019

"היושבת במעגל" - הנשים האמיצות שהתמודדו יחד מול הפחד והאלימות במשפחה-ספר חדש.










הכרתי את זה מקרוב בשנים שלוויתי נשים "מסורבות גט" ,נשים החיות באשליה, פחד, תסכול וצפייה מתמשכת שהסבל הזה יסתיים! הן חוו אינספור אכזבות, חלק מהן התייאשו ואחרות קמו שוב והמשיכו עד לרגע ההוא שהצליחו להוציא את הגבר ההוא סרבן הגט מחייהן. 


"עמדתי לפתוח את הדלת ולצאת כשבטני פרפרה מפחד משתק. 'אולי הוא יודע שאני מסתתרת כאן וממתין לי שם בחוץ', חשבתי בחשש, 'וגם אם לא, תמיד קיים סיכוי שאפגוש אותו סתם ברחוב'. הורדתי את ידי מדלת המעון ולקחתי צעד לאחור. יד חמימה הונחה על כתפי וכמו בלמה אותי מלשוב על עקבותיי. זו הייתה יהודית, מנהלת המחסה. "אני יודעת מה את עוברת", אמרה יהודית והביטה בי ברוך שהביא עמו תחושת ביטחון ושלווה. "אל תדאגי. הוא שוב נעצר והפעם – יישאר שם תקופה ארוכה". (מתוך הספר) 


אלימות במשפחה הוא אחד הנושאים היותר נסתרים מעין החברה והשתיקה שאופפת את מרביתם יוצאת אל התקשורת במקרים חריגים ובעיקר כשהיא מסתיימת באסון. נשים רבות חיות בצל הפחד האלימות הממלא את חייהן ואת חיי ילדיהן אחרי שדלת הבית נסגרת. אישה החשופה לאלימות תחייה לעולם בחרדה שהנה זה בא שוב... 








"היושבת במעגל"
מאת איציק אורון מציג את סיפורן המרתק של שבע גיבורות - נפגעות אלימות היוצאות למסע משותף בהדרכתה של מורה רוחנית מיוחדת במינה החווה באמצעותן את מסע הגילוי שלה.
עוד במרכזו של הספר דמותה של דורית המספרת. אחות מוסמכת בעברה ואם שכולה, גם דורית כמו חברותיה, קורבן אלימות של בעלה. דורית נאבקת להשיב אליה את אייל בנה, 
אחיו התאום של בנה שנפל, 
שחיפש מפלט מהתופת בביתם ויצא לטיול במזרח. 
אחת לחודש נפגשות הנשים במעגל העצמה יחד עם המנהיגה שלהן. בכל מפגש נשמע סיפורה של אחת מהנשים ובמהלכו מלמדת אותן יסכה לאה את תורת הערך העצמי, את רזי העולם ואת מקומן בו. 
בזכות הידע, המפגשים, החשיפה ליכולות שלהן מקיץ אותן ומעורר בהן נכונות וכוחות שלא היו להן קודם לכן, בכדי להתמודד עם המציאות העגומה בה הן חיות. הידע כמו התהליך שהן חוות מניע גלגל חדש בחייה של כל אחת מהן שמאיץ סדרת אירועים סוחפת ומרתקת שגורמת להן לגלות את חוסנן ומאפשר להן להתמודד באומץ ובגבורה עם המציאות.

מעצם היותן "אחיות לצרה" נוצרת ביניהן קרבה ונרקמת חברות אמיצה היוצרת תמיכה הדדית ההופכת לחברות נצח. - תמיד אמרתי נשים הן כוח!!



איציק אורון
, בן 63, תושב רמת גן, הוא איש עסקים לשעבר, המתרגל יוגה כשגרה בחייו ומשלב בחייו מזה שלושה עשורים פילוסופיה רוחנית הניזונה מעולם היוגה. בשנה שעברה ראה אור ספרו הראשון "הקוצר" שזכה לביקורות טובות (הוצאת כנרת זמורה). 
הספר של אורון הוא ספר העצמה נשית קלאסי שבו אישה שנמצאת בנקודת שפל בראשיתו תמצא את עצמה עם כוחות גדולים בסופו. הנשים הופכות לשותפות גורל ולחברות קרובות. כל סיפור כואב בספר הופך עם התהליך, לסיפור של גבורה.
הספר מיועד בעיקר לנשים ולגברים.



"היושבת במעגל- על שבע נשים אמיצות ועוד אחת מנהיגה" 
מאת איציק אורון, הוצאת "אורון", עריכה: הגר ינאי  
להשיג בחנויות הספרים ברחבי הארץ ובאתר
























ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה