יום שבת, 9 באוקטובר 2021

מר צדקיהו ומרת חלקיהו, הסוד שמאחורי הסוד, קשת של הצלחה, נסיכה בספק, אפליקציית הדמיון שלי, שירים להורים לילדים, נבי ושפני, אגם מטיילת בעולם השמות, ואני לא מבין את הגדולים - ספרי ילדים בהמלצה

 



הסוד שמאחורי הסוד מאת שירה לוי
כולנו מבוגרים וילדים מכירים את הרגע הזה שרוצים לספר לנו סוד וחוששים שנגלה. הרגע שאנו מבטיחים בכל לשון של הבטחה שלא נגלה אותו וסקרנים לשמוע במה דברים אמורים. מכירים את הרגע הזה? קרוב לוודאי שכולכם. 
"הסוד שמאחורי הסוד" מאת שירה לוי באיורים של טלי עמית, הוא ספר ילדים מקסים, חשוב ומהנה, סיפור על ילד שפגש סוד וניאות לשמור עליו - ומאותו רגע השתנו חייו.
הספר חושף בעדינות וברגישות מה עשה הסוד ומה עולל? כיצד התמודד הילד? ואיך הגיבו ההורים? ויותר מכל כיצד נאמנות "עיוורת" לסוד - פוגעת בסופו של דבר בילד.




"הילד כבר היה ממש עייף. הוא בכה. אבא ואמא ניסו להרגיע אותו. הם לא ידעו שהסוד מפריע לו לישון, הם חשבו שכואבת לו הבטן או האוזן" (מתוך הספר)

שירה לוי היא אם לשלושה ומטפלת רגשית באמצעות מוזיקה ואומנויות, המאמינה ששיח, פתיחות, הקשבה את הספר “הסוד שמאחורי הסוד” כתבה בעקבות ניסיונה האישי ועבודתה עם ילדים שומרי סוד ועם הורים שמאוד רוצים לעזור, להקשיב ולשתף - אך לא תמיד יודעים כיצד, ומהי הדרך הנכונה…והכלה הם הבסיס להורות, לחינוך ולטיפול ולכל מערכת יחסים. "הסוד שמאחורי הסוד" הוא ספרה הראשון.

"הסוד שמאחורי הסוד"
מאת שירה לוי. איורים: טלי עמית. הוצאת "ספרי ניב", 28 עמודים. מחיר לצרכן 64 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים ברשת ובאתר ההוצאה.



קשת של הצלחה כתבה ואיירה אורית ברבש

קרן אור וענן, היו במצב רוח מעונן. הענן לא רצה להיות אפור וקודר והיה מעוניין את הרגשות לסדר, ואילו קרן האור ביקשה ליצור חוויות של הצלחה. שניהם יחד נמצאים בלב העלילה של 
"קשת של הצלחה" ספר שכתבה ואיירה אורית ברבש. ספר ילדים מקסים ומהנה.

כך מתחיל מסעם של קרן האור והענן, העוסק בשיפור מצב הרוח, חיזוק תחושת המסוגלות העצמית וההצלחה. המסע מלווה בהנחות היסוד ותהליכים מעולם ה-NLP ובאמצעותם ניתן ליצור שינוי מהיר ויעיל.
בסוף המסע יוצרים הדמויות מחזה מרהיב המעיד על השינוי שעברו בדרך.

הסיפור משמש כלי עזר כדי לסייע לנו לחבר את הילד למשאבים ולחוזקות שלו, ובכך לחזק את תחושת המסוגלות שהוא חווה ואת ביטחונו העצמי. הספר מלווה באיורים מקוריים משה ידי הכותב. אורית ברבש, 

מַעֲשֶׂה בְּקֶרֶן אוֹר וְעָנָן
שֶׁהָיוּ בְּמַצַּב רוּחַ מְעֻנָּן.
אָמַר הֶעָנָן,
"לֹא כֵּיף לִהְיוֹת אָפֹר וְקוֹדֵר,
אֶת הָרְגָשׁוֹת הָיִיתִי רוֹצֶה לְסַדֵּר."
הוֹסִיפָה קֶרֶן הָאוֹר,
"חֲוָיוֹת שֶׁל הַצְלָחָה הָיִיתִי רוֹצָה לִיצֹר" (מתוך הספר).




אורית ברבש, מאסטר NLP , מאמנת ומנחה לחוויית מציאות חיובית. קשת של הצלחה הוא ספר הילדים הראשון שלה. המסר החשוב שמבקשת מחברת הספר להעביר בספרה בהשראת ציטוטו של ניקוס קאזאנצאקיס הוא, "יש לך מכחול, יש לך צבעים, צייר לך גן עדן והיכנס לתוכו". וזאת מתוך ידיעה שלצד רכישת השפה ישנה חשיבות רבה גם למסרים אותם קולט הילד, אשר הופכים להיות מערך האמונות שלו ומשפיעים על חווית המציאות.

"קשת של הצלחה" כתבה ואיירה אורית ברבש. הוצאת "ספרי ניב", עמודים לא ממוספרים. מחיר לצרכן 64 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים ברשת או באתר ההוצאה.



נסיכה בספק מאת הילה קופרמן
כבר קראנו ושמענו אודותם לא מעט פעמים- נסיכים נהנים משפע פיזי ותנאי מחיה כיאה לנסיכים אבל מה קורה כשהחיים בטל הנסיכות גובים מהם גם הגבלות, ריחוק, אבטחה קפדנית ומחויבות למסגרת וכללים? 

לנסיכה אנבלה יש הכול: חברות טובות, משפחה תומכת, כוח, עושר, פאר. כל חלום יכול להיות בהישג ידה, חוץ מהדבר היחיד שהיא באמת רוצה, להיות חופשיה. חייה מתנהלים תחת חוקים נוקשים, ובסתר לבה היא חולמת על חיים פשוטים ועל חופש בחירה.

הימים אלו רואה אור ספר הביכורים של הילה קופרמן הספר "נסיכה בספק". הספר מציג רומן מרתק לבני הנוער, ובמרכזו עלילה סוחפת ומותחת, הספר הראשון בטרילוגיה.

"אנשים רבים חושבים שמשום שאני נסיכה יש לי את זכות הבחירה, אבל בדיוק בגלל העובדה שאני נסיכה אין לי את הזכות הזו" (מתוך הספר)




ביום הולדתה השישה-עשר עתידים חייה להשתנות. בהיותה הנסיכה היחידה לשושלת ורבון, היא ידעה מינקות שעליה למלא רק תפקיד אחד: להתחתן עם נסיך מממלכה עוצמתית כדי לחזק את שלטונו העתידי של אחיה הגדול, יורש העצר, והיא נקרעת בין אהבתה ונאמנותה למשפחתה ולממלכה שלה לבין רצונותיה.

כעת, חצר המלוכה מלאה יותר מתמיד בסודות, שקרים, תככים ומזימות, ואנבלה מגלה כי היא אינה יודעת על מי היא יכולה לסמוך בארמון הקר והגדול. מאז שהייתה ילדה קטנה היא חשבה שחייה יתנהלו על מי מנוחות עד יום חתונתה, אך כשהיא מתאהבת בשומר הראש שלה, העלילה מסתבכת.

"נסיכה בספק" מאת הילה קופרמן. הוצאת "ספרי ניב", 352 עמודים. מחיר לצרכן 88 ש"ח, להשיג 
באתר ההוצאה או בחנויות הספרים ברשת.

 

מר צדקיהו ומרת חלקיהו מאת אליעזר אהרוני
יצא לכם פעם להתווכח על דבר שאין לכם ספק שאתם צודקים בו? היה לכם ספק שאולי בכל זאת אתם גם יכולים לטעות? מתי אתם צודקים ומתי אתם חלוקים? 
בימים אלו רואה אור "מר צדקיהו ומרת חלקיהו" מאת אליעזר אהרוני,  ספר ילדים מקסים, חשוב ומהנה, שמציג את סיפורם של סבא וסבתא של תותי שהתווכחו כל הזמן. סבא של תותי חשב שהוא תמיד צודק, לכן כולם קראו לו מר צדקיהו. סבתא של תותי הייתה חולקת עליו תמיד, לכן קראו לה מרת חלקיהו.



סבא וסבתא של תותי לא הסכימו אף פעם על שום דבר. מתוך הוויכוחים, כפי שהם משתקפים בעיני הנכדה תותי, עולים מסרים חינוכיים: כיצד אפשר להתווכח בצורה מכובדת ומכבדת בשמירה על אווירה תרבותית. הספר מלווה באיוריו הנפלאים של עוזי בנימין.
אליעזר אהרוני (76), נשוי ואב ל-3, סב ל-7, תושב מבשרת ציון, נולד וגדל בירושלים כבן למשפחת מוזיקאים. מילדותו ניגן בטרומבון בתזמורת הנוער העירונית, אחר כן הצטרף לתזמורת הגדנ"ע. בשירותו הצבאי שרת בתזמורת צה"ל ועם שחרורו הצטרף ל"תזמורת הסימפונית ירושלים, רשות השידור", בה ניגן ארבעים שנה. כיום מלמד נגינה בכמה מרכזי מוזיקה. הוא הוציא לאור חמישה ספרי לימוד לנגינת הטרומבון. "מר צדקיהו ומרת חלקיהו" הוא ספרו הראשון לילדים.

אליעזר אהרוני: "אחד הדברים שמזעזע אותי מאוד בארץ הוא חוסר תרבות דיבור ווכחנות קולנית כשנמנעת האפשרות של הצד השני להתבטא. די אם נצפה בתוכנית ראיונות בטלוויזיה ונראה את התופעה בכל כיעורה. עלה בדעתי כי תוך כדי הסיפור אפשר להביא לתודעת הילדים ערכים ומושגים כמו תרבות דיבור, נימוס, כבוד הדדי וגמישות, לדעתי זה מוסיף ערך מוסף לסיפור".

"מר צדקיהו ומרת חלקיהו" מאת אליעזר אהרוני. איורים: עוזי בנימין. הוצאת "מדיה 10", 24 עמודים. מחיר לצרכן 59 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה 


אפליקציית הדמיון שלי מאת שירית גוטשטדט

חשיפה בגיל צעיר לכוחו של הדמיון ותרגול שוטף של השימוש בו, בונים כלי שימושי יומיומי העוזר בהתמודדות עם מצבי לחץ ומתח נפשי, בפתרון בעיות ובהעלאת הביטחון העצמי. כלי זה יקל על ילדיכם בהתמודדות עם אתגרים כיום ובעתיד.

"אפליקציית הדמיון שלי" הרואה אור בימים אלו הוא ספר ילדים מקסים, חשוב ומהנה.
לי הוגה במוחו רעיון – לכתוב אפליקציה שמפעילה את הדמיון, אפליקציה שתעזור לו ולחבריו להתמודד עם קשיים שונים. מרגע שסימן לעצמו יעד, לי יוצא לדרך מופלאה, מלא מוטיבציה וסקרנות, ובסופה מצליח להגשים את מטרתו.


אפליקציית הדמיון שלי נכתב בהשראת שיטות ה- NLP והדמיון המודרך, ומטרתו לחשוף את הילדים לכוחו של הדמיון. בעזרת הדוגמאות הציוריות שבספר יקבלו הילדים כלים לשימוש יומיומי שיעזרו להם להתמודד עם מצבים רגשיים וחברתיים שונים וילמדו אותם לבנות הרגלים חיוביים שישמשו אותם כעת ובמשך כל ימי חייהם.

"אִם, לְמָשָׁל, הַיּוֹם לֹא הָיָה לִי כֵּיף, אֲנִי עוֹצֵר לְרֶגַע, אֲוִויר שׁוֹאֵף וּמַזְכִּיר לְעַצְמִי חֲוָויָה טוֹבָה שֶׁאוֹתִי מְעוֹדֶדֶת, אֶת מַצַּב הָרוּחַ מְשַׁפֶּרֶת וּמַזְכִּירָה לִי שֶׁכָּל בְּעָיָה בַּסּוֹף נִפְתֶּרֶת". (מתוך הספר)

שירית גוטשטדט, אם לשלושה בנים, נולדה ברמת השרון וחיה בה ובשווייץ. היא בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה, מטפלת בדרגת מאסטר ב-NLP , מתמחה בטיפול בילדים וחברה בלשכת ה NLP -הישראלית. "אפליקציית הדמיון שלי" הוא ספרה הראשון. הספר מלווה  באיורים מאת רותם יראקצ'י, שמאירה את הסיפור ומוסיפה לייחודיות שלו.

"אפליקציית הדמיון שלי" מאת שירית גוטשטדט. איורים: רותם יראקצ'י. הוצאת "ספרי ניב", עמודים לא ממוספרים. מחיר לצרכן 64 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה



אני לא מבין את הגדולים מאת מלי פלג

"אני לא מבין את הגדולים" מאת מלי פלג בהוצאת "ספרי ניב" הוא ספר ילדים מקסים ומהנה, החושף כמה קונפליקטים בחיי ילדים, בין נורמטיביות להתבוננות אחרת, בין תלות לעצמאות, בין בדידות לשותפות, בין אחווה להיפרדות, בין קואליציה לאינדיבידואליות, תהייה וחיפוש תשובות בקרב דמויות שונות במשפחה, חיפוש אחר היגיון ישר, חיפוש תשובות בקבוצת השווים והאופן שבו אפשר ליצור גשרים למרות צרכים שונים בתוך המשפחה.

ים, גיבור העלילה מספר על משפחתו, יש לו אח שקוראים לו דור, ים ביקש אח, לא חבר, אח כזה, שיישאר. המשפחה התרחבה, ודור גדל וביקש להיות עצמאי, ויום אחד דור החליט שהוא רוצה חדר משלו כדי שאף אחד לא יפריע לו. אבל למה ים עצוב?

לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים, הנפלאים והססגוניים של מיטל רגב, שמאירה בשלל צבעים את הסיפור ומוסיפה לייחודיות שלו.




מלי פלג (מזל חורי), אם לשניים, מטפלת זוגית ומשפחתיתW.S.M , בעלת התמחות בגישות טיפוליות מגוונות. מלי נמנית עם פצועי ״אסון מעלות״. היא נפצעה קשה, שוקמה ויצאה לסגור מעגלים. במשך שלושים שנה עבדה בבית החולים איכילוב כעובדת סוציאלית, המלווה מטופלים ובני משפחתם בהתמודדות עם מצבי משבר. העניקה כלים לצוותים רפואיים כדי להתמודד עם מצבים רגשיים מורכבים בעקבות מחלה. עם פרישתה לגמלאות ובצל הקורונה, החלה לכתוב ספרי ילדים – "אגם מטיילת בעולם השמות" ו"אני לא מבין את הגדולים". לאחרונה הוציאה חוברת שירים למבוגרים, העוסקת בעולמות תוכן מתוך עבודתה בבית החולים. בספריה בחרה מלי לגעת בנושאים המעסיקים ילדים ולאפשר שיח רגשי קרוב, פתוח ומאפשר.

"אני לא מבין את הגדולים" מאת מלי פלג. איורים: מיטל רגב. הוצאת "ספרי ניב", 24 עמודים. מחיר לצרכן 64 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים ברשת או באתר ההוצאה




אגם מטיילת בעולם השמות מאת מלי פלג
"אגם מטיילת בעולם השמות" מאת מלי פלג בהוצאת "ספרי ניב" הוא ספר ילדים מקסים ומהנה, המספק הצצה לעולמות תוכן שונים ומגוונים, מפתח את הסקרנות אצל הילדים ומרחיב את נקודות המבט שלהם.

גיבורת העלילה היא אגם, שנכנסת הביתה יום אחד ומכריזה שמהיום קוראים לה תמר. ואם תשאלו אותה מדוע היא עונה כי כך הראש שלה אמר, ובזמן שהתיישבה בגן ליד איתמר והוציאה את הטוש מהקלמר וציירה חתול מנומר.


אתמול אגם ביקשה שנקרא לה ים, אומרת אמא לסבתא, ושלשום היא ביקשה שנקרא לה לביא. בכל יום היא בוחרת שם חדש. למעשה, זהו סיפור שאינו נגמר – אפשר להמשיך אותו כיד דמיונם וסבלנותם של הקוראים. הוא מייצר שיח אין-סופי עם כל אחד ואחת, שכן לכל אדם שם וכינוי, וכך מרחיב ומעשיר את עולמם של הילדים.

לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים, הנפלאים והססגוניים של מיטל רגב, שמאירה בשלל צבעים את הסיפור ומוסיפה לייחודיות שלו.

מלי פלג (מזל חורי), אם לשניים, מטפלת זוגית ומשפחתית W.S.M , בעלת התמחות בגישות טיפוליות מגוונות. מלי נמנית עם פצועי ״אסון מעלות״. היא נפצעה קשה, שוקמה ויצאה לסגור מעגלים. במשך שלושים שנה עבדה בבית החולים איכילוב כעובדת סוציאלית, המלווה מטופלים ובני משפחתם בהתמודדות עם מצבי משבר. העניקה כלים לצוותים רפואיים כדי להתמודד עם מצבים רגשיים מורכבים בעקבות מחלה. עם פרישתה לגמלאות ובצל הקורונה, החלה לכתוב ספרי ילדים – "אגם מטיילת בעולם השמות" ו"אני לא מבין את הגדולים". לאחרונה הוציאה חוברת שירים למבוגרים, העוסקת בעולמות תוכן מתוך עבודתה בבית החולים. בספריה בחרה מלי לגעת בנושאים המעסיקים ילדים ולאפשר שיח רגשי קרוב, פתוח ומאפשר.

"אגם מטיילת בעולם השמות"
מאת מלי פלג. איורים: מיטל רגב. הוצאת "ספרי ניב", 24 עמודים. מחיר לצרכן 64 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים ברשת או באתר ההוצאה 


נבי ושפני מאת טלי וולמן
"שְׁפַנִּי, שְׁפַנִּי, מָה קָרָה? זֶה מִקְרֶה מַמָּשׁ נוֹרָא! מִישֶׁהוּ לְךָ גָּנַב מֵאָחוֹרָה תַּ'זָּנָב!" (מתוך הספר)

הכירו את נבי ושפני: ארנבון חמוד ושפן סלעים חביב. שניהם בעלי חיים המככבים בספרי ילדים ובשירים שונים, אך בזיכרוננו הם לעתים מתחלפים או מתערבבים. 
רוצים לדעת אחת ולתמיד מה ההבדלים ביניהם? ובכן, אל תתמהמהו, קראו ותיהנו, ולעולם יותר לא תתבלבלו!
הספר כתוב בחרוזים קצביים ומלווה באיורים רכים ונעימים ומי שיקרא אותו ידע להסביר לכולם מיהו ארנב ומיהו שפן...


"נבי ושפני" מאת טלי וולמן הוא ספר ילדים מקסים ומהנה. הספר מלווה ש
איורים המקוריים, הנפלאים והססגוניים של רפאל מירון. שמאיר בשלל צבעים את הסיפור ומוסיף לייחודיות שלו.

טלי וולמן היא בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה ועוסקת בניהול פרויקטים בחברות הייטק. היא מתגוררת בהוד השרון עם בעלה, שני ילדיה, כלב אחד ושני דגים. "נבי ושפני" הוא ספרה הראשון.

"נבי ושפני" מאת טלי וולמן. איורים: רפאל מירון. הוצאת "ספרי ניב", 23 עמודים. מחיר לצרכן 64 ₪ - נמכר כרגע בהנחת היכרות ב-48 ש"ח בלבד - להשיג בחנויות הספרים ברשת או באתר ההוצאה.




שירים להורים לילדים מאת איתי קליין

"שירים להורים לילדים" מאת איתי קליין בהוצאת "ספרי ניב" הוא אוסף מקסים ומהנה של שירים אשר נכתבים בסגנון שירי הילדים, אך מיועדים לקהל אחר: ההורים. השירים משתפים בחוויות של הכותב כאבא, במחשבות שלו סביב גידול הילדים ובהיותו הורה לילדים. כל השירים קצרים למדי וכתובים בחרוזים.

למה רצינו להיות הורים? לפעמים אנחנו תוהים כשאנחנו גמורים מה רע להיות זוג צעיר בתל אביב עם זמן לחופשה או לפיתוח תחביב, בלי להתעסק עם חיתולים ועם צרחות, בלי לאסוף צעצועים, לשטוף מאה צלחות.. ואז אנחנו לפתע נזכרים, שעם הילדים אנחנו הרבה יותר מאושרים, הרי מה ישווה לתינוק שבפעם הראשונה צועד קדימה או לילד שסתם אומר "אני אוהב אותך, אמא!"? ובדיוק כשנעלמים כל הרהורי החרטה, הקטן בא ואומר שהוא עשה פיפי במיטה.


איתי כותב את מה שרבים מההורים לא מעיזים לומר, חושף את הצדדים הנעימים פחות של גידול הילדים וצוחק על דברים שרוב האנשים לא יעזו לצחוק עליהם. כל השירים מתובלים בהרבה הומור, הם מחורזים וקלילים מאוד, והניגוד שבין כתיבה 'ילדִית' לבין קהל היעד שאליו מכוונת הכתיבה, הופך אותה למשעשעת עוד יותר. נדמה שהורים רבים יזדהו עם הכתוב, ואף יוכלו בעזרת הספר לפרוק מעט מהתסכול המצטבר בהם במהלך גידול הילדים.

לאורך כל הספר איורים מקוריים, נפלאים וססגוניים של עוזי בנימין, שמאיר בשלל צבעים את הסיפור ומוסיף לייחודיות שלו.

איתי קליין, מהנדס תוכנה ואב לארבעה, עדיין חולם על שנת לילה רצופה. "שירים להורים לילדים" הוא ספרו הראשון.

"שירים להורים לילדים" מאת איתי קליין. איורים: עוזי בנימין. הוצאת "ספרי ניב", עמודים לא ממוספרים. מחיר לצרכן 68 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים ברשת או באתר ההוצאה. 







ריקי ברוך



















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה