יום שני, 4 באוקטובר 2021

שרה עד שתצא מקולי, הבל הבל, מאתיים מסעות למוח, קיסרות אדומה, גולשת, התובנה האינסופית, רק אומרת, שיר נישא ברוח ועידו בארץ האוטיזם, ספרי שירים והדרכה חדשים בהמלצה






שרה – עד שתצא מקולי מאת שרה הליפקס
שרה - עד שתצא מקולי מאת שרה הליפקס הוא סיפור אמיץ ומרגש החושף צלקות ואת תעצומות הנפש שבכוחן לרפא אותן ולהעניק מזור.
זהו סיפורה האוטוביוגרפי של אישה שצללי ילדותה מגיחים מן הארון שבו נהגה להסתתר כילדה ורודפים אותה.


אין זה סיפור במובן העלילתי המקובל. זהו מסע בתוך עולם פנימי, מסע המתנהל לפנים ולאחור במסילות הזמן, מסע שמִנעד התחושות, הרגשות והתובנות בו רחב ומרתק.
שרה הליפקס שואבת שוב ושוב ממאורעות עברהּ ומקישה מהם על מצבה בהווה. בנרטיב שזורים דיאלוגים נוקבים עם בת-שיח שהיא ספק הדוברת-עצמה ספק מישהי אחרת. פרקי דו-שיח אלה מסייעים להמחיש את המצבים האנושיים ששרה נקלעת אליהם ונאבקת בתוכם.

"הסיפור שלי יתחיל בארון. ילדה בתוך ארון חום ישן. אני, ילדה קטנה ומפוחדת, מחכה. רק רוצה להישאר. אלה רק אני, הבגדים והחושך. ותכף משהו יקרה, ברור שמשהו עומד לקרות. מה שלא ידעתי הוא כי הבית התמוטט ורק הארון נשאר. אהיה בת מזל אם אבלה את שארית חיי במסע הביתה. בחזרה אל עצמי. עכשיו אלה את ואני". (מתוך הספר)

שרה הליפקס, אומנית רב-תחומית, היא חברת קיבוץ בית הערבה ואמא לדקל, לכפיר ולגפן. "שרה – עד שתצא מקולי" הוא ספרה הראשון היוצא לאור.

"שרה – עד שתצא מקולי" מאת שרה הליפקס. הוצאת "ספרי ניב", 197 עמודים. מחיר לצרכן 82 ש"ח, ניתן להשיג באתר ההוצאה ובחנויות הספרים ברשת.





מאתיים מסעות למוח מאת אסף בזזינסקי ליבנה

"מאתיים מסעות למוח" הרואה אור בימים אלו הוא ספר פרוזה/שירה/פריסטייל מקורי, בועט ולא מתנצל. המביא מעין תמונת אדם אותנטית, מעניינת, מעמיקה ונוגעת בתחומי חיים רבים.




התבלבלתי:
שמעתי שנגעת בי כאילו בטעות
הרגשתי איך את טורפת אותי במבטך
הרחתי את נשמתך המתאווה
טעמתי את היסוסייך
הזעתי את טעמך המדהים
דיברתי את אילמותֵךְ
כאבתי את שמחת החיים שלך
שמחתי את כישלונותייך
שנאתי לאהוב אותך
והתבלבלתי


זהו מקבץ שירים העוסק בהתבוננות פנימית ישירה, בנקודת מבט על אירועים ומקומות ובמערכות יחסים. מילותיו מפליאות לתאר, מעמיקות להביט ועל ידי כך מזכות את הקורא בתובנות ומאפשרות לו לייצר בתוכו הבנות רחבות יותר על חייו-שלו.




פרפרים:
פרפרים לבנים
פרפרים עצומים
פרפרים בלב
פרפרים בנשמה
פרפרים בשמיים הגדולים
פרפרים נפלאים
פרפרים מיוחדים מכל המינים
פרפרים שחורים
פרפרים עכורים
פרפרים רעים
פרפרים מפרפרים
פרפרים נופלים
פרפרים מתים

הספר עוסק במסעות אנושיים ופנימיים שכולנו עוברים בחיים, בהתחבטויות, בקשיים ובפתרונות בדרכנו במסלול החיים. הספר מחדד את התובנות ומעורר את הנפש הפנימית של הקורא.
אפשר לראות את הספר כסוג של מיצג אמנותי - המשלב בתוכו המון איורים מקוריים בצבע שנותנים אסוציאציה לתחושה ולמסר שנותנים הטקסטים.
אסף בזזינסקי ליבנה, איש חומר במקצועו שמהותו היא רוח, נשוי ואב לילדים, מתגורר בדרום הארץ ונושם מדבר וים.

"מאתיים מסעות למוח" מאת אסף בזזינסקי ליבנה. הוצאת "ספרי ניב", 241 עמודים. מחיר לצרכן 82 ש"ח, ניתן להשיג באתר ההוצאה.


קיסרות אדומה מאת ניצן דוד פוקס
להבין את סין ואת עתיד הסדר העולמי
העלייה המטאורית של סין כ"מפעל של העולם״ שבתה את הסקרנות של כולנו. מדינה עצומה, גיאוגרפית ודמוגרפית, שבתוך 30 שנה הפכה מכלכלה מפגרת לאחת המדינות המתקדמות בעולם בתחום הייצור התעשייתי והפיתוח הטכנולוגי. בשנים האחרונות אנו עדים להגדלת השפעתה הפוליטית, הכלכלית, התרבותית והצבאית של סין, המחפשת למצב את עצמה כמעצמה מתחרה לארצות הברית ולהשפיע גלובלית. אבל מה בעצם רוצה סין? למה הכלכלה שלה ממשיכה לצמוח גם כששאר העולם במיתון? מה מטרת ההשקעות הרבות של הסינים ברחבי העולם, כולל בישראל? מה קורה בשינג׳יאנג, ואיך זה קשור לבינה מלאכותית? האם ישראל צריכה להעדיף ברית אסטרטגית עם סין על פני ארצות הברית? ומה הם הכוחות שמקבלים את ההחלטות ומושכים בחוטים במדינת הענק הקומוניסטית?


ניצן דוד פוקס בספרו "קיסרות אדומה" מנסה לענות על שאלות אלו ועוד. דרך עבודה מחקרית מאומצת, הכוללת גרפים וטבלאות נתונים, ובכתיבה קולחת ובהירה הוא את הקורא למסע היסטורי, כלכלי ואסטרטגי מימיה הראשונים של הרפובליקה העממית של סין, דרך ימינו אנו ועד לעתיד של סין ולאופן שבו תשפיע על הסדר העולמי.

הספר מבוסס על סדרת פודקאסטים פופולרית שהתפרסמה בין פברואר לנובמבר 2019, ועליה נוספו עוד חומרים ופרקים, וביניהם סקירה מקיפה על האופן שבו ממשלת סין נכשלה בגילוי משבר הקורונה, ועל הניסיונות להסתיר את המשבר מהעולם בתחילתו.

ניצן דוד פוקס (1991), נשוי ואב, הוא חוקר עצמאי בתחום הגיאופוליטיקה, אנליסט גיאופוליטי בכיר בבית ההשקעות אינפיניטי, מרצה ויועץ אסטרטגי. ניצן הוא המייסד של הפודקאסט והאתר הפופולרי ״המשחק הגדול", העוסק בניתוחי עומק של הזירה הבין-לאומית ובהבנת הכוחות המעצבים אותה. לניצן מדור קבוע בעיתון ״מקור ראשון״. "קיסרות אדומה" הוא ספרו הראשון.

"קיסרות אדומה – להבין את סין ואת עתיד הסדר העולמי" מאת ניצן דוד פוקז. הוצאת "ספרי ניב", 339 עמודים. מחיר לצרכן 98 ש"ח, ניתן להשיג באתר ההוצאה ובחנויות הספרים ברשת.





התובנה האינסופית מאת שנחל
"התובנה האינסופית" מאת שנחל (שי נתנאל חיים לוי) הוא ספר יחודי שעתיד לגרום לקוראיו סוג של שינוי בחיים, לעורר דחף, תעוזה, ובעיקר יעורר רצון עז לממש את שאיפתכם העצמית ככל שתהיה. מטרתו לסייע לכם לייצר רווחה ותחושת ערך עצמי, עצמאות אינדיבידואלית ועצמאות כלכלית באמצעות שליטה מוחלטת בתת ההכרה.

בידכם מחשבות שהן מעשים, ומעשים הם רבי עוצמה כאשר יש בהם מטרה מוגדרת ושאיפה לוהטת באמונה ובדמיון יוצר להתממשותם המוחשית. פעימת המחשבה, גם אם היא מופשטת, יכולה להפוך למקבילתה המוחשית על ידי יישומם של עקרונות מושרשים בעזרת גדולתה של תת ההכרה שכוללת בתוכה רגשות, יצרים ותשוקות. לכל בן אנוש יש יכולת לשלוט שליטה מוחלטת במוחו, ובמתכונת זו יפתח את הערוצים שלו לפעימות המחשבה שנודדות ומשוחררות על ידי מוחות אחרים.
היו מוכנים, אתם עתידים לצאת לדרך מלהיבה אל האושר הרב ואל העושר, שלא בהכרח מתבטא תמיד בכסף.



שנחל, עוסק בתורת הנסתר עם דגש על עוצמות הנפש והמחשבה. הוא מלווה אנשים וחברות בתהליכים רוחניים-חילוניים כדי לסייע להם להבין את היסודות הלא מובנים והבלתי מוסברים בחיינו, אשר יש בכוחם להשפיע על האירועים השונים בחיינו ועל תוצאותיהם.

"במסע החיים שלי, נסיבות חיי ואירועים שעברתי הובילו אותי לעזוב את כל עיסוקיי ולצאת לרדוף אחרי הכוח הרוחני והעליון שמתואר בספר זה. תוכלו להשתמש בספר לכל מטרה העולה על רוחכם. גיליתי את 40 הגורמים שמשפיעים על חיי כולנו, וכאשר אתם תקראו את הספר הזה יצוץ לפניכם לפתע הסוד שהמתין לכם שנים רבות. כאשר הוא יופיע, אתם תזהו אותו. לכל אחד יש סוד שממתין לו אם יהיה מוכן אליו".

"התובנה האינסופית" מאת שנחל. הוצאת "ספרי ניב", 186 עמודים. מחיר לצרכן 78 ש"ח, ניתן להשיג

באתר ההוצאה ובחנויות הספרים ברשת.




גולשת מאת אלכס חייקין

לאחת זו גלישה, לאחֵר כתיבה. כולנו מחפשים את הדרך אל הדברים החשובים בחיינו – אהבה, ייעוד, מקצוע, הגשמה עצמית.

בֹּקֶר, חוֹף וְחוֹל מָרוּחַ
שֶׁמֶשׁ קָמָה, מִתְלַבֶּשֶׁת
בֵּין גַּלִּים וּבֵין הָרוּחַ
שׁוּב רוֹאֶה אוֹתָךְ גּוֹלֶשֶׁת.
שׁוּב רוֹאֶה אוֹתָךְ גּוֹלֶשֶׁת.
מָה מוֹשֵׁךְ אוֹתָךְ לְשָׁם?
אַתְּ אַף פַּעַם לֹא מִתְיָאֶשֶׁת,
מְחַפֶּשֶׂת גַּל מֻשְׁלָם.

אַתְּ גּוֹלֶשֶׁת, מְאֻשֶּׁרֶת,
מִסְּבִיבֵךְ רַק יָם כָּחֹל,
עֶרֶב בָּא וְאַתְּ נִשְׁאֶרֶת
אַתְּ שׁוֹכַחַת מֵהַכֹּל.

הַגְּלִישָׁה שֶׁלָּךְ כּוֹבֶשֶׁת
נִיצוֹצוֹת בְּמַבָּטֵךְ.
סַפְּרִי לִי פַּעַם, גּוֹלֶשֶׁת,
עַל הַגַּלִּים שֶׁבְּלִבֵּךְ.
הַזְּמַן בַּחוֹף עָצַר מִלֶּכֶת
צִפּוֹר לַיְלָה מְקַשְׁקֶשֶׁת,
שׁוּב מַמְתִּין לְאוֹר הַבֹּקֶר
רַק לִרְאוֹת אוֹתָךְ גּוֹלֶשֶׁת.

"גולשת" מאת אלכס חייקין, הוא ספר שירים נוגעים ומרגשים המשולב בקטעי פרוזה, שמצליחים לגעת בדרך אל הדברים החשובים שבחיינו בדרך ייחודית ורגישה. אחת הדרכים היא דימוי החיים להתמודדות בים: הדרך "לתפוס את הגל" היא לנסות ולנסות ו... לנסות. אל תוותרו – לא לעצמכם ולא על עצמכם – משום שכשמנסים מספיק פעמים, זה קורה. 
"גולשת" הוא ספרו השני של אלכס חייקין. ספר השירים הראשון שלו, "אם גרמתי לה פעם לחייך", ראה אור ב- 2017 .

"גולשת" מאת אלכס חייקין. הוצאת "ספרי ניב", 76 עמודים. מחיר לצרכן 72 ש"ח, ניתן להשיג באתר ההוצאה ובחנויות הספרים ברשת.




שיר נישא ברוח מאת כרמלה סוטיל

"שיר נישא ברוח" מאת כרמלה סוטיל, בהוצאת "ספרי ניב", הוא ספר שירים מקסים ומרגש.
בספר 164 שירים מסוגים שונים: שירי אהבה, שירי ארץ ישראל ושירים מחייה הפרטיים של המשוררת, שהיו בעלי עוצמה, מלאי אהבה, אבל, עצב, כעס ותסכול.
השירים עשויים לעורר תחושת הזדהות אצל כל אחד ואחת מאיתנו.



בּיֵן שׁבְיִליֵ חיַּיַ
אדֲָמָה מְאבֻּנֶתֶ.
לאֹ מָצָאתִי שָׁם אוֹתְך,ָ
אוּליַ בְּאֶרֶץ אַחֶרֶת.
(מתוך “שביל מתפתל”)

כרמלה סוטיל, תושבת לוד, חיה חיים פשוטים, עבדה כל חייה לשם פרנסתה והזניחה את הכתיבה, שמאז ומעולם הייתה אהבת חייה. לאחר שנאלצה לעזוב את עבודתה עקב מגיפת הקורונה, החליטה להשקיע את כל זמנה בכתיבת הספר ולהמשיך לעסוק בכתיבת שירה, שהיא בעבורה כמו אוויר לנשימה.

לשוב
אֶל הַכֶּלֶא שֶׁבְּתוֹכִי
שׁוּב חָפַצְתִּי לָשׁוּב,
לְהִסְתַּתֵּר מֵחָדָשׁ,
לֹא לָחוּשׁ אַף אָדָם.
לַחְזֹר אֶל הַחֹשֶׁךְ
הַמַּמְתִּין לִי שָׁם.
בְּסִתְרֵי לְבָבִי הַחַלָּשׁ
רֵיקָנוּת נוֹתְרָה.
בְּתוֹךְ נַפְשִׁי הָרַכָּה
הִסְתַּתַּרְתִּי מֵעוֹלָם וּמְלוֹאוֹ.
לְעִתִּים אוֹתְךָ הֶאֱשַׁמְתִּי,
נִכְסַפְתִּי לָשׁוּב לְאָחוֹר.
כֹּה קָשָׁה זוֹ הַדֶּרֶךְ
בָּהּ נִסִּיתִי לִנְהֹג
כִּתְמוֹל שִׁלְשׁוֹם,
הֵיכָן אֶמְצָאֶנָּה וְרָגַעְתִּי, לְהִשָּׁאֵר בָּהּ הַיּוֹם

"שיר נישא ברוח"
מאת כרמלה סוטיל. הוצאת "ספרי ניב", 173 עמודים. מחיר לצרכן 72 ש"ח, ניתן להשיג באתר ההוצאה  ובחנויות הספרים ברשת.





רק אומרת מאת שירה לוונטר מופרדי
"רק אומרת" מאת שירה לוונטר מופרדי, הרואה אור בימים אלו ממש הוא ספר שירים מקסים ומרגש.

עֶפְרוֹנוֹת מְחֻדָּדִים
עֶפְרוֹנוֹת מְחֻדָּדִים
גַּם מַחְשָׁבוֹת
גַּם תּוֹבָנוֹת
וְהִרְהוּרִים
וְלִטּוּשִׁים
וּמָה שֶׁנִּרְאֶה
וּמָה שֶׁבִּפְנִים
לִמְחֹק
לְחַדֵּד
לֹא לְרַדֵּד
לְהַעֲמִיק
זֶה מַסְפִּיק

תמצאו בספר בעיקר הרהורים על החיים, התקופה, הכתיבה, האהבה, אנשים, קשרים, רגש ונפש, וכן תיאורים שונים, התייחסות למילה ונגיעה בענייני קשב והרפיה.
הכתיבה לא מתיימרת, לא מטיפה, לא תמיד צודקת. רק אומרת את האמת של הכותבת, ולא אף אמת אחרת.


בַּכְּתִיבָה
בַּקְּרִיאָה
מַפְלִיגִים
לְעוֹלָמוֹת
שֶׁל
אַחֵר
וְאוּלַי
גַּם
מַגִּיעִים
לְעַצְמֵנוּ
בַּכְּתִיבָה
מַפְלִיגִים
לָעוֹלָמוֹת
שֶׁל
עַצְמֵנוּ
וְאוּלַי
גַּם
מַגִּיעִים
לַאֲחֵרִים













שירה מאמינה שהספר יגרום לכם לחשוב, להזדהות, להיזכר, להרהר, לרקום, לחלום, לכאוב ולאהוב ושיעשה לכם טוב. שירה לוונטר מופרדי, בת 43 ,נשואה ואם לשלושה, מתל אביב. "רק אומרת" הוא ספרה הראשון.

"רק אומרת" מאת שירה לוונטר מופרדי. הוצאת "ספרי ניב", 185 עמודים. מחיר לצרכן 74 ש"ח, ניתן להשיג באתר ההוצאה או בחנויות הספרים המקוונות ברשת.



הבל, הבל - ספר תולדות ישראל מאת אביהו ורובל
"הבל, הבל – ספר תולדות ישראל" מאת אביהו ורובל, בהוצאת "ספרי ניב", הוא סיפורו של ילד, אבל אינו סיפור ילדותי. ילדותו של הילד מקבילה בזמנה ובמהותה לזאת של ילדות הארץ, ובדומה לארצו, גם הוא עמד בפני סכנה קיומית יומיומית. במקרה של הארץ, אויביה רבצו על גבולותיה, אך במקרה של הילד, צורריו היו שוכני ביתו. בין אב רתחן כהר געש, אם מנותקת מעולמה ואחות סדיסטית זעקה נשמת הילד לא רק לשרוד, אלא גם להציל את נפש האומן בקרבו.


"מנימת קולה של אימא הבנתי שהשלב הבא של השיחה יהיה סטירת לחי לפני האורחים. אז החלטתי לביים את המחזה האהוב שלי, את זה שביימתי עשרות פעמים כשאף אחד לא היה בבית. במחזה הזה היטלר, אבא שלי, ניסה לזרוק את אחותי, הפדאיון הפלסטינית, מהמרפסת, והשתדלתי במיוחד להראות בדיוק איך אחותי נחמה בעטה בביצים של אבא, ואיך הוא שאג ביגון וכרע על ברכיו בעוד בובת נחמה אחותי צורחת, "אתה נראה כמו היטלר, ואתה מתנהג כמוהו! חבל שהוא לא לקח אותך עם שאר המשפחה שלך!" ואילו בובת אבא צווחת, "את נולדת בפלסטין, ואת רוצחת כמו הפלסטינים!" (מתוך הספר)

לסינים יש קללה, "שתחיה בזמנים מעניינים". כשהיה בן 12 סחבו את אביהו ורובל הוריו מחיפה, עיר הולדתו, שבה חי חיים שגרתיים של יליד הארץ, אל מרחבי לוס אנג'לס, ובה נעשו זמניו מעניינים עד מאוד. איכשהו הוא התקבל ל"קאטלק", שזה הטכניון על סטרואידים – ושם התמחה בסבל. כשניסיונו לחזור ארצה נכשל, הוא עבר לביג סר ושם חי חיים קסומים בחיק הטבע. בחוזרו ללוס אנג'לס אחרי שאביו נהרג בתאונת דרכים, טעויות אחדות הובילו לילידת בן ולהקמת משפחה חד-הורית, החוויה הכי מספקת של חייו, ולדאבונו – לחיים שגרתיים. כדי לשמור את שפיות דעתו הוא משחק טניס מדי יום ויוצא להרי סיירה נבדה לפחות פעם בשנה. אביהו נשוי לפסנתרנית, אב לשני ילדים וסב לשני נכדים.


"הבל, הבל – ספר תולדות ישראל" מאת אביהו ורובל. הוצאת "ספרי ניב", 304 עמודים. מחיר לצרכן 88 ש"ח, ניתן להשיג באתר ההוצאה ובחנויות הספרים ברשת.





עידו בארץ האוטיזם מאת עידו קדר
שמדברים על אוטיזם מתייחסים להפרעה התפתחותית הנגרמת משילוב של גורמים סביבתיים, תורשתיים וגנטיים שבאים לידי ביטוי בתחום החברתי, השפתי והתקשורתי. ילדים המאובחנים בשלב מוקדם של חייהם נמצאים בדרגות שונות של הרצף האוטיסטי. 
אני מכירה מקרוב מי שנמצאים על הרצף. יש בהם ילדי חברים צעירים ויש מבוגרים יותר. ובכל אחד מהם קל למצא את האור, הנשמה והייחוד כמו בכל בני האדם.

עידו קדר היה סגור שנים ארוכות בתוך עולמו, בלי יכולת לתקשר עם העולם שבחוץ.
בגיל שנתיים ושמונה חודשים אובחן עידו באוטיזם שפוגע גם ביכולת הדיבור. המומחים הניחו שעידו לא מסוגל להבין משפטים, לא לזהות את הוריו ולא ללמוד ברמה גבוהה יותר משל ילד בן שנתיים. בגיל שבע החל עידו להצביע על לוח אותיות ואחר כך להקליד. לאט-לאט, למרות הקשיים הנוירולוגיים, התחיל לכתוב את מילותיו שלו, המילים שהיו כלואות בראשו בלי שמישהו ידע על קיומן.




בימים רואה אור הספר  "עידו בארץ האוטיזם" אותו כתב עידו קדר המתאר את שנות התבגרותו. ברשימותיו הקצרות מתאר עידו את עולמו של נער אוטיסט שלא מדבר, שהפעולות הפשוטות כביכול הן משימות כמעט בלתי אפשריות עבורו, לנוכח המגבלות הנוירולוגיות, אך בו-בזמן מחשבותיו עמוקות ומורכבות. הוא חוזר באומץ ובכנות לרגעים של תסכול וכאב, זעם ואכזבה, אבל גם שמחה, הצלחה, התרגשות וסיפוק.
הספר השפיע עמוקות על חייהם של אנשים עם אוטיזם, על בני משפחותיהם ועל תפיסותיה וגישתה של הקהילה המקצועית.

"אני מקווה שהמוזרויות שלנו יובנו עכשיו טוב יותר, ושההורים, המחנכים וכל האחרים יבדקו מחדש את נקודת מבטם. אני מתפלל באמת שיום אחד תהיה לכל האוטיסטים שאינם מדברים אפשרות ללמוד לתקשר ולהראות לעולם שהיעדר דיבור הוא לא היעדר הבנה" (מתוך הספר)


"עידו בארץ האוטיזם" הוא ספרו הראשון של עידו קידר. ספרו השני In Two Worlds ("בשני עולמות") ראה אור בשפה האנגלית.

"עידו בארץ האוטיזם" מאת עידו קדר. הוצאת "ספרי ניב", 218 עמודים. מחיר לצרכן 74 ש"ח, ניתן להשיג באתר ההוצאה ובחנויות הספרים ברשת.













ריקי ברוך
















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה