יום שלישי, 19 באוקטובר 2021

המכשף - המשאלה האחרונה, מת בשבילה וצ'לו לארוחת בוקר - חדשים בהוצאת ידיעות ספרים

 


המכשף - המשאלה האחרונה, הסאגה של גרלט מריביה מאת אנדז'יי ספקובסקי

"הוא לא נע, אף לא נרעד. הנערה גלשה קרוב יותר, השליכה מעליה אט־אט את גלימתה והשעינה בהיסוס את ברכה המכופפת על שפת המיטה. הוא בחן אותה מבעד לעפעפיו המושפלים, עדיין מבלי להסגיר שאינו ישן. הנערה העפילה בזהירות על המיטה ואז עליו וחבקה אותו בין ירכיה. היא נסמכה על זרועותיה המתוחות וליטפה את פניו בשערותיה, שהדיפו ניחוח קמומיל. היא רכנה בנחישות וכאילו בלי סבלנות ונגעה בקצות שדיה בעפעפיו, בלחיו, בפיו. הוא חייך ואחז בזרועותיה בתנועה אטית מאוד, בזהירות, בעדינות. היא הזדקרה, חומקת מבין אצבעותיו, קורנת, מוארת, מטושטשת מזוהרה שלה באור השחר הערפילי. הוא זז, אך היא לחצה בתקיפות את שתי כפות ידיו ואסרה עליו לשנות את תנוחתו. היא דרשה תשובה בתנועות אגן קלות אך החלטיות." עמוד 5 בספר)


לראשונה בעברית - הראשון בסדרת ספרי הפנטזיה שמכרה מיליוני עותקים ברחבי העולם, עובדה למשחק מחשב שמכר יותר מ-50 מיליון עותקים ולסדרת טלוויזיה מצליחה בנטפליקס.

בכל אגדה יש גרעין של אמת

גרלט מריביה הוא מכשף, אדם בעל כוחות על-טבעיים מסתוריים שחושלו באימונים מפרכים והפכו אותו ללוחם מזהיר ולמתנקש חסר-רחמים. אבל גרלט הוא לא רוצח מצוי: מטרותיו הן מפלצות איומות ושדים נתעבים, 
שתוקפים את חסרי הישע ומאיימים לכלות את עתיד המין האנושי.
אלא שלא כל מי שנראה מפלצתי הוא אכן רשע חורש רע, ולא כל טובי המראה הם באמת טובי לב.
סיפורי המשאלה האחרונה הם הדרך המושלמת להיכנס לעולם של המכשף שהיא גם אחת מסדרות הפנטזיה המצליחות בעולם.

המכשף - המשאלה האחרונה, הסאגה של גרלט מריביה מאת אנדז'יי ספקובסקי, תרגום: עילי הלפרן
הוצאה ידיעות ספרים, 328 עמ' מודפסים, לרכישה לחצו כאן



צ'לו לארוחת בוקר מאת אילן עמית

"כשהם מתקדמים למעבר החציה הבא היא פותחת צעדים ונכנסת לצומת הרחב שנייה לפני שהירוק המהבהב נהפך לאדום. אוטובוס צופר לה בעצבנות שתפנה כבר את הדרך, מתחיל להתקדם לפני שהיא מסיימת לחצות. אחר כך הם מביטים זה בזה משתי גדותיו של הכביש מבעד למכוניות החולפות. הוא מסמן לה במין תנועת אצבע שגורה, מה את קוקואית? ואחר כך עוקב במבט מאיים אחרי האוטובוס המפייח שצפר לה כמו בהמה. אבל כשהוא מסמן לה באצבעו נו־נו־נו מתרה של מבוגר לילד הוא דווקא מחייך. הוא עומד דחוק בין הולכי הרגל הממתינים על אי התנועה. רוכב אופניים חשמליים מנסה להידחק באגרסיביות, אבל הוא ממשיך לעמוד וחוסם את דרכו. רוכב האופניים קולט עם מי יש לו עסק וממתין. כי עמוס, על כל גוציותו המגוחכת, משדר את העוצמה הנדרשת. זרועות המתאגרף המצחיקות שלו משולבות על חזהו. אף אחד לא יודע בעצם איזה חתלתול הוא, היא חושבת, לא מסוגל לפגוע ביתוש. לרוב הוא לא צריך. אנשים שמתעמתים איתו מובסים מכוח השלווה שהוא מקרין."

עמוס ויגאל הם שני חברי נפש שמנהלים מכבסה תל אביבית קטנה. כמו בטנק שחלקו לפני ארבעים שנה, גם היום הם עסוקים במלחמת הישרדות.

עמוס המאופק חי בזוגיות אינטימית וחשוכת ילדים עם אשתו חנה, ציירת המכורה לשחייה, שאחריה הוא נוהג לרגל בחשאי. יגאל חם המזג חי בסיר לחץ עם אשתו סוזי, מלכת יופי לשעבר, שאליה הוא כמה ובה הוא מתעמר, ועם יהודה, בנם התלוש בן השלושים.

זוגיות נוצרת סודות וחברות מלאת תככים.
שלושה ימים של אירועים בלתי-צפויים יטלטלו את הדמויות בהרכב הקאמרי של צ'לו לארוחת בוקר, יחלצו את הקולות החבויים מתוכן ויובילו אותן אל פי התהום או שמא דווקא להרמוניה חדשה.

ספריו של אילן עמית, "אישה אחת נפלה" (הקיבוץ המאוחד, 2009), "החתול של שרדינגר" (אריה ניר, 2012), "אהבותיו הכוזבות של יוחנן" (כתר, 2017) ו"החיים החדשים של מיכאל" (ידיעות ספרים, 2018) זכו לשבחי הביקורת.
צ'לו לארוחת בוקר מאת אילן עמית, ידיעות ספרים288 עמ' מודפסים, לרכישה לחצו כאן


 מת בשבילה מאת שרה פינבורו

"היא ירדה בחיוך בגרם המדרגות הרחב והמתעגל, סנטרה היה זקור, ועיניה האירו בגאווה, כאילו הגבר התלוי על זרועה הוא כוכב קולנוע יפה תואר ולא גבר בן שישים וחמש עם לחיים ארגמניות מוורידים, שאולי רזה מעט, אבל ניכרו בו בכל זאת אותות המחיר שגבו שנים של תפנוקים. ויליאם רדפורד הרביעי היה הפינוק בהתגלמותו, הרי זאת הסיבה שהם היו שם, כל אלה שהתייחסו בסלחנות לפינוק הזה." (עמוד 11 בספר)

לא הכלה ולא החתן הביטו בציור של האישה הקודמת, שהשפעתה נחה כמעין דוק על הבית המפואר. 
מותחן פסיכולוגי גדוש טוויסטים על אישה שנייה ערמומית שתעשה כמעט כל דבר כדי להישאר בטופ


**מחברת רבי-המכר "מאחורי עיניה" ו"נשבעת"**
"'שקרים גדולים קטנים' פוגש את 'רבּקה' ברומן נועז על נשים שניות וחסרות ביטחון שמונעות על ידי סודות וקנאה" הוושינגטון פוסט.

הרומן של מארסי עם ג'ייסון מדוקס שיגר אותה היישר אל חיק האליטה של העיר סוואנה שבג'ורג'יה – עולם של כסף ישן, קשרים ישנים וסודות ישנים. מארסי אולי נכנסה לעולם הזה בקשרי נישואים אבל היא לעולם לא תהיה חלק ממנו.

כשהבוס של ג'ייסון חוזר מלונדון עם אשתו החדשה האטרקטיבית וחסרת המעצורים, איש אינו יכול להוריד ממנה את העיניים - כולל בעלה של מארסי.
יש אנשים שהיו מתים להתחלף עם מארסי. מה היא תעשה כדי לשמור על מעמדה?

ספריה של שרה פינבורו נהפכו לרבי-מכר בכל העולם וגם בישראל. רב-המכר מאחורי עיניה אף עובד לאחת הסדרות הנצפות ביותר בנטפליקס.

מת בשבילה מאת שרה פינבורו, ידיעות ספרים, 376 עמ' מודפסים, לרכישה לחצו כאן

















ריקי ברוך








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה