יום ראשון, 17 באוקטובר 2021

לולי תעלולי והרפתקאותיה עם דובי מאת איריס לוי

 



אני אוהבת ספרי ילדים שמכבדים את הקורא, צעיר ככל שיהיה, ומתייחסים אליו כאל אדם בזכות עצמו. בימים אלו רואה אור ספרה החדש של איריס לוי, הספר "לולי תעלולי והרפתקאותיה עם דובי", המביא את סיפורה של לולי תעלולי הקטנה המשחקת ונהנית מבילוי משותף עם חברה הדובי. אלא שמהלך המשחק כיאה למשחק של ילדים, עף
הדובי ונחבל, נופל למים ונזקק לטיפול. בני המשפחה אמא, אבא, סבתא וסבא מסבירים ללולי כל אחד בדרכו, כי יש לה אחריות לשמור על דובי והיא צריכה לדאוג לו בדיוק כפי שהם שומרים ודואגים לה.







לוּלִי תַּעֲלוּלִי אֶת דֻּבִּי מַשְׁכִּיבָה,
מִתְכּוֹנְנִים הֵם בְּיַחַד לְשֵׁנָה עֲרֵבָה.
אֶת דֻּבִּי מְחַבֶּקֶת, מְכַסָה בִּשְמִיכָה,
"עָלֶיךָ אֶשְמֹר, אֲנִי מַבְטִיחָה."













בסיפור מחורז ואיורים שמחים, מנסה לולי תעלולי הנפלאה לטפל בדובי האהוב. לעיתים קורה שהיא קצת מסתבכת אלא שבזכות בני משפחתה שנמצאים תמיד בסביבה, לומדת לולי מה היא דאגה לחבר, אכפתיות ועזרה הדדית. לולי מבינה שעליה לגלות אחריות אישית לגוף ולרכוש שלנו, ושל מי שבאחריותנו. חשוב להיזהר כשמשחקים ביחד ומוטב להיות רגישים לצרכים של החברים. כפי שהם תמיד שומרים עליה, כך לולי מבטיחה לדובי שלה לשמור עליו, וכך גם היא עצמה מרגישה אהובה ומוגנת.


קרדיט תמונות 

לולי הנהדרת היא גיבורת הספר "לולי תעלולי" וזהו הספר הראשון הסדרה. מתוך החוויה האישית שלנו, סבתא ונכד, תומס ואני מצפים כבר לספר הבא. לספר מצורפת חוברת צביעה וקובץ פעילות המעשיר את זמן האיכות עם הילד ומעניק דיון פורה לצד הקריאה המשותפת. הספר מתאים לפעוטות בגילאי 2-5 כמו גם להורים הרוצים להעביר לילדיהם מסר מרגיע על אהבה ללא תנאי ולהעניק להם תחושה של חוסן פנימי וביטחון עצמי ביכולתם להתמודד עם אתגרים. הספר מיועד גם לגננות הרוצות לעורר מודעות ושיח בנושא הדאגה לאחרים, הכלה ושיתוף בקרב ילדי הגן, וכמובן לאנשי המקצוע בקשת הטיפולית הרחבה - מטפלים שהרוצים לעורר שיח מקרב הנוגע לעולמו הפנימי של אותו ילד הניצב מול אתגרים בהתמודדותו היום יומית.


איריס לוי היא אשת חינוך, בעלת תואר ראשון בחינוך עם התמחות באנגלית. אני נשואה לאילן, אמא למורן, ספיר ושחר וסבתא ליהלי ממנה קיבלתי השראה לכתיבת הספר כשהייתה בת שנתיים. איריס לוי אני שואפת להפיץ את המסר של הכלה ואהבה ללא תנאי לכמה שיותר ילדים והורים ברחבי הארץ, ולאפשר שעת הנאה משותפת של הקראה, שיח ופעילות סביב הנושא החשוב.

אני מאמינה שכל אחד צריך להגשים חלומות, ולכן לולי תעלולי יצאה לאוויר העולם.
"לולי תעלולי והרפתקאותיה עם דובי" מאת איריס לוי, איורים: עוזי בנימין, צמרת הוצאה לאור, 2021 לרכישה לחצו כאן או צרו קשר עם הסופרת מכאן.



















ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה