יום חמישי, 17 באוגוסט 2017

עוף בעגבניות




בשבת שעברה כשהוספתי מספר פלחי עגבניות לתבנית העוף שעמדתי להכניס לתנור, לא חשבתי לרגע שזה יהיה שילוב מנצח ויגרור את ההתלהבות שצבר. 
ההדים המשבחים על טעמן המיוחד של העגבניות האפויות בשילוב העוף היו כה משמעותיים,
עד שהחלטתי ללכת על זה בגדול...




השבוע הכנתי את העוף על בסיס ירקות. טעמם של העגבניות השתלט על תפוחי האדמה והעוף והפך אותם בשרניים ועסיסיים מתמיד.
למרות שאני חובבת אילותי מטבח כפייתית, אני חוששת לשנות שמא בני ביתי ישאלו שוב בצורה נוקבת:
"מה הכנסת כאן? למה הטעם שונה?"
ולכי תסבירי שלא עשית כלום אבל...אין פעם אחת שדומה לקודמתה כי אני לא מתיימרת להגיש כמו בקונדיטוריה שבבית הקפה שמתחייבת להגיש בדיוק את אותה מנה, באותו מינון וטעם שהלקוח אכל שבוע, חודש ושנה קודם.

אני בגדר בשלנית מאלתרת כפייתית, כי כך הכי נכון לי להתנהל במטבח המשפחתי שלי.









המרכיבים
6-8 עגבניות שפרסתי לרבעים
3 שיני שום גדולות קלופות חצויות
פלחים רחבים של פלפל אדום
פרוסות מבצל בינוני 
2 שורשים של עלי טימין
עשבי תיבול של מלח הארץ

קוביות מחמישה תפוחי אדמה
3-4 מנות כרעיים
פפריקה מתוקה, גריל עוף. 


ההכנה

בתבנית פירקס חסינת חום לפזר את כל הירקות: פלחי העגבניות, הבצל, הפלפל השום ועלי הטימין מעליהם לגרוס עשבי תיבול ממטחנה. 
להוסיף  מעל קביות תפוחי אדמה
ומעל את הכרעיים
לפזר מעליהם פפריקה וגריל עוף
לכסות בניר אלומיניום ולהכניס לתנור לשעתיים על 200 מעלות
העגבניות מפרישותכמות  נוזלים גדולה אך הם מתאדים עם תהליך הבישול בתנור. 
הטעם מושלם.





 שכבה ראשונה 









ריקי ברוך










אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה