יום שני, 21 באוגוסט 2017

וכשהייתי בחודש השביעי דרש ממני הרופא להפסיק לעלות במשקל!



כשהתמונה הזו צולמה הייתי בת 26 שיכורה מאהבה ומוצפת רגשות מהריון של אושר. הקילוגרמים עלו בקצב של תינוק יונק ואני אפילו נתבקשתי על ידי הרופא להתחיל בדיאטה. אבל אם להודות באמת, כלום לא עניין  אותי, גם לא 20 הקילוגרמים שצברתי במשך ההריון. כל קילוגרם שהעליתי בהריון הזה הצדיק את התוצאה וכל מה שהעסיק אותי אז, הסתכם בציפיה לרגע שאלד ואפגוש את מי שהפכה לבכורתי. 

הייתי צעירה אבל ידעתי בדיוק מה אני רוצה באמהות שטרם התנסתי בה. 
חודש אחרי שיערה נולדה גם כשגאו בי ההורמונים, הפכתי את התא המשפחתי הצומח שלנו למשולש אבא-אמא-יערה בעודי לומדת את התפקיד החדש ומניקה.






היא נולדה קטנה, עדינה ושברירית בניגוד גמור לעשרות הקילוגרמים שהיא דוחסת בימים אלו בחדר הכושר. העור שלה היה עדין. רחצתי אותה בעדינים שבתכשירי הרחצה לתינוק והרבתי למרוח קרמים עדינים המיועדים לתינוקות.

את תפרחת החיתולים שהגיעה ונעלמה לסרוגין דאגתי למגר בסיוע משחות שהקלו על הגרד ומנעו את האדמומית. את בפנטן הכרתי מאוחר יותר. המשחה המושלמת לתפרחת החיתולים וכמוה גם לפטמות סדוקות מהן סבלתי לאחר הלידה השניה היא הפתרון הנכון ביותר לטיפול בעור המגורה באזור החיתולים ולא רק. בפנטן אינה מכילה חומרים משמרים ולא אנטיספטיים, איננה מבושמת וזה מתווסף ליתרונה היחסי המובהק על פני משחות אחרות. בפנטן שומרת על רמת לחות מיטבית ובכך מאפשרת לעור התינוק לנשום.





ככל שהייתי שקועה באופוריית הטיפול והפינוק של ילדתי החדשה, שכחתי את עצמי מאחור. כל הקילוגרמים שעלו במהלך ההריון נשרו כלא היו, אבל אני נחלשתי ונדרשתי לחזור לתפריט מזין שחיזק אותי בתקופה קצרה וסייע לי לשמור על המשקל הנכון גם בשעות שרדפתי אחריה לומדת לזחול, ללכת ולרוץ.


ויש לי גם כמה מילות עידוד ותמיכה:
אם את אם אחרי  לידה והתמסרת באופן מוחלט לאמהות מבלי שאפשרת לעצמך את המקום לו את ראויה,  עצרי לרגע. זכרי שאמא בריאה לתינוק בריא אינה עוד קלישאה חסרת משמעות.

1. גם אם אינך מצליחה לאכול בזמן ואל תוותרי על פלחי ירקות ופירות טריים.
2. הפחיתי את כוסות הקפה לטובת מיצים טריים.
3. אם את מניקה שתפי את בן הזוג בדרכים אחרות: ברחצת  התינוק, בהחלפת חיתולים, ביקור בטיפת החלב, בטיפול בכביסה, בהשלמת מטלות הבית.
4. הצטרפי לחוג לפעילות גופנית של אמהות ותינוקות. ההיצע כיום עשיר ומשלב ומפיק את הנאה כפולה. פעילות גופנית גורמת לגוף לשחרר אנדורפינים המשפרים את מצב הרוח. נסי זאת פעם אחת ותרגישי את האפקט המיוחד שיש לפעילות הגופנית
5. אל תשכחי לשתות יותר מים מאשר קפה.
6. פרגני לעצמך דקות מנוחה ברגע שהתינוק נרדם. לעיתים גם 20 דקות יעשו את "העבודה" ויאפשרו לך לחזור עם משנה מרץ למטלה הבאה. 
7. המנעי מחטיפים עמוסי נתרן ומאוכל מעובד. 
8. "צאי מהטרניניג" לעיתים מזומנות. קבעי עם חברה ארוחת בקר בבית הקפה השכונתי או טיילי עם התינוק גם כשערימת הכביסה והכלים בכיור עדיין לא טופלו לשבעות רצונך.
9. שתפי את בן/בת הזוג בקשיים שבדרך כדי שלא יהפכו לכדור כעס החבוי בתוכך. בקשי עזרה ספציפית
10 ארזי לך תיק קבוע שיהיו בו כל צרכי התינוק כולל משחת בפנטן וכמובן בקבוק מים עבורך. 

למיידע נוסף ולטיפים נוספים מעולים את מוזמנת גם לכאן מאחלת לך הצלחה והנאה. 

ריקי ברוך










2 תגובות:

  1. כתמיד, הנאה צרופה ועונג רב לקרוא את הפוסטים המקסימים שאת מעלה על הכתב <3

    השבמחק