יום שבת, 19 באוגוסט 2017

פיות האותיות - קסם של סיפור



יש לי חיבה יתרה לספרי ילדים וזה עוד לא הכל. עד היום אני ממאנת להיפרד ממספר ספרי ילדות עליהם גדלתי ואני קשורה אליהם באופן רגשי אמיתי.  
היש מי מכם המכיר את "עליקמא" הקטן מאת מרים ברטוב. "תפו ופוזה" של ס. יזהר או את ויהי ערב מאת פניה ברגשטיין? 

מודה, מזמן לא פגשתי ספר ילדים שיקרב אותי שוב לתחושה הזו עד להגעתו בסוף השבוע של הספר: 
"פיות האותיות"  אותו כתבה ברוב חן ואהבה עדי רמבה, והפליאה לאייר ג'ני מייליכוב. 









"פֵיוֹת הָאוֹתִיּוֹת כִּנְּסוּ אֲסֵפָה. עִבְרִית, הֵן אָמְרוּ, הִיא שָׂפָה כֹּה יָפָה,
אַךְ הָחֵל מִמָּחָר, נֵצֵא לְחֻפְשָׁה!
חֻפְשָׁה שֶׁל פֵיוֹת? חֻפְשַׁת אוֹתִיּוֹת? כֻּלָּם הֻפְתְּעוּ - מָה אֶפְשָׁר לַעֲשׂוֹת?!

וּכְבָר מִסָּבִיב עָלְתָה בַּקָּשָׁה - גַּמָּדֵי הַמִּלִּים, עֶזְרַתְכֶם כָּאן דְּרוּשָׁה!"



 


"פיות האותיות" הוא קסם של סיפור בחרוזים לילדים קטנים ולא רק. סיפור המשלב לימוד וקריאה של אותיות הא'-ב'. כל אות מקבלת את מקומה הראוי תוך מתן דוגמה מעניינת לשימוש בה. 
הספר מקרב את הילדים אל האותיות ואל השפה העברית העוברת טלטלה אמיתית לאורך השניםבכלל, ובשנים האחרונות במיוחד. 









עיון באיורים המקסימים וקריאה עם ההורים פיות האותיות מקרב את הילדים לעולמם של גמדי המילים ופיות האותיות. מקרב אותם לעושר השפה ומקוריותה. 
כמי שעבדת במערכת החינוך למלעלה מ 25 שנה אני חרדה לשפה העברית ושמחה על כל ספק או דרך חוויתית שישמר אותה בפי הדורות הבאים.


פיית האותיות הוא בהחלט אחד הספרים הטובים והנכונים יותר לגודלה של המשימה.


לקראת החגים או החזרה לבית הספר
פיית האותיות היא הבחירה הנכונה שלכם לילדים הצעירים שאתם אוהבים באמת. 
לרכישה ישירה הכנסו לכאן 



ריקי ברוך





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה