יום רביעי, 16 באוגוסט 2017

מסעדת דולפין ים - סיבה מספקת לעלות לירושלים



היו לי אינספור סיבות מצויינות לעשות את דרכי הקיץ הזה מהשפלה אל ירושלים הנהדרת ומנגד קצת יותר תרוצים שעמדו בתווך לדחייתן, כל זה "עבד יפה" עד להזמנה שלא יכולתי לעמוד בפניה לחגוג את יום הנישואין שלנו במסעדת דולפין ים בבירה. הפעם נגמרו התירוצים... וטוב שכך.







היא פתחה לראשונה את שעריה מיד אחרי מלחמת ששת הימים, בשנת 1967. כשנאלצה להיסגר עקב האינתיפדה הראשונה עברה המסעדה לתל אביב עד לתחילת שנות האלפיים אז שבה לירושלים והתמקמה במרכז העיר. 

שחקנים וזמרים בינלאומיים, פוליטיקאים, אנשי ביטחון, משפט ואקדמיה פוקדים את דולפין המאכלסת עד 150 מקומות ישיבה המשתרעים על פני 300 מ"ר. הבאים בפיתחה נהנים מתפריט דגים ופירות ים טריים, בשרים משובחים, פסטות, מנות צמחוניות ומנות ילדים. חומרי הגלם טריים איכותיים ומוגשים לאחר שטופלו במיומנות ואהבה והם שיצרו למסעדה את המוניטין הראוי בעיר ומחוצה לה. 
שלושה חללים שונים למסעדה. חלל מרכזי עורפי לישיבה באווירה אינטימית, קומת גלריה לאירועים פרטיים או עסקיים ומקומות ישיבה בחוץ בכניסה למדרחוב ירושלמי שהיה מואר ורגוע גם בשלהי הקיץ החם בשהגענו השבוע. 




בימים אלו חוגגת דולפין ים 50 שנה להיווסדה ומשיקה יין לבן רוסאן ויונייה בציר 2015 בשיתוף עם יקב אורטלהיין נוצר עבור המסעדה יחד עם מושיקו לוי, הבעלים של המסעדה ונצר למשפחה של אוהבי יין שחיפש יין מיוחד שיזקק את אופי המסעדה לצד העשייה הענפה והאוכל המצוין לרגל חגיגות ה-50 .

במפגש עם מושיקו על בקבוק יין ירדן משובח, זכינו להינות מ"המשנה כולה", מתפיסת העולם הרחבה ואהבתו הגדולה של מושיקו למקום ולציבור הלקוחות. התנהלותו של "הבוס"  ניכרת בכל אינטראקציה שחווינו אמש עם אנשי הצוות, האוכל והחוויה הכוללת במקום. 
דולפין ים איננה עוד מסעדת דגים. לאורך 50 שנותיה הפכה לכור היתוך לדתות ולאומים, לתיירים ולישראלים. דורות של סועדים שבים ופוקדים את המקום. בשבת מאכלסת המסעדה הרכבי משפחות הבאים טף וסבים הבוחרים לקיים את מפגש השבת שלהם בדולפין. 
צורות הגשה ייחודיות אופייניות לדולפין-מנות זוגיות, היא אחת מהן. פירות הים והדגים כמו גם הבשרים נבחרים בקפידה והתוצאה ניכרת בצלחת. 

חשוב לציין כי מושיקו ושותפיו בעלי המקום רואים לנגד עיניים את חשיבותה של הגישה כך שכל סועד יוכל למצוא את המנה שהוא הכי מתחבר אליה וזה כולל גם מי שדוגלים בתפריט טבעוני לצורך הדגמה. 






מתוך תפריט המסעדה טעמנו מספר מנות משובחות. המנות היו טריות, עשויות מחומרי גלם טריים והוגשו לשולחן תוך זמן קצר מרגע ההזמנה. 


  פוקצ'ה הבית 

  כבד אווז ברוטב שמנת תאנים 

 קארפצ'ו לוקוס מושלם. 

 תאנים עם סושימי וגבינת רוקפור



מעוררי תאבון (עפתי על הכרוביות)




 בייבי מרלן: מנת דג טורף מטוגן. 
המנה גדולה ועסיסית במיוחד. 
דג טורף החי במעמקים שהופך למנה בשרנית ועסיסית כאחד. מומלץ ביותר!



 פילה דניס המנה הנימוחה שלי.


 תפוחי אדמה אפויים

 פלטת בשרים זוגית משובחת:
 2 שיפודי אנטריקוט, 2 צלעות טלה, 2 מדליוני פילה בקר, 4 יחידות בקבב בקר (272 ש"ח )

 עוגת שכבות שילה : בראוניס, קרם קפה וריבת חלב.

 עוגת גבינה אפויה

 







כמה מילים על היין

יין 'דולפין ים אורטל', 13.5% אלכוהול, בלנד עשיר מיוצר מענבי ויונייה ורוסאן הגדלים בכרם הממוקם למרגלות תל שיפון ברמת הגולן. סוד טעמם של הענבים מגיע מהטרואר המיוחד המושפע מאקלים קר ואדמת הבזלת של הגולן, הפרש הטמפרטורות קיצוני בין היום ללילה המשפיע על ארומת היין ועל איכות הענבים. היין יין עשיר וסמיך, בעל ריחות פריחת יסמין ,ג'ינג'ר ועשבי תיבול הותאם במיוחד לשילוב עם מנות דגים לבנים, פירות ים ועשבים ירוקים.
שרגא רוזנצוויג, מבעלי המסעדה וחובב יין מושבע, בוחר מזה 50 שנה את מגוון היינות המוצעים לצד מנות הדגים, פירות הים והבשרים המשובחים.  תפריט יינות עשיר ומגוון מוצע ללקוחות ומאכלס את מרתף המסעדה המקומי.
עוד בתפריט היינות: ירדן בלאן דה בלאן, ריזליג ספרה, להט לבן, סומק רוזה, ירדן סירה, מיה לוצ'ה c.s.m, הרי גליל יראון,  סיקרא שרדונה 2009, הרי גלילי כרם יפתח 2013, בלק טוליפ 2014, ואחרים.



דולפין ים היא מן הטובות שבמסעדות בהן בקרתי השנה, אם לא הטובה שבהן.
מיקומה במרכז ירושלים כשגם בלילות אוגוסט המהבילים של תל אביב היתה קרירה ומחבקת, הוסיפו לחווית המפגש, האוכל והיו בחירה מוצלחת לחוג את יום הנישואין שלנו.


המסעדה פועלת בכל ימות השבוע
תפריט עיסקיות מוגש מידי יום א'-שישי כולל, בין השעות 12:00-17:00

שעות הפעילות: א - ש    12:00 - 23:00
אמצעי תשלום: כרטיס אשראי, מזומן
מחיר ממוצע לסועד 100 ש"ח
תוכלו גם לחגוג אירועים של עד 60 משתתפים בגלריה האינטימית.


דולפין ים - שמעון בן שטח 9, ירושלים
‏02-623-2272‏







ריקי ברוך




2 תגובות:

  1. בעל המסעדה ומיסדה הראשון הוא כמובן שרגא רוזנצוייג, שעדיין מבקר בה לפעמים, לאחר שהניהול עבר לדור הבא...
    כמי שסעד במסעדה ועדיין סועד בה החל מימיה הראשונים אז בעיר המזרחית, אני מעיד על כך שגם בעיני היא נחשבת מלכת המסעדות...

    השבמחק