יום ראשון, 6 באוגוסט 2017

לביבות ירק פיקנטיות ועשבי תיבול



אוהבת ירקות בכל צורה וצבע. אוכלת אותם כמות שהם טריים ועסיסיים כאלו שמשמעים את הקראנץ הזה בפה בלי רוטב, בלי שמן בלי מלח ועם הרבה כייף גדול
אני מבשלת ירקות בצורות חמום בסיסיות (אידוי, אפיה, הקפצה, גריל) כדי לשמור על צורתם ועל המרכיבים הבריאותים שיש בהם: מינרלים, ויטמנים וסיבים תזונתיים. ירק יכל להפוך למתכון משובח עם שפע קלוריות מחד ומאידך להשתלב במנה מושלמת דלת קלוריות ובריאה. 

השבוע שדרגתי את לביבות הירקות שעשיתי בעבר. כולם כאן אהבו מאוד והתלהבו. 
כשנשאר אחרי הסעודה גם קבלו קופסה של take away כדי למשוך את הטעם והרגע גם בבית.










המרכיבים
2 בצלים קצוצים דק ומסוננים
2 קישואים קצוצים דק ומסוננים
2 תפוחי אדמה קצוצים דק ומסוננים וסחוטים

כוס טבעות בצל ירוק
כוס פטרוזיליה קצוצה דק

1 ביצה
2-3 כפות קמח תופח
פלפל שחור גרוס
כפית שום כתוש
תערובות עשבי תיבול של מלח הארץ במטחנה יש כמה טעמים אני מאוהבת בתערובת מלח ים ועשבי תיבול 










ההכנה
לסנן היטב את כל הירקות הקצוצים. 
לסחוט אותם ולהעביר לקערה
להוסיף לקערה את שאר המרכיבים ולטגן 

* ככל שמתעכבים בתהליך מפרישים הירקות נוזלים והבלילה הופכת פחות נוחה לטיפול
מגישים מיד עם סלט ירקות עם מטבל גבינות עם סלט חצילים בטחינה או עם טחינה. 

















מאז שיצאו לשוק הן חלק בלתי נפרד ממערך התבלינים במטבח שלי. סדרה של חמש מטחנות מלח ושפע תבלינים לתיבול טבעי.  תערובת עשירה 100% טבעי של מלח ותבלינים הנטחנים במקום ומעניקים ארומה נפלאה לסלטים, תבשילים, ממולאים, אנטיפסטי, בשרים, דגים, עוף, פסטות, מאפים, מרקים, סלטים לפני ואחרי הבישול, וכמובן ניתן להגיש אותם על השולחן לנוחות הסועדים.
תיבול באמצעות המטחנות הינו יעיל ושימושי, תערובות המלח והתבלינים פותחו על ידי שף והן מכילות מגוון

5 סוגים בסדרת המטחנות
מלח טבעי גבישי מלח טבעיים שלא עברו עיבוד. עשירים במינרלים מהים כגון מגנזיום, סידן ואשלגן. ונארזים בתצורתם הטבעית והגולמית. מלח הימלאיה מלח טבעי ייחודי המופק מסלעי מלח גרוסים מהרי ההימלאיה. בעל צבע ורוד טבעי וארומה מיוחדת.עשבי תיבול תערובת של מלח ים ושמונה עשבי תיבול טריים ונפלאים כמו נענע, כוסברה, טימין, טרגון, קצח ועוד. התערובת מושלמת לתיבול סלטים, מרקים ומאפים מלוחים, ותעשיר את טעמה של כל מנה. אני אוהבת אותה מאד. גריל מלח ים עם תערובת עשירה של 16 תבלינים כמו פלפל אדום, בצל, זעתר, כורכום, טימין, רוזמרין, פפריקה, פלפל אנגלי, שום, מוסקט, קינמון ועוד. מושלמת לתיבול עוף, בשר ודגים, ומעניקה טעם עשיר לכל מנה.  איטלקי תערובת מלח ים עם תבלינים בסגנון איטלקי. מכילה מלח ים עם תערובת מפולפלת של 14 תבלינים כמו פפריקה מתוקה, פפריקה גרוסה, פפריקה מעושנת,  פלפל אדום, פלפל שטה, תה ירוק, קליפות הדרים, בזיליקום, שום, רוזמרין, אורגנו, מרווה ועוד. מעניקה טעם איטלקי נפלא למנות פסטה, פיצה, מרקים ועוד. כל סדרת המטחנות של "מלח הארץ" כשרים פרווה בהשגחת הבד"ץ של העדה החרדית ירושלים.














ריקי ברוך












2 תגובות: