יום שלישי, 1 באוגוסט 2017

קוד שבור- ספר מתח מהפנט, חדש מאת רפאל מלול




בבקר כשהספר הגיע לידי זנחתי הכל כאילו אין מחר, פרסתי לתוך קערה עמוקה מבחר ירקות טריים, שקעתי אל תוך הכורסא בסלון מכורבלת בתוך עצמי עם הספר והתעלמתי ביודעין מהעובדה שיש עוד לו"ז ארוך שהתחייבתי לו לשווא.

צללתי אל פסקת הפתיחה של הספר ומאז לא הרמתי את הראש. שעתיים אחר כך כשנכנס מי מילדי הביתה תוך שהוא מסנן לעברי: " את יושבת בדיוק באותה פוזה שראיתי אותך לפני שעתיים! רק קערת הירקות שלך התרוקנה. במה את שקועה כל כך? אני שקועה ב"קוד שבור"! עניתי, ושפת הגוף שלי העבירה באופן בלתי משתמע לשתי פנים שמוטב לו שלא יפריע עוד יותר.

בחצות היום ניתקתי את פני מבין דפי הספר, לראשונה. 







עמוס ברדה הוא מאצ׳ו ישראלי מהפריפריה, הוא קשה עם החברים שלו, בעייתי ביחסו כלפי נשים, יש לו בעיה קשה עם מותגים, וטעם נפלא במוזיקה משנות ה-90׳. עמוס הוא שובר לבבות מקצועי, שלא מתאהב לעולם... עד שגבריאל המסתורית פורצת לחייו וסוחפת אותו לפרשה של ריגול בינלאומי. כשג׳יימס בונד הישראלי פוגש את חמישים גוונים של אפור.

במשפט הראשון בו סיפר עמוס ברדה על ימיו וחבריו בקיבוץ ברעם לשם הגיע כחבר גרעין, הפך אותי שייכת לסיפור באחת. אני באה מרקע כפרי ויש לי משפחה ממקימי קיבוץ ברעם המתגוררת שם עד היום. תאורי קטיף התפוחים, חיי הצעירים, ההווי המקומי, חדר האוכל ועוד נוספים שתפגשו בין דפיו של ספר הריגול הזה הם קצה קוצו של המתח שאחז בי מהרגע שהתחברתי לכתיבה ולעלילה. 

"... ריימון תקתק על הנייד והחל צופה בתמונות שזרמו אליו מכל מקום בבית הקפה, מאזין באוזניה לקולות שהרשמקולים העבירו. הוא לחץ על 'מטבח' ואז החל חיוך להסתמן על פניו בעודו לוגם מהקפה. על הנייד שלו התקבל וידאו ישירות מהמטבח. אנחת אישה וגבר באקט מיני. 
בעל הקפה, ידידו הטוב, מזיין את המלצרית שלו.
לא רע חברי, לא רע, כזו צעירה, לבריאות.
הוא סיים והשאיר 10 דולרים על השולחן כמו תמיד ועזב את הקפה." 

״קוד שבור״ הוא ספר ריגול ומתח ארוטי שבמרכזו עומדת דמותו של עמוס ברדה, הישראלי כל כך.  אנטי-גיבור שהקשיח ליבו  עד שלא ניתן היה לכובשו. האומנם?
מבלי שהיה מוכן לכך נקלע ברדה בעל כורחו לפרשת ריגול חוצת גבולות, המתרחשת במקביל בתל-אביב, ברלין, ארצות הברית ורוסיה.

רפאל מלול הוא יליד העיר קרית שמונה. בן למשפחה שעלתה מטוניס בשנות ה-50. בצעירותו הצטרף לשומר הצעיר והמשיך לגרעין נח"ל בקיבוץ ברעם.  מלול נשוי בשנית ואב לשתי בנות. ב-25 השנים האחרונות מתגורר עם משפחתו בשוויץ. קוד שבור הוא ספרו הראשון.



ריקי ברוך


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה