יום שישי, 25 באוגוסט 2017

הספר מבשלים עם הנכדים / אוכל יווני - מתנת החג שלכם לעצמכם ולילדיכם



אם הייתי עושה סבב הורים ומחנכים ושואלת: מהן נקודות המפתח בחינוך ילדי הדור הבא? קרוב לוודאי שתזונה בריאה לא היתה נרשמת בעשריה הראשונה של התשובות שהיו מתקבלות לפני ערכים, משמעת, גבולות, כבוד הדדי, הקשבה, הגיינה, סבלנות, סובלנות, קודים חברתיים ותרבותיים, נימוסים ודרך ארץ מחד ונימוסי שולחן מאידך והרשימה עוד ארוכה.


אלא שאם מחנכים ילדים לתזונה בריאה נכללים תחת הכותרת ה"באנלית משהו" סוגיות משמעותיות לא פחות ביניהן: מה עלנו לאכול, מדוע עלינו לצרוך מיני מזון מסויימים, תרומתו של מזון שנחשב בריא לעומת מה שנתפס כ"ג'אנק פוד", איך לערוך קניות, איך ניתן להכין בקלות יתרה ארוחה פשוטה, מזינה וטעימה גם יחד, איך לנהוג בחומרי הגלם: הירקות, הפירות, לתרגל מיומנויות מטבח ואכילה ועוד רבים וטובים שהם בעצם סל של ערכי חינוך שתורמים לדור הצעיר ומשליכים לתחומי חיים רבים ונוספים.


השבוע הגיע לידי ספרן החדש ומעורר ההשראה של אביטל שטיין ( ד"ר למתמטיקה) וקטרינה זרוו (שפית ובעלת מסעדה מצליחה ביוון) שחברו יחד לממוש אהבתן והוציאו לאור את הספר מבשלים עם הנכדים-אוכל יווני. 

דקות ארוכות גם בטרם שבעתי מלהתפעל מהמנות מעוררות התאבון ומשלל המתכונים שהחזירו אותי אחורה לימי ילדותי בכפר, צלצלתי לבתי הבכורה והזכרתי לה שהגיע הזמן שהם יהפכו אותי לסבתא או לחילופין ש"תחזור הביתה" ונתחיל לבשל ביחד את כל מה שרק מציע הספר הקסום הזה.



  


 









הספר מבשלים עם הנכדים/בישולי יווני כולל מאה מתכונים פשוטים המלווים בצילומים צבעוניים, ובטיפים שימושיים לילדים ולמבוגרים. הספר מפגיש אותנו עם אוכל ביתי, כזה שמכינים במשפחה יוונית רגילה מידי יום (אצלי אבא מתורכיה והדימיון רב). הספר מיועד לבישול עם ילדים מגיל שלוש ועד לבני נוער מה שיעניק להם את המיומנות עד שילמדו לבשל באמצעותו בעצמם. 

דומה כי אין טובים מסבתא וסבא ללמד את הילדים אכילה טובה. באחד מפרקי הספר מבקרים בשוק, לומדים מהי העגבניה המושלמת, הדג הטרי, או האבטיח הבשל. בבית יהפכו המרכיבים הטריים למאכלים מעוררי תאבון.


ילדים שמחים להיות חלק בפעילויות של מבוגרים. בישול ואפיה הם אחת מהדרכים המתאימות יותר כשתוך כדי היחד מתנהלת השיחה הערכית המביאה את מסורות המשפחה, מתכונים שעברו מדור לדור. ככל שנקדים לחנך וללמד את ילדינו אכילה בריאה, כך יגדל הסיכוי שהיא תהפוך לדרך חיים-הרגל






מחיר מומלץ 128 ₪ 
ניתן להשיג ברשתות הספרים המובחרות: צומת ספרים, סטימצקי וחנויות הספרים המובחרות.



ריקי ברוך






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה