יום שבת, 26 בינואר 2019

"רק דברים טובים" ספר חדש מאת רועי פלד






אני זוכרת היטב את אותו בקר שישי ה-16 בספטמבר 2011 בו יצאה לי זיתוני בדרכה לחדר הכושר שבו הייתה אמורה להעביר שיעור פילאטיס. בזמן שחצתה את הכביש פגע בה רכב והיא נזרקה לנתיב הנגדי, שם פגעה ברכב אחר והיא נהרגה. הדורסים נמלטו במהירות, הסתירו את הרכב בחניון הבניין שבו התגורר אחד מהם והצליחו להימלט מישראל לצרפת. 


"אני זזה," היא שוב התקרבה אל המסך ושלחה אליו נשיקה מפוקסלת. הוא נשק לה בחזרה, ללא מגע. עוד יומיים הוא בבית, עוד יומיים יראה אותה שוב. "תשמור עליו, תשמור על עצמך. שיהיה יום מעולה, אוהבת אותך ותחזור כבר!" עידו סידר את העניבה הכחולה שלו, והיא שוב חייכה אליו ופנתה לדלת. "שב! שב!" פקדה על הכלב, שמצדו כשכש בזנב ונשכב על המפתן, מסרב לנטוש את מקומו. "ביי, חתיכים," ברגלה הזיזה בעדינות את הכלבלב וכשרכנה, התיק כמעט נפל לה. היא תפסה אותו ברגע האחרון, הסתכלה אליו שוב וחייכה אל תוך עיניו, הידקה את רצועת תיק הבד שלה לכתפה בתנועה חדה וסגרה אחריה את הדלת.










עידו, ישראלי צעיר, מוצא את עצמו בעיצומה של אהבה סוערת ותחילתם של חיים משותפים בעיר הגדולה עם קיבוצניקית יפהפייה תכולת עיניים שהגיעה לחופשה קצרה בישראל והחליטה להישאר בעקבות האהבה. השניים עוברים לגור יחד בדירה קטנה ועם הכלב שאימצו, העתיד שלהם נראה מבטיח. בבוקר יום שישי אחד בסוף הקיץ, לחיצת דוושה אחת חיברה בן רגע את מציאות חייהם לעולם מורכב, מלוכלך, מסוכן ושפל.


בעלילה סוחפת ומרתקת בין תל אביב לפריז, המציאות עולה על כל דמיון וחובטת בנו באגרופים קפוצים, עם לחיצות ידיים בסתר, איומים באישון לילה וגם חברות אמת המתגלה בשעת משבר. סיפור שהחל בנשיקה לוהטת על חוף הים מסתחרר, ממריא ושוקע אל מערבולות של דיפלומטיה מתוחכמת מול קודים של העולם התחתון, מול סיקור נרחב של התקשורת ופגישות מסתוריות בפריז האחרת, אחרי שאורותיה כבים.
רועי פלד, מי שהיה בן זוגה של לי זיתוני שנדרסה למוות, והוביל את המאבק למצוי הדין עם דורסיה, הוא פעיל חברתי ועסקי. נולד וגדל ברמת הגולן ואחרי שירות בצבא קבע, התגייס למשרד הביטחון ונשלח למספר תפקידים בחו"ל. רועי הקים את עמותת "צדק בשבילי" והוביל את המאבק למיצוי הדין עם דורסי לי זיתוני.
היום פלד נע על קו ישראל - ארצות הברית ומתמחה ביעוץ עסקי ואסטרטגי.



רק דברים טובים
כתב: רועי פלד
כריכה רכה, 264 עמ', 
מחיר: 94 ₪. להשיג בחנויות סטימצקי.














ריקי ברוך











אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה