יום שלישי, 9 ביוני 2020

10 מגיל עשר, מה החיות מרגישות ושלומי עולה לכיתה א'- ספרי ילדות חדשים




עוד שלושה ספרי ילדים ולא רק, רואים אור בימים אלו ומביאים תחומי דעת שיעשירו את הילדים, את הוריהם ואת כל אחד מאיתנו, יעוררו עניין יפתחו דיון ואולי גם יתרמו לנקיטת צעד חדש. בואו להכיר... ואגב איך אתם עם אימוץ בעלי חיים? 




מה החיות מרגישות מאת שי יצחק-הלוי

כל מי שאוהב בעלי חיים ומאמץ בביתו שכאלו, מבין שבעלי חיים רגישים ומרגישים בדיוק כמו בני אדם, אלא שהיכולת שלהם לתקשר איתנו אינה כוללת את הדיבור. בעלי חיים שמחים, כועסים, אוהבים, עצובים, חוששים ונמצאים על קשת רחבה של תחושות כמו בני האדם. 
השבוע הגיע לידי לסיקור קסם של סיפור חדש לילדים "מה החיות מרגישות" מאת שי יצחק-הלוי. הספר מציג את בעלי החיים ואת תכונותיהם מזווית חדשה, מתעמת עם הדעות הקדומות הרווחות ומבקר אותן.

הַיוֹּם בְּבֵית הַסֵּפֶר לָמַדְנו עַל חַיוֹּת, אַך הַמּוֹרָה סִפְּרָה לאֹ מְעַט שְׁטויּוֹת. אָז הִצְבַּעְתִּי בְּניִמוסּ והְֵעַרְתִּי לַמּוֹרָה, שֶׁהִיא לאֹ מַמָּשׁ צוֹדֶקֶת בְּכָל מָה שֶׁאָמְרָה. (מתוך הספר)

הספר מלווה באיורים מקוריים, ססגוניים של דריה סינה שמאירה בשלל צבעים את הסיפור ומוסיפה לייחודיות שלו. השילוב המושלם בין הטקס לאיורים מקרב את הקורא את הסיפור ואל בעלי החיים ומעודד ללמוד מהם ולגמול להם ממקום חומל ועוטף.



כך נראה סיפור האהבה בין הבן שלי לכלב שלו

מה החיות מרגישות הוא ספרו הראשון של שי יצחק-הלוי, פעיל לזכויות בעלי חיים ובעל ניסיון בעבודה עם ילדים. את אהבתו לבעלי החיים ואת הידע שלו עליהם הוא בוחר להעביר לדור הבא מתוך שאיפה לפתח חשיבה ביקורתית אצל הדור הצעיר, להמשיך להעצים ולטפח את החמלה כלפי בעלי החיים ולייצר בסיס שופע לכל יצורי כדור הארץ.

"מה החיות מרגישות" מאת שי יצחק-הלוי. איורים: דריה סינה. הוצאת "ספרי ניב", עמודים לא ממוספרים. מחיר לצרכן 65 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה


***


שלומי עולה לכיתה א' מאת ג'ולי לסרי


עוד לא פגשתי ילד שאינו מתרגש בדרכו לכיתה א'. המעבר מגן הילדים לבית הספר הוא אחד מהשלבים היותר משמעותיים לילד ולהוריו. זוכרים שעליתם לכיתה א'? זוכרים מה הרגשתם ביום הראשון ובלילה קדם לו?

"שלומי עולה לכיתה א" מאת ג'ולי לסרי מביא את סיפורו של שלומי  בדרכו לכיתה א'. שלומי מתרגש מאוד ומחכה בקוצר רוח ליום הראשון בבית הספר. אלא ש... אימא של שלומי - חוששת... רוצים לדעת מדוע?
כִּי שְׁלוֹמִי יֶלֶד מְפֻזָּר, הוּא לֹא אוֹסֵף אֶת הַצַּעֲצוּעִים כְּשֶׁהוּא מְסַיֵּם לְשַׂחֵק. שְׁלוֹמִי אֵינוֹ מַקְפִּיד לְצַחְצֵחַ אֶת שִׁנָּיו בַּבֹּקֶר וּבָעֶרֶב לִפְנֵי הַשֵּׁנָה. שְׁלוֹמִי מִתְעוֹרֵר מְאֻחָר בַּבֹּקֶר...
וּשְׁלוֹמִי מִתְוכֵּחַ עִם אִמָּא וְלֹא מוּכָן לִלְבֹּשׁ אֶת הַבְּגָדִים שֶׁהֵכִינָה לוֹ עַל הַכִּסֵּא. בְּמֶשֶׁךְ כָּל הַשָּׁבוּעַ חָשְׁבָה אִמָּא אֵיךְ תּוּכַל לַעֲזֹר לִשְׁלוֹמִי לְהִתְאַרְגֵּן וְלִהְיוֹת תַּלְמִיד טוֹב בְּכִתָּה א'.
חשבה וחשבה והנה צץ במוחה רעיון... על איזה רעיון חשבה אימא? כיצד רעיון זה סייע לשלומי בכיתה א? פתחו את הספר וגלו.

ג'ולי לסרי מחנכת לגיל הרך לאורך 40 שנה, מדריכה פדגוגית במכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי. בעלת תואר שני בלמידה והוראה. אמא לשלושה ילדים וסבתא לארבעה נכדים. "שלומי עולה לכיתה א'" הוא ספרה הראשון.

"שלומי עולה לכיתה א" מאת ג'ולי לסרי. איורים: אביטל אלתר. הוצאת "ספרי ניב", 23 עמודים. מחיר לצרכן 64 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.


***


"10 מגיל עשר" מאת חנן אבזיז






ילדים צריכים אהבה, אמונה ובטחון כדי לגרום להם לאהוב את עצמם ואת סביבתם. תפקיד המבוגרים להאמין בהם ובדרכם הייחודית להגשים את עצמם ואת חלומותיהם.


"כָּל יֶלֶד הוּא יְקוּם. תְּנוּ לוֹ לָקוּם כְּשֶׁיִּרְצֶה לָקוּם." (מתוך הספר)

ספר מתנה חדש "10 מגיל עשר" מאת חנן אבזיז הוא ספר המביא לנו אוסף סיפורי תובנות על זיכרונות, אהבה, נתינה, קבלה ואמונה.
ממש כמו שאני אוהבת לחזור לימים ההם ולהתרפק על העבר, על ילדותי האחרת ועל חיים פשוטים לפני עידן ההי-טק, גם אתם תוכלו לקרא על זיכרונות מזמנים אחרים ומימים בהם אני כמו שאר הילדים שיחקנו בחוץ.  מבוגרים נסעו באוטובוסים, למעטים היו מכוניות, לא היו סופרמרקטים או רשתות שיווק גדולות, היו מכולות וקיוסקים. כולם היו חברים, השכנים היו משפחה, הכל היה תמים ובעיקר פשוט. סיפורים מהחיים עם מוסר השכל שבסופם פתגם כערך מוסף הממחיש את חוכמת החיים ואת האחווה המופלאה של מה שהיה אז.
הספר מלווה באיורים מקסימים של 
 עוזי בנימין ומתאים לכל גיל!

חנן אבזיז - קואוצ׳ר, גנן, מעצב גינות, מלחין, כותב סיפורים, שירים ושר אותם. אבא למעיין, בן ושיר. סבא לאורי וירין. "10 מגיל עשר" הוא ספרו הראשון.

"10 מגיל עשר" מאת חנן אבזיז. איורים: עוזי בנימין. הוצאת "ספרי ניב", 39 עמודים. מחיר לצרכן 60 ש"ח, מנוקד. להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.











ריקי ברוך 










אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה