יום חמישי, 11 ביוני 2020

לביבות קישואים מטוגנות בשמן שקדים






זה מעשה בשגרה אצלנו בסטודיו שעד תחילת האימון אנו גולשים לשיחות חולין בנושאי תזונה ואורך חיים בריא. השבוע כמו באורח פלא גלשנו לשיחה אודות סוגי השמנים הבריאים שאנו משתמשים וחשיבותם של האיכותיים והבריאים יותר, בתפריט שלנו. שמן השקדים שאמליץ עליו היום הוזכר כאחד הטובים ואני שמחה לשתף גם אתכם. 





בימים אלו משיקה מיה תעשיות מזון, חדשנות בתחום השמן ומציעה שמן שקדים מזוכך. השמן המיובא מארה״ב משווק בבקבוק של 750 מ״ל והוא מכיל שמן שקדים מזוכך בלבד, ללא תוספות. השמן החדש מביא איתו את כל היתרונות הבריאותיים של השקדים לשימוש בטיגון או בתיבול סלטים ותבשילים. ולראשונה עם התו הירוק! 
שמן שקדים מזוכך מיה - מחיר מומלץ לצרכן 24.90 ש״ח, לאריזת 750. 







שמן השקדים מוכר לנו עוד מימי סין והודו העתיקות שם נעשה בו שימוש בטיפולי יופי וארומתרפיה. בשמן השקדים שפע נוגדי חימצון כמו בשקדים ואגוזים. מחקר שפורסם בשנת 2008 במגזין Food Chemistry מצא את נוכחות התרכובות האלה גם בשמנים המופקים מאגוזים ושקדים הם הפיטוסטרולים. 
כף שמן שקדים מכילה כ- 5 מ"ג של ויטמין E. בשעה ההצריכה היומית היא כ- 10 מ"ג לגברים וכ- 8 מ"ג לנשים.

טיגון בשמן שקדים
מה שהופך את שמן השקדים למתאים גם לטיגון הם טמפרטורת העישון שלו והיותו עשיר בחומצת שומן אולאית שהיא חומצת שומן חד בלתי רוויה. או במילים פשוטות אומגה 9. 
טמפרטורה של טיגון עמוק היא לרוב עד 170 מעלות צלזיוס ובטיגון קצר נגיע בקושי ל- 100 מעלות. טמפרטורת העישון של שמן השקדים היא 216 מעלות צלזיוס בממוצע ועל כן מתאים לשני סוגי הטיגון. חשוב לזכור ששיטת ההפקה כמו גם זן השקדים משפיע על טמפרטורת העישון של השמן.







קפצתי למים וניסיתי את השמן שהיגיע להתנסות. קבלו לביבות קישואים מטוגנות בשמן שקדים של מיה. 

1 ק"ג קישואים מגוררים ומנוקזים במסננת
1 ביצה
שתי כפות קמח תופח 
מעט מלח, פלפל גרוס ושתי שיני שום כתושות
שמן שקדים של מיה לטיגון.
ההכנה: לערבב את כל המרכיבים יחד ליצור לביבות ולטגן בשמן שקדים משני הצדדים.
אפשר להגיש עם יוגורט קר ולקשט בבצל ירוק. 











ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה