יום שני, 22 ביוני 2020

המסכה של רונה ודרוקי הדרקון לומד להירגע






מציגה לפניכם שני ספרים חדשים הרואים אור בימים אלו ואקטואליים לתקופה. מוזמנים להתרשם.


המסכה של רונה מאת שיר שאנס



לא מן הנמנע שרבים מספרי הילדים החדשים הרואים אור בימים אלו, עוסקים במגפת הקורונה. ספרים חשובים המסייעים לבני הגיל הרך להתמודד עם התופעה שאיש מאיתנו לא היה מוכן לקראתה. שפע שאלות, סוגיות לדיון ופחדים מובנים ממלאים את הקטנים בימים אלו ועל חלקם משיבה לנו שיר שאנס בספרה "המסכה של רונה".



"נְגִיף, אַתָּה אוֹרֵחַ לֹא רָצוּי,
לֹא אַנִּיחַ לְךָ אֶצְלִי לִהְיוֹת מָצוּי.
אֶת יְדֵי אֶשְׁטֹף בְּמַיִם וְסַבּוֹן 
וְאַתָּה תִּבְרַח מִמֶּנִּי בְּחִפָּזוֹן"


"המסכה של רונה" הוא ספר ילדים אקטואלי לימים אלה. ספר מקסים המסייע לפעוטות להכיר את נגיף קורונה, ובעזרתו הם לומדים על חשיבות השמירה על ההיגיינה ושטיפת הידיים לשם המאבק בנגיף.
רונה קמה בבוקר ומגלה שהיום לא הולכים לגן. אמא מנסה להסביר לה על הנגיף המסתובב בינינו ועל משמעותו. במהלך הסיפור מקבלת רונה תשובות ציוריות ומשעשעות על השאלות שמסקרנות אותה: מהו נגיף? היכן הוא נמצא? מהי קורונה? כיצד מתמודדים איתה ואיך נמנעים ממנה?

הטקסט בספר מלווה באיורים המקוריים, הנפלאים והססגוניים של יונתן כהן הצובע תרתי משמע את הסיפור ומוסיף לייחודיות שלו.

שִׁיר שַׁאנְס, אשת מחשבים שמחוברת מאוד לעולם הילדים, מקדישה את הספר החשוב הזה לכם ולילדיכם . שיר ומאייר הספר, יוֹנָתָן כֹּהֵן, הם חברי ילדות. ספר זה הוא יצירתם הראשונה, והם מקווים להמשיך וליצור יחד

"המסכה של רונה" מאת שיר שאנס. איורים: יונתן כהן. הוצאת "ספרי ניב", 21 עמודים. מחיר לצרכן 64 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה 







דרוקי הדרקון לומד להרגע מאת נירית אברהמי


דְּרוּקִי אָהַב לָלֶכֶת לְבֵית הַסֵּפֶר,
אֲבָל כְּשֶׁרָצָה לְשַׂחֵק עִם חֲבֵרִים, קָרָה דָּבָר מוּזָר ...
הַחֲבֵרִים בָּרְחוּ מִמֶּנּוּ אַחֲרֵי זְמַן קָצָר.


פגשתי השבוע ספר מקסים חדש נוסף על "דרוקי הדרקון לומד להרגע" מאת נורית אברהמי. ספר העוסק בויסות רגשי וכישורים חברתיים ועל הקשר בין שניהם. שני נושאים המעסיקים אותנו ההורים כמו גם את אנשי החינוך וטיפול בשנים האחרונות.

הרבה פעמים כאשר אנו מבחינים בקושי חברתי אצל ילד תהיה לו לרוב גם בעיה בויסות רגשי. לכולנו ישנה את מערכת ה- safe and social "חברתי והבטוח". כשאנו מרגישים מוגנים ובטוחים, אנו נמצאים במצב של איזון רגשי ולכן גם במצב של חברתיות. לעומת זאת, כשאנו במצב עוררות (עצובים/כועסים/פוחדים) אנו למעשה עוברים למצב הישרדותי, שבו נשתמש בבנ"ק התגובות ההישרדותיות שלנו (אנו בורחים/נלחמים או קופאים), במצב כזה אנו יוצאים מוויסות רגשי ולמעשה גם איננו חברתיים.

המערכת החברתית ופיתוח הכישורים החברתיים של ילדים שאינם מאוזנים באופן תדיר נפגמת, לכן השאיפה היא שהילד יהיה רוב הזמן במצב של "חברותי ובטוח". כך הוא יוצר קשרים חברתיים באופן מיטבי ואף משמר אותם.

גיבור העלילה הוא דרוקי הדרקון שאינו מווסת רגשית, הכול הולך לו הפוך ממה שהתכוון. כשהוא שמח, עצוב, כועס או פוחד, הוא מגזים בעוצמת הרגשות ולא שולט בתגובותיו. הדבר מקשה עליו בבית הספר, בבית ועם חברים. לבסוף דרוקי הדרקון לומד בעזרתן של חסידה וציפורת איך להכיר את רגשותיו ולא פחות חשוב - כיצד לשלוט בהם ובהתנהגותו.

תוכלו למצא בספר כלים שימושיים ליצירת ויסות רגשי, בהם תקראו על דרכים איך לבצע נשימה סערפתית, איך לתרגל עם ילדים, ותקראו גם הנחיות להורים שכתבה נירית. הספר מלווה באיוריו הססגוניים של עוזי בנימין.

נירית אברהמי היא יועצת חינוכית זה כעשרים שנה ((M.A, פסיכותרפיסטית ומטפלת בגישה הקוגניטיבית-התנהגותית (CBT). מומחית בגיל הרך ועובדת בעיקר עם ילדים ובני נוער. הוציאה ערכת קלפים טיפוליים הקרויה "בדרך הביתה", שבה שילבה את הידע הרב שלה בפסיכולוגיה ובטיפול עם אהבתה לצילום.

"דרוקי הדרקון לומד להרגע" מאת נירית אברהמי. איורים: עוזי בנימין. הוצאת "ספרי ניב", 31 עמודים. מחיר לצרכן 68 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה










ריקי ברוך



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה