יום שני, 29 ביוני 2020

"עוגה גדולה, עוגה קטנה" בובי הדשא של סבתא לולי ו"אלה עוברת לארץ אחרת"ספרי ילדים בהמלצה.







כשהייתי ילדה וזה היה מזמן. הכל כאן היה שונה, פשוט ומיוחד בו זמנית. באחת הפעמים שהגענו מהמושב לתל אביב, העיר המסקרנת של שנות השבעים, קנתה לי אמא בחנות "ספרי" - מי שהיתה חנות ספרים וצעצועים גדולה בדרום העיר,  "סיר פלא" קטן לפינת הבובות. האושר היה עילאי ואני נהניתי ממנו שנים רבות.
באחד מימי שישי לקחה אמא את הסיר בהפתעה והכינה בו גם עוגה קטנה עבורי. האושר והגאווה שליוו אותי באותה השבת לא היו חד פעמיים ומידי פעם שבה אמא ויצקה עוגות קטנות שחיכו לי מתחת למגבת העוגות כשהוסרה רק כשירדה השבת. שנים רבות שיחקתי עם הסיר עד שיום אחד הוא נעלם. כשבתי הייתה קטנה רכשתי לה גם אני סיר קטן ועד היום הוא נמצא אצלי במטבח. 


"עוגה גדולה, עוגה קטנה" מאת רותי שקד הוא ספר ילדים חדש המגיש לקורא הצעיר ולהוריו סיפור מעורר השראה ובמרכזו מסר חשוב: כשמשהו משתבש – אסור להתייאש. הספר שזור באיוריה הנפלאים של נורית צרפתי המאירה בשלל צבעים את הסיפור ומוסיפה למקוריותו. 

סָבְתָא תּוּתִי אוֹהֶבֶת לֶאֱפוֹת עוּגוֹת. תָּמִיד כְּשֶׁהִיא אוֹפָה עוּגָה גְּדוֹלָה, הִיא אוֹפָה גַּם עוּגָה קְטַנָּה. עִם הָעוּגָה הַקְּטַנָּה הִיא אוֹהֶבֶת לְהַפְתִּיעַ בְּכָל פַּעַם נֶכֶד אַחֵר. כְּשֶׁמַּגִּיעַ יוֹם הַהֻלֶּדֶת שֶׁל מַאיָה, הִיא מְבַקֶּשֶׁת מִסָּבְתָא לֶאֱפוֹת לָהּ עוּגַת שׁוֹקוֹלָד מְיֻחֶדֶת. סָבְתָא אוֹפָה אֶת עוּגַת הַשּׁוֹקוֹלָד בְּאַהֲבָה, אֲבָל מֵרֹב הִתְרַגְּשׁוּת מִתְרַחֶשֶׁת תְּאוּנָה...

"עוגה גדולה, עוגה קטנה" הוא ספרה הששי של רותי שקד בהוצאת "דני ספרים". בין ספריה הקודמים נמצאים "סבא ואני", "מסיבת ההפתעה", "פיצי קפיצי", "גורים של אף אחד" ו"האבטיח של אדון אלמליח". כולם זכו להצלחה רבה.





ביקורות
"שמחתי מאוד לקרוא את הסיפור על עוגת יום ההולדת של מאיה. הסיפור מרתק, מלמד , ולקוח מחוויית החיים של הילדים בגיל הרך. ישר כח!" - חנה קרוא, מוסמכת להוראה וחינוך לגיל הרך, מייסדת ומפעילה את "גן חנה" בגני יהודה מאז שנת 1967.

"בשפה ברורה ובגובה העיניים של הילדים מספרת רותי שקד סיפור מהחיים ומעבירה מסר חשוב: כשמשהו משתבש - אסור להתייאש, לכל דבר יש פתרון, אם לוקחים בקלות וחושבים על רעיון. דרך התחברות למקרה המרגש, שיכול לקרות לכל אחד, יחווה הילד כמה חשובה החשיבה מחוץ לקופסה, מציאת הפתרון והשמירה על האופטימיות בכל מקרה אחר".  - יעל צמח-גרינשפון, אחת שמאמינה שהכול מתחיל בחינוך, מנהלת פורטל "את זה" - העשרה ערכית לילדים

"עוגה גדולה, עוגה קטנה" מאת רותי שקד. איורים: נורית צרפתי. הוצאת "דני ספרים", 25 עמודים. מחיר לצרכן 68 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובאתר





אלה עוברת לארץ אחרת מאת טל סינטוב




למבוגרים כמו גם לצעירים בכל גיל, קשה לעבור מישוב לישוב ומארץ, לארץ אחרת. כל מעבר שכזה מעורר הרבה קשיים גם כאשר המעבר נובע מבחירה מלאה וידיעה שהמקום החדש יהיה לנו טוב יותר. תהליך ההסתגלות דורש זמן והוא מלווה בחוויות, זכרונות ותקוות  בלתי נשכחים.
האם עברתם פעם לישוב או לארץ אחרת?


בימים אלו רואה אור ספר חדש ומעניין במיוחד. הספר "אלה עוברת לארץ אחרת" מאת טל סינטוב, ספר ילדים מקסים המביא את סיפורה של הילדה אלה העוברת רחוקה וזרה. אלה גיבורת הספר משתפת את הקוראים בהרפתקה החדשה שלה, מספרת איך הכירה חברים וכיצד למדה שפה ומנהגים חדשים. למרות החששות והקשיים המעבר היה רצוף חוויות וזיכרונות בלתי נשכחים.


"אֵלָה, הִגִּיעַ הַיּוֹם לֶאֱרֹז מִזְוָדָה," קוֹלָם שֶׁל אִמָּא וְאַבָּא נִשְׁמָע. "מָחָר כֻּלָּנוּ יוֹצְאִים לְהַרְפַּתְקָה חֲדָשָׁה." "כֵּן, אַבָּא צָרִיךְ לַעֲבֹד בְּחוּץ לָאָרֶץ שְׁנָתַיִם, וַאֲנִי וְאִמָּא נַעֲשֶׂה כֵּיף בֵּינְתַיִם.


סיפורה האותנטי של אלה יכול לסייע במעבר של ילדים רבים לארץ זרה בעקבות עבודה או לימודים של הוריהם ולהפחית את חששותיהם הטבעיים. הספר שם דגש בכך ששינוי או מה שנראה כמכשול המלווה בחשש טומנים בחובם הזדמנויות וחוויות חיוביות רבות.

טל סינטוב עוסקת בהוראה ובחינוך. טל ובִתה אלה כותבות יחד ספרים השאובים מהחוויות שהן עוברות. "אֵלָה עוֹבֶרֶת לְאֶרֶץ אַחֶרֶת" הוא ספר הביכורים שלהן.

הטקסט בספר מלווה באיורים מקוריים של בר פביאן המאיירת בשלל צבעים את הסיפור ומוסיפה לו נופך ייחודי ואישי. 

"אלה עוברת לארץ אחרת" מאת טל סינטוב. איורים: בר פביאן. הוצאת "ספרי ניב", 23 עמודים. 
מחיר לצרכן 60 ש"ח, להשיג כספר מודפס או דיגיטלי בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה 






בובי הדשא של סבתא לולי מאת שרה שלו





אני מאמינה שאחת ממשימות החינוך והגידול של ילדינו נעוצה במקום החשוב הזה של לקרב אותם לטבע, לסביבה, לבעלי החיים ולכל מה שצומח וחי סביבנו ומהווה חלק משרשרת החיים ביקום.

ילדים אוהבים להתחקות אחר סוד התהוות החיים בעולם החי והצומח ושמחים לעקוב אחר התפתחותם וצמיחתם של בעלי חיים וצמחים. גם סוגיית סוגי השיער של הילדים ועיצוב התסרוקת מעסיקה אותם רבות.
ספר חדש רואה אור בימים אלו "בֻּבֵּי הדשא של סבתא לולי" קסם של ספר המספק הצצה לעולם של הנבטה וגידול צמחים מחומרים המצויים בכל בית: זרעים מהמזווה וגרוטאות צבעוניות לקישוט, מגשיות ומכלי התזה. בעזרת הספר גם ילדיכם יוכלו לגדל בובֵּי דשא ולעצב את שערם כאוות נפשם אין-ספור פעמים. בעזרת הספר תמצאו עיסוק מהנה שמאפשר לתת לילדיכם ביטוי יצירתי-אומנותי ולנצל את שעות הפנאי כראוי.


שׁוּב הִתְמַלְּאָה הַמִּרְפֶּסֶת בְּרָאשִׁים יְרֻקִּים וְעַלִּיזִים: חֶלְקָם בַּעֲלֵי שֵׂעָר חָלָק, וַאֲחֵרִים מְתֻלְתָּלִים וּמְקֻרְזָלִים; חֶלְקָם בַּעֲלֵי שֵׂעָר דָּלִיל, וַאֲחֵרִים בַּעֲלֵי שֵׂעָר סָמִיךְ; חֶלְקָם בַּעֲלֵי שֵׂעָר קָצָר, וַאֲחֵרִים בַּעֲלֵי שֵׂעָר אָרֹךְ. "כֻּלְּכֶם יָפִים בְּעֵינַי!" לָחֲשָׁה סָבְתָא לוּלִי. (מתוך הספר)


שרה שלו, אשת חינוך ותיקה, תושבת חיפה, היא בעלת תואר B.A בפסיכולוגיה ובאומנות ותואר M.A בחינוך וכיום חברה בסטודיו לציור. תחביב ראשי הדשא סחף את תלמידיה, והם הכינו ומכרו ראשי דשא, שפדיונם בקופת הכיתה שימש למימון טיולים כיתתיים ולמטרות נוספות. שרה "חטאה" בכתיבת שירים, מחזות לילדים וסיפורים, אשר שימשו לעבודתה כמורה, אך נשארו במגירה. "בֻּבֵּי הדשא של סבתא לולי" הוא ספרה הראשון הרואה אור בדפוס.


"בֻּבֵּי הדשא של סבתא לולי" מאת שרה שלו. צילומים: שרה וגלית שלו. הוצאת "ספרי ניב", 21 עמודים. מחיר לצרכן 64 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה 







ריקי ברוך


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה