יום ראשון, 28 ביוני 2020

"דינוזאור באמבטיה" ו"אור קודר" - ספרים בהמלצה





דינוזאור באמבטיה מאת נטע לזר פוירשטיין

תומס שלנו נכדי הבכור כבר בן שנה ושלושה חודשים. בדומה לשירו של אהוד מנור "ילדותי השנייה" גם אני יכולה למקם את עצמי ב"אמהותי השנייה" לנכדי האהוב, מבלי שאקח מבכורתי את כתר האמהות וההורות. היא שלא ידעתי כיצד תתנהל באמהות ובהורות המשותפת עם בעלה, הפכה לנגד עיני לאמא נפלאה, מכילה, מקשיבה, משתפת, רגועה, מניקה, מלמדת, מתיילדת, בוגרת ומאוהבת ביצור שעשתה הכל לדחות את בואו לחייה וחיינו. תומס בא לעולם והביא איתו אור גדול לכולנו.

השבוע הגיע לידי ספר חדש מאת נטע לזר פוירשטיין מדריכה לליווי התפתחותי. הספר דינוזאור באמבטיה מגיש להורים הצעירים עצות מעשיות ברגעים של חוסר ודאות, , חוסר ניסיון ואפילו פחד.  ארבעה שערים מרכזיים בספר:  אמונה בנו ובהם. דוגמא אישית-כלים לחיים, גם מוטורי וגם רגשי ועצות או ממתקים להורים. מטרתו של הספר להעשיר את ההורים ולהציע מגוון אפשרויות פעולות שיכולות לסייע ברגעי הדילמה הרבים שפוגשים ההורים בדרך. 

"הילדים שלנו מלמדים אותנו כל יום דבר חדש, על עצמנו, על החיים, על רגשות, על יכולות, על גבולות, על אחרים, על בחירות, על מחירים, על איזונים, על סדר עדיפויות, על טעויות, על הצלחות, על כישלונות ועל פתרונות ועוד ועוד. השיעורים שהם מעבירים אותנו, מעצבים גם אותם כבני אדם, המשוב שהם מקבלים מאיתנו גם צובע את אישיותם. נסו לבחור את הגוון הנכון עבורם." (עמוד 20 בספר)




היום שאחרי הלידה. תשעה חודשים של התרגשות גדולה, תחושה מוזרה, המון בדיקות, לפעמים גם חששות, מכינים חדר, חושבים על שם, נוסעים לחופשה אחרונה נטולת ילדים, בוחרים בית חולים, מתכננים את התמונה הראשונה, מתכוננים ללידה, הולכים לסדנה, מכינים תוכנית כתובה, אורזים תיק... ואז זה מגיע, לפעמים בסערה ולפעמים אחרי שעות של המתנה, ולא תמיד תואם את תוכנית המגירה... אחרי החלמה קצרה בבית החולים מגיעים הביתה, ואז הכול רק מתחיל.
הספר "דינוזאור באמבטיה – עצות מעשיות להורים" הוא קרש הצלה להורים שטובעים בים של חוסר ודאות ואולי אפילו פחד, הוא גלגל ים צבעוני למי שהחליטו להיכנס למים ורוצים כלים שיכולים בהחלט לסייע, ורפסודה בטוחה על פני המים, שמזמנים לפעמים סערות ולפעמים שלווה, לפעמים קושי ולפעמים אושר שאין לו מילים בכלל בתוך מה שכולנו מכירים: להיות הורים.

בספר ארבעה שערים: "אמונה בנו ובהם", "דוגמא אישית – כלים לחיים", "גם מוטורי גם רגשי", "עצות (ממתקים) לכם ההורים", בכל שער פרקים קצרים הנוגעים במגוון תחומים, מספקים מידע, עצות וטיפים שימושיים. מבנה הספר מאפשר לכם לקרוא מהתחלה להתקדם הלאה, אבל גם לפתוח בכל פעם בעמוד אקראי ולהנות מטיפ יומי או מחשבה מעמיקה. זהו לא ספר לימוד, מטרתו להעשיר אתכם ולפעמים להזכיר לכם משהו שאתם יודעים ואולי שכחתם, ולהציע מגוון אפשרויות פעולות שיכולות לסייע לכם.  בספר תפגשו נושאים מוטוריים על שלל שלבי ההתפתחות (שכיבה על הבטן, התהפכויות, מעבר לישיבה, הליכה...) לצד התמודדויות טכניות כגון נסיעות וחופשות עם תינוקות וילדים, תקראו על הצטרפות ילד (אח) למשפחה וגם על משמעות עונות השנה, תעמיקו בהשוואה של הורות פעם והיום, ותחשפו למשמעות האדירה של השנים הראשונות בחייו של אדם.

ספר חשוב ומועיל לכל הורה ולכל מי שצפוי להיות הורה. כתוב באופן נגיש, לא שיפוטי או ביקורתי, מדבר לכל אחד ואחת לקראת ובשנות ההורות הראשונות.

נטע לזר פוירשטיין, מדריכה לליווי התפתחותי בשיטת "צעד ראשון", עסקה באבחון ובטיפול בליקויים ובעיכובים התפתחותיים, בייעוץ לאחר לידה ובליווי נשים לאחר לידה. כמו כן היא ניהלה מרכז הורות בהרצליה  Petit Bebe - שכלל מגוון פעילויות והרצאות לנשים בהיריון ולהורים לתינוקות ולפעוטות עד גיל שנתיים. הייתה חברה בצוות המקצועי של מרכז הורים וילדים "פשוש" בגבעת השלושה והנחתה בו סדנאות לליווי התפתחותי. הנחתה במכללת "צעד ראשון" וכחלק מצוות המדריכות הבכיר הדריכה וליוותה תהליכים למשפחות לילדים עם צרכים מיוחדים בארץ ובחו"ל.

"דינוזאור באמבטיה - עצות מעשיות להורים" מאת נטע לזר פוירשטיין. הוצאת "ספרי ניב", 195 עמודים. מחיר לצרכן 74 ש"ח, להשיג בעמוד המחברת @mommyisborn, בחנויות הספרים ברשת כעותק פיזי או דיגיטלי  ובאתר ההוצאה





מותחן גרפי ופנטזיה חדש:

אור קודר מאת אינסה ז'רקוב

  
הספר "אור קודר", הוא מותחן גרפי ופנטזיה  אפלה. ספר מרתק, הלוקח את הקוראים לשנת 2038 ומתרחש בעיר העתיקה, יפן, לעולם שבו יצורי האופל חיים לצד בני האדם, אך השקט מופר לא מעט פעמים.





ראימונד הונג, מפקד יחידה מספר 1 בארגון ששומר על הסדר בין הצדדים מנסה לפתור, יחד עם הצוות שלו, תעלומה של העלמות נערים צעירים, הם מגיעים למקום מסתור שבו הם מגלים מציאות אחרת כזו שמאלצת לפעול באמצעים שונים מבעבר.
באמצעות הקריאה בספר ״אור קודר״ תחשפו לעולם שבו תוכלו לבחור בכל צד שתרצו, בין אם זה כוח פיזי של חיית פרא, חיי אלמוות ויוקרה או שתשארו נאמנים למין האנושי. הבחירה היא שלכם...
אינסה ז'רקוב היא מעצבת וציירת גרפית בת 31, בעלת תואר הנדסאי בקולנוע וטלוויזיה ותואר ראשון בתקשורת חזותית. אינסה לקחה את תשוקתה לעולם אנימה ומנגה יפני ויצרה בספרה הראשון "אור קודר" סיפור משלה עם הבזקים מחייה. לאחרונה הספר נכנס לתחרות קומיקס יפני בין-לאומי.


 


"אור קודר" מאת אינסה ז'רקוב. הוצאת "ספרי ניב", 225 עמודים. מחיר לצרכן 119 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים ברשת או באתר

















ריקי ברוך





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה