יום שלישי, 23 ביוני 2020

עכשיו בעברית - הספר "דחיפות קלות - Nudge" שהפך לרב מכר עולמי.





כמאמנת אישית וכבלוגרית, כבר למעלה מעשור שאני ממתגת את עצמי תחת הלוגו - "בחירות נכונות". וכל זאת למה? כי אני מאמינה שהבחירות או מה שעמד בפתחן, הצורך לקבל החלטה יהיו נכונות במידה שנקשיב לעצמנו באמת ולא נמהר לבחור.
אינספור סוגיות מציפות אותנו בדרך לקבלת החלטות מהרגע שאנו מקיצים ועד לכתינו לישון. מה לאכול, היכן ומה לקנות, האם לצאת או לא לחופשה הזו או דווקא לאחרת, היכן להשקיע כסף, באילו דרכים לשמור על הבריאות, האם להיצמד לתפריט מסוים? כיצד לשמר את הסביבה ועוד... לעתים קרובות אנו נופלים בבחירות שלנו והתוצאה: החלטות גרועות שלא עונות על הצפייה שקדמה להן. 

בימים אלו רואה אור בעברית, ספרם של ריצ'רד ה' תיילר וקאס ר' סאנסטיין - "דחיפות קלות" החושף בדרך משעשעת מה גורם לנו לקבל בחירות גרועות ומאפשר לנו לראות מה ניתן לעשות כדי לשפרן.






"קרולין היא אדריכלית בחירה. אנחנו מגדירים אדריכלי בחירה כמי שאחראים לארגון ההקשר שבו אנשים מקבלים החלטות. קרולין היא אומנם דמות בדיונית, אבל הרבה אנשים אמיתיים הם בעצם אדריכלי בחירה - ורובם כלל אינם מודעים לכך. אם אתם מתכננים את טופסי ההצבעה שבאמצעותם המצביעים בוחרים מועמדים, אתם אדריכלי בחירה. אם אתם רופאים שחייבים להציג בפני מטופלים את אפשרויות הטיפול העומדות בפניהם, אתם אדריכלי בחירה. אם אתם מתכננים את טופס ההצטרפות לתוכנית בריאות שהעובדים החדשים בחברה ממלאים, אתם אדריכלי בחירה.

אם אתם הורים ואתם מציגים בפני ילדיכם את האפשרויות ללימודים גבוהים הניצבות בפניהם, אתם אדריכלי בחירה. אם אתם אנשי מכירות, אתם אדריכלי בחירה אבל את זה אתם כבר יודעים. יש הרבה קווי דמיון בין אדריכלות בחירה ובין צורות מסורתיות יותר של אדריכלות". (מתוך המבוא עמוד 15 בספר)



בעזרת עשרות דוגמאות מאירות עיניים, המבוססות על עשרות שנות מחקר במדעי ההתנהגות, מראים המחברים שהאפשרויות העומדות בפנינו הן אף פעם לא ניטרליות, ושכולנו מושפעים מהטיות שעלולות להוביל אותנו להחלטות העלולות לסכן את מצבנו הפיננסי, את יחסינו עם אנשים ואף את בריאותנו. הפתרון הוא "אדריכלות בחירה" נכונה: יצירת תנאים המתחשבים בחולשות החשיבה האנושית, כדי לדחוף אותנו קלות לעבר בחירות והחלטות מועילות יותר מבלי להגביל את חופש הבחירה, במגוון תחומים שרלוונטיים לחיי כולנו – כיחידים וכחברה.

'דחיפות קלות' 
ספר קריא ומעשי המציג את הרקע והעקרונות של תפיסת ה- Nudge ואת מגוון הכלים המעשיים המסייעים ליישומה המוצלח בתחומים רבים. זהו ספר מרתק, משעשע ומעורר מחשבה, המציע דרך חדשה וייחודית לחשוב על נושאים מרכזיים העומדים על סדר היום האישי והציבורי. 'דחיפות קלות' הוא רב מכר עולמי שתורגם לשפות רבות.

על הכותבים:
ריצ'רד ה' תיילר הוא חתן פרס נובל לכלכלה לשנת 2017 על עבודתו פורצת הדרך בכלכלה התנהגותית. הוא משמש כפרופסור למדעי ההתנהגות ולכלכלה באוניברסיטת שיקגו ומכהן כראש המרכז לחקר ההחלטות באוניברסיטת שיקגו. ספרו ככה לא מתנהגים ראה אור בהוצאת מטר.


קאס ר' סאנסטיין משפטן מומחה למשפט חוקתי, מנהלתי וסביבתי ולכלכלה התנהגותית באוניברסיטת הרווארד. שימש כראש המשרד למידע ולעניינים רגולטוריים בבית הלבן בממשל אובמה. 

דחיפות קלות NUDGE /ריצ´רד תיילר וקאס סאנסטיין, הוצאת מטר . להשיג בחנויות הספרים ובאתרים. לרכישה ישירה היכנסו מכאן










ריקי ברוך


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה