יום חמישי, 4 ביוני 2020

"בואו נדבר כסף" ו"מגילת הסתר" ספרים חדשים






דומה כי אנו ההורים והמבוגרים שוגים בחוסר אחריות בשעה שאנו מאפשרים  לדור הצעיר לצאת לחיים לפני שקבלו הדרכה אפקטיבית בהתנהלות פיננסית שתפגיש אותם עם מוסדות וצעדים כלכלים. 
לכולנו הזכות להגיע לשיא המימוש הפוטנציאלי האישי, להיות חופשיים ומאושרים מה שקשור באופן משמעותי גם למצבנו הכלכלי.
התנהלות כלכלית וחינוך פיננסי הם כלים בסיסיים לחיים והיות שכרגע  במציאות הקיימת רחוק החינוך הפיננסי מהמציאות כתבה אילנה כהן את המדריך המלא לצעירים-"בואו נדבר על כסף"





כסף הוא אחד הדברים הבסיסיים ביותר שיש. אנחנו זקוקים לו על מנת להתקיים. הוא מעניק לנו ביטחון, והוא מאפשר לנו לחיות את החיים שאנחנו רוצים לחיות. אחד ממבחני הבגרות בחיים הוא העצמאות הכלכלית. כולנו שואפים להיות עצמאיים כלכלית ולחיות בחופש כלכלי כדי שנוכל להגשים את חלומותינו.

"בואו נדבר כסף – המדריך המלא לצעירים" נכתב מתוך הבנה שהחיים השתנו מן הקצה אל הקצה בעשורים האחרונים. כל השינויים הללו קשורים לפיתויים הקיימים סביבנו, לזמינות הכסף, לשוק העבודה וליכולת לחסוך ומשפיעים ישירות על היכולת שלנו להסתדר בעולם.

על מנת להסתדר במציאות של היום, עלינו לקבל ידע, לפתח מיומנויות ולהיות אקטיביים. "בואו נדבר כסף" מתאים לכל מי שרוצה לקבל ידע וכלים בסיסיים שיאפשרו לו לקחת אחריות לנושא הכלכלי וליצור לעצמו את החיים הטובים שהוא רוצה. חוסר בידע גורם פחד. לעומת זאת, רכישת הידע מאפשרת לנו להתגבר על הפחד ולהגשים חלומות.
בין פרקי המדריך, שאגב מתאים גם למבוגרים רבים שחיים עם  עם משיכת יתר מתמדת ("אובר דראפט"), פרקים העוסקים בהתנהלות נכונה עם כסף-תקציב, חובות, הלוואות, מושגים בסיסיים לכל אחד מהתחומים, מבט אל העתיד, חסכון והשקעה, שוק ההון, ביטוחים, פתיחת חשבון בנק וניהולו והתנהלות תקינה עם אמצעי תשלום וטיפים.

אילנית כהן: "אני מאמינה שהתקווה האמיתית של כל אחד מאיתנו היא להגשים את החיים שאנחנו בוחרים לעצמנו. הספר הזה יעניק לנו את הכלים לעשות זאת".

"בואו נדבר כסף – המדריך המלא לצעירים" מאת אילנית כהן. הוצאת "ספרי ניב", 213 עמודים. 

מחיר לצרכן 78 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה




"מגילת הסתר" מאת ד"ר נורית צדרבוים




שלא תשגו בי שטעיתי בלוח השנה או שאני מתגעגעת באורח מפתיע לפורים ולקריאת מגילת אסתר. בימים אלו רואה אור ספר היתולי חדש שהיה צפון לאורך שני עשורים במגרת השידה של הכותבת. 
הספר  "מגילת הסתר" מאת ד"ר נורית צדרבוים המתבסס על סיפורי מגילת ומנהל אתו סוג של שיח. מגילת הסתר. דומה כי הספר המביא את גרסת ההסתר הוא גרסה פרשנית, היתולית חדשה למגילת אסתר המוכרת לכולנו.  מתוך המבוא לספר משתפת המחברת בהנחת היסוד שמגילת אסתר היא מגילה שיש בה הרבה מן ההסתר. הגלוי נושא עמו את הסמוי ומנסה לחשוף את הסודות המקופלים במגילה עצמה. 

בכתיבה שנונה, היתולית ורבת משמעות, מנסה המחברת 
להטמיע את דעתה האישית ואת הלך המחשבה שלה, על נשים, מגדר, היסטוריה, העם היהודי, שלטון, תככים, מערכות יחסים ועוד. 

הספר "מגילת הסתר" מנסה לחשוף את המגילה, בבחינת המגילה מגלה, ובו בזמן להיצמד לסיפור המקורי. מאחר ומדובר במגילה שכל עניינה פורים, הספר רואה את עצמו כסוג של מסיכה מחד ובניגוד גמור כספר המסיר את המסיכה מאידך.

בתוך ההגשה הלשונית ספרותית מציגה המחברת שאלות עקרוניות שמעוררות חשיבה ומאפשרות דיון והעמקה. הספר מתאים לכל המשפחה, לכל אחד שרוצה להרחיב את הדעת ולדעת קצת יותר על המגילה, על אדם, על עם ועל ההיסטוריה. בספר משולבים כמה ציורים שגם הם פרי מכחולה של המחברת, כאשר אלה אינם בבחינת איור, אלה עוד צורת מבע וביטוי, המצטרפים לאווירה הכללית של המגילה

ד"ר נורית צדרבוים
, יוצרת וחוקרת רב תחומית, אמנית חזותית, סופרת/ משוררת, חוקרת, אוצרת, מרצה, מסאית ויועצת אמנות. מנהלת סטודיו פרטי ליצירה ומחקר והדרכה. מרצה במכללה האקדמית לחברה ואמנויות, ובמכללת וינגייט במסלול הכשרת מטפלים באמנות. מציגה בתערוכות אמנות, ואוצרת.

ספריה הקודמים: בקטגוריה שירה ואמנות – 'שאון של חול מתקתק בַּשקט', 'כאן ציור', 'כולם היום פניי', 'דיוקן בשירת האגם הגווע', 'מעשה באישה נעלה נעלה נעלה'. בתחום העיון והמחקר: שלושה בפרדס היצירה, self-portraiture – the art of self-research

"מגילת הסתר"
מאת ד"ר נורית צדרבוים, הוצאה משותפת "נוריתארט" ו"ספרי ניב", 59 עמודים בכריכה קשה. מחיר לצרכן 98 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה  או באתר של נורית.






ריקי ברוך











אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה