יום שני, 11 במרץ 2019

ספר ילדים חדש: "גופי הוא שלי" מאת נילי זליקובסקי








בימים שילדי היו קטנים מעטו לדבר על פגיעה מינית בילדים וזה עדיין לא אומר שלא היו שכאלו. בימים אלו שמדברים ומצלמים כמעט בכל פינה, ונושא האלימות כנגד ילדים ובהם התקיפות המיניות נמצא בכותרות, חשוב לשוחח עימם ולהסביר להם כיצד ניתן להתגונן בפניהם. 


לפעמים בבוקר,
כשאני קמה מהמיטה,
לפני 
שאני ממש מתעוררת,
במראה הגדולה
אני מביטה ותוהה-
מי זאת אותה ילדה,
ממש מולי ניצבת,
ואני בה בוהה?
כל כך דומה לי-
פניה ממש כשלי,
גם הגוף כמו שלי,
ממש פלא,
אני מתלהבת
ואז נזכרת.

אני נזכרת כי
באחד הערבים
אמא ספרה לי
על דברים שהם תמיד,
אבל תמיד,
יהיו שייכים רק לי!




תקיפות מיניות קיימות בכל שכבות האוכלוסייה ובכל אזור בארץ. ידוע כי 85% מהפגיעות המיניות מתבצעות על די אדם המוכר לילדים (בן משפחה, מורה, בייביסיטר, מדריך, שכן או ילד אחר). הנתונים מלמדים כי רוב הילדים והילדות לא ידווחו על פגיעה כזו באופן מיידי או בכלל.  
הורים רבים נרתעים מעיסוק בנושא משום שהם אינם יודעים איך לדבר עליו עם ילדיהם, בדיוק עבורם נכתב הספר 'גופי הוא שלי', המאפשר לכל הורה לילדים צעירים להעלות את הנושא ולהעניק להם כלים להתגונן מפני מי שעשויים לפוגע בהם כמו גם לחזק את הדיאלוג עם הוריהם באשר לחוויות לא טובות העוברות עליהם במהלך היום. ספרה של נילי זליקובסקי, אחות מוסמכת בעלת ניסיון רב בעבודה עם ילדים, נכתב על מנת לשנות את המצב הקיים ולתת לילדים כלים להתמודד עם פגיעה מינית, ולמנוע פגיעות עתידיות. 









    

       

הספר הילדים "גופי הוא שלי" מאת נילי זליקובסקי, מתייחס לנושא חשוב שלא כל הורה יודע כיצד לדבר עליו עם ילדיו. התמקדות הספר בתקשורת ישירה לילדים, בהבהרת זכותם להגנת הפרטיות ולמניעת אי נוחות או מגע בלתי רצוי המתבצע על ידי קרוב, מכר, או זר- היא ייחודית וחשובה מאוד. 
באמצעות הספר פונה נילי אל הילדים בגובה העיניים, ומסבירה להם  כי הם אלו שקובעים מי יכול לחבק, לנשק וללטף אותם, וכמו שטבעי להם להתלונן על מי שמכה אותם נכון וראוי שיספרו גם על מי שמלטף ונוגע, לא רק מכאיב, בניגוד לרצונם.
הספר מסביר את הנושא בהדרגתיות וברגישות, מעורר מודעות, מדגיש לילדים כי מה שקרה להם אינו אשמתם, ומעודד אותם לשתף את הוריהם, מורים או אדם קרוב אחר במחשבותיהם וחוויותיהם.

הספר מיועד לילדים החל מגיל 4 עד 12, והוא כלי עזר חשוב לכל מי שמסביר לילדים את הנושא.



נילי זליקובסקי, אמא לארבע בנות וסבתא לאחד עשר נכדים, תושבת כפר שמריהו, התגוררה שנים רבות ברמת השרון. אחות מוסמכת במקצועה, בעלת ניסיון רב במסגרת הכנת ילדים לפרוצדורות רפואיות משתמשת במילותיה של הילדה שבה כדי להסביר לילדים את נושא ההטרדה לילדים. ומעודדת אותם להתמודד, להתנגד ולומר לא לכל אדם קרוב או זר והחשוב מכל לא לפחד ולספר את שקרה.














"גופי הוא שלי" מאת נילי זליקובסקי. 
איורים: רמי מאיקס. 
הוצאת הספרים "אוריון",
מחיר לצרכן 48 ש"ח, לגילאי 12-4. מנוקד. 
להשיג בכל חנויות הספרים וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובחנות האתר.






















ריקי ברוך






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה