יום שני, 11 במרץ 2019

ספר ילדים חדש: "יחיאל שתיל התאנה" מאת דרור מל








למעלה מ20 שנה חלפו מאז ראיתי ושמעתי את בני הצעיר שב ומתלבט על מקומו בעולם הזה. באותן שנים זה נשמע לי תמוהה ולא מוכר, בעיקר לנוכח העובדה שאחותו הבכורה, בתי, זו שרק לפני ימים בודדים הפכה אותי לסבתא גאה בזו הפעם הראשונה, הוטרדה מכך הרבה פחות. מסתבר שילדים בגילאים משתנים ובהבדל משמעותי זה מזה סקרנים לדעת כבר בראשית חייהם את התשובה למשמעות וטעם החיים. 





"הערב החל לרדת והשמים חשכו. יחיאל המשיך בחיפוש אחר התשובה לשאלתו. הביט ימינה, הביט שמאלה, מחפש את מי יוכל לשאול. הוא הרים מבטו אל השמים וצעק: "כוכב הצפון, אולי לך יש תשובה? אולי אתה תוכל לגלות לי מה הוא טעם החיים?"

 "יחיאל שתיל התאנה" מאת דרור מל הוא סיפור ילדים מעורר מחשבה ועוסק בנושא באופן המתאים לילדים צעירים התוהים על מקומם בעולם.


כמו הילדים הצעירים גם גיבור הסיפור הנוכחי, יחיאל נמצא בראשית חייו. יחיאל הוא שתיל תאנה שמתחיל את חייו ותוהה על מהותו ומקומו בעולם. בוקר אחד מתעורר יחיאל מוטרד מהשאלה האם ומה יש מעבר למה שהוא רואה ומכיר. כדי לקבל תשובה פונה למי שנמצאים סביבו, לפרה הנוהגת לבקר וללחוך את העשב סביבו ולכוכב הצפון הנמצא בשמים מדי לילה, כדי לשאול אותם האם הם יודעים מה טעם החיים. כמו בני האדם המכירים היטב את עולמם שלהם, נותנים לו הנשאלים תשובה המתאימה לעולמם. שתיל התאנה מבין שעליו להמשיך לחפש גם במקומות מרוחקים יותר.









יחיאל יוצא לחפש את התשובה מחוץ לסביבה בה גדל. החיפוש מוביל את יחיאל השתיל להר עתיק שהוא גם ידיד ותיק האומר לו כי התשובה לשאלה שלו נמצאת בחיים עצמם ותתגלה לו עם הזמן. במשפט הזה לוכד מל הצעיר את התשובה שבני אדם רבים תרים אחריה כל חייהם, ונדמה כי על אף שנות חייו הקצרות הספיק לחוות את מהותם במלואם.

מל אשר נולד בשנת 1976 והלך לעולמו בטרם עת בשנת 1999 כשהיה בן 22, כתב את הספר הנוכחי בעודו נמצא על התפר של התבגרות לבגרות כשהוא חי את חווית חיפוש המשמעות במלואה ומהמקום האישי הזה יצר ספר ילדים נפלא המדבר לילדים בגובה העיניים וחוקר יחד אתם את שאלת הקיום שלהם. 
הספר שכתב דרור מל ז"ל יוצא לאור 20 שנה לאחר מותו. "אחרי שדרור נהרג מצאנו בין החפצים שלו מחברת ובה היו הגיגים על החיים וגם סיפור ילדים מתוק שמדבר על דמות מרתקת בשם יחיאל שדרך העיניים שלה הילדים רואים את החיים בצבעים יותר ורודים", מספרת נטע מל אחותו. 






"יחיאל שתיל התאנה" מאת דרור מל. 

איורים: אינה קצב. 
הוצאת הספרים "אוריון", עמודים לא ממוספרים. 
מחיר לצרכן 49 ש"ח. מנוקד. 
להשיג בחנויות הספרים ובאתר ההוצאה














ריקי ברוך






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה