יום שלישי, 12 במרץ 2019

"נווד לילי" רומן חדש מאת ג'ין גארדו








"בקייב מצאתי את אהבת חיי, התחתנתי וחזרתי לארץ. התיישבתי בתל אביב. פניתי להוצאה לאור שתרגמה את הרומן לעברית והוציאה אותו לאור. הספר 'נווד הלילה' זמין בשפה המקורית-רוסית בכל חנויות חבר העמים המקוונות בצורה אלקטרונית".














"נווד לילי"הוא רומן שמגולל את סיפור חייו של רוקאמדור גבר צעיר בן 30, מומחה לחידוש כריות ומכין בובות לנשים שהיה איתן כמחוות פרידה. רוקמאדור יוצר במודע בעצמו עבד כנוע, אובססיבי  מתנהל בהתאם לרעיון שלו עצמו לגבי "הפרידה האחרונה". דרך החשיבה שלו על החיים קשורה קשר הדוק עם עלבונות הילדות ומלווה בזרם בלתי פוסק של פנטזיות. הרומן כתוב בגוף ראשון בצורת מכתב "אל הקורא שלי", מחולק בין זיכרונות ובין הזמן שלנו. 
"נווד לילי" הוא טרגיקומדיה פנטסגורית שמוטמעת אוטוביוגרפיה. למחבר ולגיבור הראשי השקפת עולם וסיפור חיים דומים.  לאחר שהבובה המיועדת לקלמנטיין מוכנה, הוא מחליט שהגיע הזמן לשחרר את עברו. מה שנשאר זה רק לתת לה אותה ולסגור מעגל. הכול מסתבך כשבאחד הימים מישהי דופקת בדלת דירתו הקטנה של רוקא ומזמינה אותו לקזינו שבו משחקים על כובעים. יחד איתה עולים הזיכרונות על החדר הלבן. זיכרונות עבר שעדיף לא לגלות.
"נווד הלילה" מספר לנו על החיפוש, השוטטות בחייך ופחד מחשיכת הלא נודע. כל האמור לעיל מיוחס בצדק, הן לגיבור והן לכל שאר הדמויות. כולם לבד, כולם משוטטים אל תוך הלילה, מלאי תקווה לראות את השחר.



ג'ין גארדו הוא שמו הספרותי של אנדרי (28), תושב תל אביב העובד כמעצב קונספט. "נולדתי בקייב, אוקראינה, שנה לפני קריסת ברית המועצות, למשפחה של אמנים. מקור ההשראה שלי לכתיבה הוא היסטוריה אישית ואמנות על כל ביטוייה כתוצאה מכך שנולדתי למשפחה יצירתית מאוד. עובדה זו יצרה הרבה עלילות מעורפלות. סבי היה מלחין וזמר אופרה לשעבר, סבתי פסנתרנית בעברה, אבי היה אמן ובימאי ואימי - שחקנית ואמנית. בעת כתיבת היצירות הסתמכתי אך ורק על ניסיון אישי ודמיון בלתי מוגבל. הדלק שלי היא המוסיקה. בפחדים אני נאבק באמצעות ספרות, ציור, משחקים. בשבילי אמנות היא האומץ להיות כן עם עצמך, להיות פתוח לכל דבר חדש. אחרי הכול, לאמנות אין גבולות".

ג'ין גארדו מספר: "אני רוצה שהקורא יחווה את כל טווח הרגשות שחווה רוקאמדור: צער האובדן, מתיקות התקווה, כעס על אי צדק ואהבה. קריאת הרומן עשויה להזכיר נסיעה על מתקן בלונה פארק- יש בו הכול בשפע: דרמות, קומדיות, טרגדיות וגרוטסקה. הרבה הומור, הרבה יופי וחטאים אנושיים. הכי חשוב הוא שברומן מצויים כל החיים שלי שאני רוצה לחלוק עם אלה שלפחות פעם אחת בחיים שלהם ניסו למצוא את מקומם בעולם, מביטים בכיפת שמי הלילה".







מאת ג'ין גארדו. 
הוצאת ספרי "ניב", 172 עמודים. 
מחיר 74 ש"ח. להשיג בחנויות הספרים ובחנויות הספרים באינטרנט.












ריקי ברוך







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה