יום שבת, 25 ביוני 2016

המדריך המלא להשגת החיים שתמיד רצית - הנוסחה הנכונה להצלחה.






הורים לתינוקות מכירים את הרגע הקסום הזה כשהם ניגשים טרוטי עיניים למיטת העולל המקבל את פניהם בחיוך מאושר על הבקר. מרבית התינוקות מתעוררים לבקר חדש מחייכים אלא שעם השנים הולך חיוך היקיצה ונעלם מפניהם, פנינו שלנו.

"תתאר לך מצב שיכולת להתעורר בבקר עם חיוך על השפתיים להיות מרוצה שהגיע עוד יום חדש ופשוט לאהוב את החיים שלך..." כך פותח שי סגל את ספרו המדריך המלא להשגת החיים שתמיד רצית. לעומת ספרי/ מדריכי אימון רבים שעברו תחת ידי בשנים האחרות לנוכח היותי מאמנת אישית, המשכתי לקרא במדריך בסקרנות רבה תוך שאני מקפידה לתרגל את המטלות ולרשום לי את התובנות.
כבר הפנמתי בעבר בסדנאות שחציתי שרק אני אחראית לחיי שלי והסכמתי לאמירה בספרו של שי ללא סייג. חיובית או שלילית ככל שתהיה אנו הממגנטים אלינו את האנרגיה שאנו מוציאים.
נקודת המוצא במדריך: אם אתה רוצה להצליח עליך להאמין שהחלום שלך בר השגה. האמונה שלנו היא החלק החשוב בדרך למימוש החלום. מתוך למידה ושיחות עם אנשים פיתח שי נוסחה המאפשרת לו ובתקווה שלכולנו, להצליח.


שלושה שלבים לנוסחה:
1.      תאמין בעצמך כי הכל אפשרי. (כי אם לא תאמין הסיכוי להצלחה יהיה נמוך עד אפסי).
2.      דייק בהגדרה שלך לעצמך מה את רוצה להשיג.
3.      בנה תכנית פעולה.

4     פעל מתוך אמונה וידיעה ברורה שאתה מצליח. (אל "תנסה", תאמין, תתחייב) כשתפעל מכוונה להצליח, אתה תצליח.


לארבעת שלבי נוסחת ההצלחה על פי שי סגל נמצאת מעל לכל האמונה שהמטרה שלך ברת השגה ושאתה יודע במדויק מה אתה רוצה להשיג.  לשאלה "איך" להשיג עוד תגיע תשובה בהמשך,  אבל חשוב לזכור: "ללא פעולה שום תכנון לא יעבוד".

כדי לממש את נוסחתו מקדיש סגל פרק משמעותי לתת המודע שלנו, למשמעותן של המילים ובהבהרת חלקו של הדמיון היכול לשרת אותנו לטובתנו בדרך להצלחה. (דוגמאות משיטת הNLP).

דומה כי ללא מטרה ברורה המוגדרת במדויק בזמן הווה לא נוכל להגשים בחיינו חלומות. את נוסחת הקסם מביא סגל בספרו תוך הצבת 7 חוקים הכרחיים בעטיים תנוסח המטרה האידיאלית בדרך נכונה כמו לדוגמא: ב 2.8.2017 אני חוגגת יומולדת בלונדון. או בעוד חודש מהיום יוכפל מספר קוראי הבלוג הקבועים שלי. שתי מטרות שאני מחויבת לעצמי להגשים!  בסוף הפרק מוצע גם התרגול לקורא.

אמונה היא דעה שאנו אמינים בה לעומת עובדה שאין עליה עוררין. (השמש זורחת! יורד גשם! ) יש לאדם אמונות מקדמות לעומת אלו המונעות מאתנו להצליח. הבנת אישית של החלוקה תוך תרגול מה מהן אפקטיביות ומה דפקטיביות עד שניתן לאגד אותן לערכים המניעים אותנו לפעול עד שהם יוצרים אצלנו מוטיבציה. אם גם אתם רוצים למצוא את הערכים שלכם? פתחו את המדריך בעמודים 76-77 והצטיידו בכלי כתיבה... (לא לפני שתקראו את מה שלמתי אני עד לעמודים אלו...)


אין עוררין על כך שהדרך להצלחה מונעת מעשייה מסיבית. בפרק השלישי מסביר סגל את המונח הצלחה. מציג את שיטת המדרגות להשגת כל מטרה בקלות ובפשטות תוך שהוא ממקד את זה המבקש לחולל שינוי בחייו בהבנה שההצלחה היא תהליך. וכמו מטבע הלשון של האחים ג'ויס: "ההצלחה היא דרך חשיבה-אם אתה רוצה להיות מצליחן, תחשוב על עצמך כמצליחן".





אהבתי מאוד את המדריך, הוא כתוב בלשון מקרבת. כל משפט או קביעה חדשה מנומקים ומלווים בדוגמאות, לצד מטלות תרגול ועשיה לקורא הבוחר לחולל באמת את השינוי. 
אדם שדבק באמונה שמגיע לו יותר,  אכן מגיע לו יותר. כי:
"האדם שאתה היום הוא התוצאה של הבחירות שעשית בעבר. האדם שתהיה מחר הוא התוצאה של הבחירות שאתה עושה ברגע זה".


ועכשיו אחרי שסיימתי לקרא את המדריך המלא, אני יודעת טוב יותר על מה ולמה קראתי
(כבר לפני כמעט עשור שנים) לבלוג שלי "בחירות נכונות".


 ריקי ברוך









אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה