יום חמישי, 30 ביוני 2016

העולם לא יכול להתקיים בלעדיך-ספר חדש מאת משה שרון






בספרו השלישי העולם לא יכול להתקיים בלעדיך מאת משה שרון, מרצה לקבלה ומאמן אישי וזוגי, מצטט הכותב מפיהם של חז"ל, וגדולי המחשבה היהודית, ומביא הוכחות לטענתו שלכל אחד מאתנו יש שליחות איתה הגיע לעולם, ושהעולם יחסר אותו אם לא ימלא את שליחותו, ובהמשך גם מציע נוסחה בת חמישה מרכיבים איך למצוא את השליחות הזאת.  


לפני שנים לאחר שסיימתי שרשרת ארוכה של קורסים והכשרה בדרך להיותי מאמנת אישית ומאמנת קבוצות גם לקחתי על עצמי קורס מעשי-רוחני שעסק במציאת היעודשל חיי. חווית הקורס בעבודה מול אנשי מקצוע חידדו בי את התובנה שגם בקריירה הראשונה שלי הוראה, וגם בקריירות השניה והשלישית שאני חווה במקביל: מאמנת אישית ובלוגרית, באים לידי ביטוי מה ששרון מכנה כתובנה הראשונה בספרו: "השליחות היא תמיד כלפי אחרים". אדם לא הגיע לעולם כדי לתקן את עצמו "כי לתקן את עצמו זהו אמצעי לשליחות" אי לכך "שליחות של אדם ניכרת תמיד ביחס לאחרים ולא ביחס לעצמו".

רבים בקירבינו נוהגים לשרבב את האמירה השגורה: עוד לא נולד האדם שאין לו מחליף... יצא לכם לשמוע את המשפט הזה במקום העבודה למשל? מסתבר שזה לא כל כך מדוייק. 
במרכיב נוסף בספרו מרחיב שרון את היריעה עד לתובנה: שאף אחד אחר לא יעשה את השליחות שלכם במקומכם". ויתרה מכך אין מניעה שהשליחות תלך בד בבד עם הפרנסה.


בספרו משלב שרון ידע וכלים מתחום הפסיכולוגיה והקואוצ'ינג, עם יהדות, קבלה וחסידות, הוא מדריך מעשי קצר-יריעה וקל לקריאה. בסופו של כל פרק יש סיכום עם דף עבודה שעזר לי ולכל קורא ליישם את הרעיון בחייו. בנוסף לעשרות הדוגמאות ולסיפורי המתאמנים השזורים בספר, מביא המחבר שלושה ראיונות מעוררי השראה.

איך מתחילים להתחבר לשליח שבתוכנו? 
"אתם קמים בבקר והולכים לעבודה... לא משנה לאיזו עבודה אתם קמים, אתם כבר שליחים. נהג מונית מסיע אנשים ממקום למקום. הוא יכול לקום בבקר עם המחשבה ש -"אוף עוד יום, ממש סיוט, מתי הוא נגמר" והוא יכול לקום עם המחשבה ש -"הנה יש לי עוד הזדמנות לתת מעצמי לאנשים, לזולת, יש לי הזדמנות להשפיע עליהם במעשה, להסיע אותם ממקום אחד למשנהו ויש לי הזדמנות להאיר להם פנים, לחייך, לעזור לזקנה עם השקית הכבדה מהשוק" .

"אל תחכו להיות מתוקנים כדי להתחיל להיות שליחים. כשאדם משפיע מהכישרון שלו כלפי אחרים, נותן להם את מה שהם זקוקים לו, באותו הרגע הוא מתקן את עצמו" . (עמ' 174 בספר. )





משה שרון (38) מרצה לקבלה ומאמן אישי וזוגי. עובד כמרצה עצמאי באוניברסיטאות, מכללות, גופים פרטיים ועסקיים, קתדראות להעשרת הקהל הרחב ועוד.
ייחודו והתמחותו הם שילוב וחיבור בין עולם הקואוצ'ינג והפסיכולוגיה, לבין יהדות, חסידות וקבלה.

עוד כתבו על הספר: 
דינה אברמסון, עיתונאית ואשת תקשורת: "יש ספרים שהקריאה בהם יוצרת בתוכך שינוי אמיתי, המילים שבהן מכות על דלתות לבך ומכריחות אותך לפתוח אותו מחדש. העיון בהם מחדד אצלך את כל החושים ובעיקר את המחשבה. אתה נכנס אל הקריאה כאדם אחד ויוצא לאחריה אדם אחר. כזה הוא ספרו של משה שרון".

ענת לב אדלר, ידיעות אחרונות: "בעזרת המדריך המשובח "העולם לא יכול להתקיים בלעדיך" אין לי ספק שהמסע אל השליחות שלכם יהיה ממוקד ויישא פרי. חברו את מנורת הקריאה וצאו להדליק את האור הפנימי".





 הספר "העולם לא יכול להתקיים בלעדיך" מעניק את אחת המתנות החשובות ביותר שאדם יכול לבקש: איך לחיות בתחושה שאתה משמעותי.


ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה