יום רביעי, 29 ביוני 2016

ממולאים בטעם עשבי תיבול.






דומה כי לכל עקרת בית יש את ההרגלים שלה וכך גם לי. אגב לאמא שלי האלופה יש משהו שיותר דומה ל"חוקה" ואין אופציה לסטות ממנה ימינה או שמאלה כבר עשורים רבים...



כמו במזווה שלנו כך גם במקרר יש תמיד מוצרים שאנו דואגים שיהיו שם כדרך קבע. בכל שקשור למקרר שלי, תמיד יהיו בו לצד הירקות, הפירות, דברי החלב והסלטים מתוצרת בית, גם סיר של ממולאים. אני נוהגת לחדש את מלאי הממולאים מפני שהם מהווים מנה מזינה לכל מי שהגיע רעב, למי שזמנו קצר ולא יכול להמתין עד שתהיה ארוחה שלמה או סתם בין האחרוחות כי כל שיש לעשות הוא לחמם ולשבת לאכול בהנאה.

השבוע הגיעה אלי להתנסות סדרה חדשה של מטחנות מלח ותבלינים לתיבול טבעי מבית מלח הארץ. אין ויכוח כי טעמה של מנה ולא משנה איזו מנה היא תהיה, מושפע מסוג, מידת, ואיכות התבלינים המתווספים לחומר הגולמי בתהליך ההכנה.








אני נוהגת למלא את הירק בבשר טחון טרי לא שמן, שום, בצל, ורוטב עגבניות טריות שאני מבשלת בכמות גדולה מבעוד מועד במטרה להוסיף לממולאים, לשקשוקה לפיצה, ללזניה, למוסקה, לסלט חצילים, וכסלט חם או קר בזכות עצמו. השבוע כאשר הכנתי שוב סיר גדוש של עגבניות מבושלות עם פלפל, בצל ושום גם תיבלתי בנדיבות בתערובת עשבי התיבול המכילה מלח ים גס עם מבחר עשבי תיבול טריים ונפלאים כמו נענע, כוסברה, טימין, טרגון וקצח המתאימה לתיבול סלטים, מרקים ומאפים מלוחים ותעשיר את טעמה של כל מנה.  כמו כן הוספתי תערובת מלח ים ותבלינים בסגנון איטלקי, שהיא תערובת טבעית במאה אחוז. התערובת מכילה מלח ים טבעי יחד עם תערובת מפולפלת של 14 תבלינים כמו פפריקה מתוקה, פפריקה גרוסה, פפריקה מעושנת, פלפל אדום, פלפל שטה, תה ירוק, קליפת הדרים, בזיליקום, שום, רוזמרין, אורגנו, מרווה ועוד מה שהקפיץ את הטעם וגרף שבחים מבני הבית.









  

מעל הוספתי שום כתוש להעשרת הטעם באפיה




הממולאים:
עגבניות, בצל פרוסות חציל או פרוסות תפוחי אדמה או פלפלים.


לתערובת המילוי:
חצי ק"ג בשר טחון טרי
בצל יבש קצוץ
חופן פטרוזילה קצוצה
3 שיני שום כתוש
תערובת מלח ים תבלינים ועשבי תיבול מספר סיבובי מטחנה
מלח הימליה - 2 סיבוי מטחנה.
לערבב הכל יחד ולהשהות במקרר מחצית השעה לפני מילוי.

בפלפלים ממולאים מתווסף לעיסת הבשר המתובלת היטב גם כמות של אורז והכל מתבשל יחד ברוטב העגבניות.








לציפוי ולטיגון:
שמן לטיגון
פרורי לחם
1-2 ביצים טרופות

להכין את הירק למילוי, עגבניות, תפוחי אדמה או חצילים.
לערום על כל מנה מכמות המילוי
לצפות בפירורי לחם
לטבול בביצה ולטגן משני הצדדים.
להעביר לתבנית חסינת חום
לכסות עם רוטב מבושל מעגבניות טריות
לכסות בניר אלומניום ולאפות 40 דקות על חום 200 מעלות
להסיר את הניר ולמשיך לאפות עוד רבע שעה על 150 מעלות







ריקי ברוך



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה