יום חמישי, 13 בפברואר 2020

משולש המכשפה, שליט הזמן, טירונות של הלב ונוספים - ספרים חדשים הרואים אור בימים אלו










בשבילי ספרים הם חברים. לוקחת אותם איתי במהלך היום וחומקת לתוכם גם בשעות ההמתנה או המעבר בין מטלות שונות מחוץ לבית. כל רגע נתון שיש לי צורך, יהיה לצידי ספר שישאב אותי לתוכו וימלא אותי ברגעים חדשים. משהו שימשוך אותי ממציאות היומיום וימלא. 
בימים אלו רואים אור ספרי קריאה חדשים שכל אחד מהם בייחודו מביאים אל הקורא את מה שהוא בוחר להכניס או שלא לחייו. המתח, האמפטיה, האמיתות של מה שגדלנו לתוכם וסיפורי בלוג אישיים כולם בספרים שאמליץ השורות אלו. 




כרטיס לכיוון אחד מאת כלנית קין



"היא אוספת את הרסיסים השבורים וזורקת בחמת זעם לפח. הולכת לחדרה, פושטת את בגדיה ולובשת חזיית תחרה שחורה ומעליה גופיית טריקו צבעונית. מכנסי הג'ינס מחליפים את החצאית השמרנית, ונעלי ההתעמלות - את הנעליים עם סוליות הגומי. השינוי החיצוני הנשקף מהמראָה מעודד אותה ומכניס בה זיק של חיוּת. היא עוברת מחדר לחדר. מארגנת את החפצים המפוזרים, מציעה את המיטות, פותחת חלונות לאוורור, משקה את העציצים, שואבת אבק. בודקת שכל החפצים חזרו למקומם והכול נקי. לאחר מכן מוציאה מארנקה את כל המזומן ותוחבת אותו לכיס האחורי של מכנסיה, אוספת את שערה בקוקו גבוה ומהודק. לשבריר שנייה היא בתיכון, שוב לפני בריחה מבית הספר. אבל הפעם יש לה תוכנית. האומנם?"







"כרטיס לכיוון אחד" מאת כלנית קין, הוא רומן נוגע ומרגש, המביא את סיפורה של יעל, מורה לספרות, נשואה ואם לארבעה, שמחליטה לברוח מהבית ליום אחד. ותכניתה לחזור הביתה עד הערב משתנה כאשר המציאות הישראלית חובטת בפניה ומשנה את מסלול חייה, מַפגישה אותה עם החללים בחייה, עם חוסר הוודאות, הפקפוק וחוסר האונים. היא נסחפת אל תוך עולם אחר, משהו כמו יקום מקביל שמתקיים לא הרחק מביתה, דרכו מגלה דרים שלא ידעה על עצמה, על מערכות היחסים שלה ועל העתיד שלה. המציאות החדשה עוטפת אותה ברַכּות, והיא מתמסרת אליה, אולם עולמה האמיתי מחכה לה, והיא צריכה לקבל החלטה.

כלנית קין ילידת 1960. מורה למחול, צלמת ואומנית רב-תחומית. זכתה בשנת 2014 בתחרות "פרס סמיט" לעידוד הכתיבה העברית מטעם "חבר לעט". זוהי יצירתה השלמה הראשונה היוצאת לאור.

"כרטיס לכיוון אחד" מאת כלנית קין, הוצאת "ספרי ניב", 270 עמודים. מחיר לצרכן 88 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת.





טירונות של הלב מאת שלי מלכה



מה אני אגיד? הלב שלי כועס, ובצדק. כבד לו עם כל חומות ההגנה והשרשראות. הוא ביקש ממני להוריד את גובה החומה ולפתוח כמה מנעולים, כדי שלא אפספס הזדמנויות לאהבה. הסכמתי. בתנאי שמנעול אחד יישאר בכניסה. הוא הסכים. עשינו עסק.


הספר "טירונות של הלב"
, מתאר מהפך מתמשך בחייה ועולמה של הכותבת,  מי שהיתה מופנמת והפכה ל"כדור אש". ההתמודדויות, האהבות, הקשיים והאכזבות בחייה מילאו אותה באנרגיה סוחפת המאפשרת לה להתנהל אחרת. בכתיבה אישית, קולחת ומקרבת מביאה הכותבת את האירועים המשמעותיים שהפכו אותה למי שהיא כיום וכל אות, תו ופסיק – נקנו בלב, בידיים וברגליים.

שלי מלכה, 33, רווקה, ירושלמית-תל אביבית, עובדת מזה כעשור בתל אביב. בגילוי לב יוצא דופן היא מתארת כיצד הגיעה לכתיבת הספר המרגש והסוחף "טירונות של הלב", בלשון נקייה שאינה נחבאת מאחורי מילים יפות.

וכך היא מתארת את החוויה: "גיליתי את הכתיבה כתרפיה מגיל צעיר מאוד, רצה ומצלמת, אוהבת לתפוס את הרגע ולספר סיפורים דרך תמונה ומילה כתובה. מקיימת מרד עצמאי מטעם עצמי, מרד רוחני, פנימי וחיצוני, מאבק בחברה, שמנסה כל הזמן למשטר אותי, לומר לי מי עליי להיות או מי אני. פגשתי במסעי גם לב בוער, ידיים חומלות ומבטים צלולים, שהכניסו קרני אור לליבי וגם הם חלק מהספר. כל זה הוא אני. רוצים להכיר אותי? קראו את הספר".

"טירונות של הלב" מאת שלי מלכה, הוצאת "ספרי ניב", 233 עמודים. מחיר לצרכן 77 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת.





שליט הזמן מאת יעקב לוי




"שליט הזמן – משיח חולה אהבה"  הוא ספר ראשון בסדרה, שילוב מרתק בין רומן היסטורי וסיפור פנטזיה לבין סיפור חיים אמיתי למחצה. עלילת הסיפור נעה במרחבים קסומים בין תקופות זמן שונות, מימי מלכותו של דוד, בתקופת המקרא, דרך תקופת השואה ועד לימינו אנו.

בפני שליט הזמן ניצבת מטרה נעלה: להבטיח את קיומה של שושלת בית דוד ואת בואו של משיח בן דוד בזמן הנכון. שליט הזמן הוא ספר סוחף ומרשים שרוקם עלילה מיוחדת במינה ורב-ממדיות. החיבור בין ישן לחדש ובין חילוניות לקודש לוקח את הקורא לעומקים מפתיעים. לקורא נכונה חווית קריאה בלתי רגילה שתגרום לו להאמין בניסים, ביד מכוונת ובממד נסתר, אשר בו מצויים כוחות אדירים שמבטיחים את כינונם של הצדק והטוב בעולם.
יעקב לוי נולד בישראל בשנת 1952. תושב הגליל העליון, איש רוח, אוהב אדם וארץ.

"שליט הזמן – משיח חולה אהבה" מאת יעקב לוי, הוצאת "ספרי ניב", 264 עמודים. מחיר לצרכן 84 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת.



משולש המכשפה מאת נורית בורגר ינאי






"משולש המכשפה" מאת נורית בורגר ינאי, בהוצאת ספרי ניב, הוא אוסף של סיפורי מסע וחיים. כל סיפור לוקח את הקורא לעולם אחר, לגיבורים אחרים המתמודדים עם מסע החיים. הוא מבקר בלונדון, בפריז, באפריקה, בפרדס ובנגב, בעיר ובכפר. הקורא מקבל הזדמנות "להציץ" לחיים של אחרים. הזדמנות להבין, שכולנו מתמודדים עם פחדים, עם אהבות לא ממומשות, עם אכזבה ועם הצלחה, עם אובדן ועם תקווה ואופטימיות. ספר המאגד סיפורים קצרים שנכתבו בבלוג "אמור-מדברים אהבה", סיפורים המתכתבים עם מציאות החיים ויוצרים מציאות חדשה.


"...אני מושיטה את ידי קדימה, מניחה אותה ליד ידו הפרוסה אליי, הוא צודק, הנה קודקוד המשולש, הפונה אל שורש כף היד, ממנו יוצאות כמו קרניים, שתי צלעות המתחברות במרכז כף היד, על ידי קו היוצר את בסיס המשולש ההפוך הזה. "מה זה אומר? " אני שואלת בחשש רב.

"זוהי חוכמה עתיקת שנים, "משולש המכשפה" מעיד על האנשים הכי יצירתיים, יצריים, חכמים שיש. לאנשים הנושאים את משולש המכשפה, יש יכולה נתינה והקשבה, יכולת פרשנות וראייה רחבים ואחרים משל שאר האנשים. זוהי מתנה נפלאה, מתת אל של ממש"

"משולש המכשפה" הוא ספר המאגד סיפורים קצרים שנכתבו בבלוג "אמור-מדברים אהבה", סיפורים המתכתבים עם מציאות החיים ויוצרים מציאות חדשה.

 שמחה הוא הסיפור הסוגר את ספרה של נורית ינאי: " כבר זמן רב שלא חשה שמחה בנפשה. לא חשה שמחה בגופה. התהלכה בעולם בפנים נפולות, מידי פעם הגניבה חצי חיוך למראה תינוק צוחק או בדיחה כלשהי. הסובבים אותה התרגלו לפרצוף הארוך והעצוב שלה ועזבו אותה לנפשה. "ככה היא" אמרו לכל מי שהתעניין בשלומה. "שום דבר לא משמח אותה, מאז אתם יודעים מה". יום אחד כשסיימה לערוך את הקניות שלה במרכול המקומי, ניגשה אליה ילדה קטנה, משכה בחולצתה ושאלה: "סבתא למה את עצובה?"

השאלה הזו טלטלה אותה. דמעה איימה לזלוג בזווית עיניה הכחולות, שעננה אפורה כיסתה אותן תמידית. היא חזרה לדירתה החשוכה. התיישבה על הספה כששקית הקניות עדיין בידה, ובכתה. בכתה, בכתה, בכתה ובכתה. כל כולה כוסתה בדמעות מלוחות (ועוד הפרשות שלא נתאר כאן...). לא היה בה כוח לקום ולנגב את הדמעות, חולצתה נרטבה מאוד וגם מכנסיה והשיטפון איים להגיע עד לבהונות רגליה. עמוד 189 בספר


נורית בורגר ינאי, אישה שמחה ואוהבת אדם, אמא לחמישה מקסימים, מעצימה א-נשים בסדנאות ומסעות, מדריכת טיולים בחו"ל, שדרנית ברדיו ויוצרת. "משולש המכשפה" הוא ספרה השני.
טל וייצמן, מעצב גרפי, צלם ומאייר מוכשר, הוסיף למילים שבסיפורים, איורים פרי דמיונו, הנותנים פרשנות נוספת לסיפורים. נורית וטל חברי ילדות, הוציאו יחד את ספר השירים והצילומים "כמו שאני אוהבת" ב- 2016.


"משולש המכשפה" מאת נורית בורגר ינאי, הוצאת "ספרי ניב", 194 עמודים. מחיר לצרכן 88 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת.






מחול מרצדת ורוח מאת יפה קלופשטוק-כהן


הגליל, רומן היסטורי מחורבן בית שני ועד מלחמת הקוממיות "ארץ שבה אלף בורות אוגרים מי מרזבים לימי חמה יבשים. אלף מצודות לצופים, מראש הר - על דרך והלך. נעימות חליל ודנדוני פעמונים, זרימות נחלים ושפע פריחות יהדהדו. בה מחרשה ומורג מזמורם ירננו – הללויה."

הספר "מחול מרצדת ורוח" נכתב כחוויה וכרומן היסטורי מארץ הגליל, שבה שרדו היהודים בכל הדורות. גם כאשר רוב העם היה בגולה – הארץ לא הייתה ריקה מיהודים. הם שמרו על גחלת הקיום היהודי בארץ. חרשו, זרעו, בנו בתי כנסת וניהלו חיים סדירים, למרות האויבים הרבים שהלמו בהם והפרו את השלווה מדי פעם. לאורך כל הדרך פיעמה התקווה במרחב המשגשג – הגליל, על יופיו, ירקותו ושפעת מימיו.

יפה קלופשטוק–כהן, ילידת צפת דור ששי בארץ, כיום תושבת נהריה. מורה ומחנכת, מציירת, מפסלת וכותבת. היצירתיות נפרסת על פני כל שנות חייה. יוצקת חוויות, ורגשות למילים ביצירותיה, צבעים ורוח בפסליה. ומשאלתה - לעורר התפעמות וריגשה בלב הקוראים ולחשוף בפניהם את רזי המקום ויופיו, כפי שהיא חווה אותו.

"מחול מרצדת ורוח" מאת יפה קלופשטוק-כהן, הוצאת "ספרי ניב", 252 עמודים. מחיר לצרכן 75 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת.





איך הדברים קרו באמת מאת עמי דביר
 


כיצד ייתכן שהאדם הראשון נוצר לפני חמשת אלפים שבע מאות ותשעים שנה ואנחנו מוצאים הוכחות חד-משמעיות לקיום בני אדם שנים רבות לפני כן? מי האנשים שקין פחד מהם? כיצד הגיעו אלינו חוצנים במציאות שבה המרחק לכוכבים נושאי חיים הוא שנות אור רבות ? כיצד נראים חוצנים ומה מנהגם? מה מביאם לבקר בעולמנו? ממה הם נהנים בעולמנו ומה מטריד אותם? כיצד נראה גן עדן ומה תכליתו? מי היו האלים האחרים בעולמנו בתקופת התנ"ך, ומדוע אלוהים לא ראה בעין יפה את מנהגם לשכב עם בנות האדם וללדת עימן את הנפילים גיבורי השם? מדוע החיים בכל כוכבי הגלקסיה דומים אלה לאלה? כיצד התרחש המבול ומדוע? כיצד אירעו מכות מצרים? איך ייתכן שאלביס פרסלי צץ אחרי מותו? מה קורה במשולש ברמודה? מי הוא ביגפוט? היכן טמון ארון הברית הקדוש ומה הוא מכיל? היכן היה אלוהים בזמן השואה? מי הפיח חיים בישוע לאחר מותו, ומה המשיח מתכנן לעשות בארץ ישראל?


"איך הדברים קרו באמת" מאת עמי דביר, נותן תשובות מבריקות לשאלות מעניינות רבות. הכותב אורג ביד אומן את האמת ההיסטורית עם הסיפור הכתוב בתנ"ך וכורך את ההשערה המדעית עם החוויה האנושית ועם החוויה של האנשים החוּצנים הפוקדים את הכוכב שלנו. הסיפור מנווט בין שלל אירועים בלתי פתורים.
  
"איך הדברים קרו באמת" הוא ספר מהפכני, פוקח עיניים הכתוב בהומור, ברהיטות ומתוך הקפדה על דיוק עובדתי.  

"איך הדברים קרו באמת" מאת עמי דביר, הוצאת "ספרי ניב", 301 עמודים. מחיר לצרכן 88 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת. ליצירת קשר עם עמי דביר היכנסו מכאן























ריקי ברוך























אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה