יום רביעי, 26 בפברואר 2020

הורות מודעת, הוראות הפעלה למפעיל והמשחקים האוליפיים- ספרים חדשים בהמלצה חמה




ספרי הדרכה והשראה חדשים רואים אור בימים אלו. שמחה לשתף ולהמליץ. 


ספר הדרכה חדש 
הורות במודעות מאת דבי סויסה, מדריך להורים מתחילים 



כולנו נולדים להיות הורים ברגע מרגש אחד שהילד הראשון שלנו מגיע בבכי רם אל אויר העולם. מה שהיה דקות קודם לכן חלום, הופך בן רגע למציאות ומציב אותנו בפני התמודדויות חדשות, מפגש עם יצור זעיר שדרישותיו אינן יודעות גבול ומסע מתמשך לאורך כל חיינו מבלי שקבלנו תעודת הסמכה לאופן בו אנו אמורים להיות הורים. בימים אלו רואה אור ספר חשוב העוסק בתחום ומנחה את ההורים המתלמדים, משיב להם על שאלות ומתמודד עם סוגיות שמתעוררות לאורך הדרך. 

"הורות במודעות-מדריך להורים מתחילים" הוא ספר הדרכה להורים המביא מידע על הכנה להורות ושלבי התפתחות הילד מרגע מלידה. הספר עוסק בהבנת עולמו של הילד, צרכיו ורגשותיו. בנוסף ניתנים בספר כלים להתמודדות עם סוגיות מגוונות בשלבי התפתחות שונים – חיזוק הקשר בין ההורה לילד, אכילה, שינה, גמילה ממוצץ ומחיתול, פיתוח עצמאותו של הפעוט ואף בחירת מסגרת חינוכית נכונה ושלבי ההתאקלמות של הפעוט בה. הספר מחולק לארבעה חלקים: הורות וזוגיות, התפתחות התינוק, פעוטות ובשעות הפנאי.


בפרק 14 בספר כותבת סויסה על חשיבותם של הגבולות (עמוד 60) "כולנו זקוקים גבולות. גבולות נותנים לנו תחושה של ביטחון פיזי ורגשי. הם נותנים יציבות ותחושה שיש כללים שמכוונים אותנו. גבולות מלמדים אותנו התנהגות בן אישית כמו "לא מושכים בשיער של אמא" או "לא נושכים", אך גם ערכים וכבוד לרכוש כמו "את הספר קוראים ולא קורעים" או "אוכל אוכלים ולא זורקים על הרצפה". גבולות נותנים ביטחון במצבי תסכול ומלמדים שלא תמיד אפשר לעשות או לקבל מה שרוצים באותו הרגע. ההורים הם הביטחון של הילד. הוא זקוק לעזרה שלנו כדי לווסת את עצמו. הוא סומך עינו שבשעת סכנה פיזית ובשעת קושי רגשי נהיה שם בשבילו לחיזוק ולנחמה. לא תמיד קל לנו להציב גבולות. 

אהבתי את אופן הכתיבה, העידוד הבלתי נגמר, האמפתיה, והכתיבה הקולחת. אין ספק שכל מי שמחפש מתנת לידה שימושית  
למצפים לתינוק ראשון,  עשוי הספר "הורות במודעות" להיות השי הנכון המרכז את כל המידע הרלבנטי במקום אחד.  הבת שלי כבר קוראת בו ומיישמת עם בנה הבכור תומס. 

דבי סויסה היא גננת ומומחית לגיל הרך מזה ארבעים שנה, אֵם לארבעה וסבתא פעילה. דבי היא מנחה קבוצות הורים, מאמנת גננות ומלווה נשים לאחר לידה. בוגרת המכללה הבריטית לחינוך "College Dandy Thomas"
"הורות במודעות – מדריך להורים מתחילים" מאת דבי סויסה, הוצאת "ספרי ניב", 98 עמודים. מחיר לצרכן 74 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת.

***


ספר הדרכה מקצועי חדש 
"הוראות הפעלה למפעיל" מאת גיא ברכה-שפירא 


חולמים להופיע בימי הולדת כמפעילים? מופיעים כמפעילי ימי הולדת אך זקוקים להדרכה? עובדים בתחום זמן רב אך מרגישים שהעסק לא מתרומם? אם עניתם "כן" לפחות על שאלה אחת - זה הספר בשבילכם!

בימים אלו רואה אור ספר הדרכה מקצועי בתחום ההפעלות לימי הולדת. הספר "הוראות הפעלה למפעיל" מאת גיא ברכה-שפירא. הספר מעניק לקורא מבחר גדול של טיפים חשובים למפעילים בישראל. שימו לב יש לכם הזדמנות כי זו הפעם הראשונה בה נחשפים באמת כל הסודות: 

מהן הטכניקות להפעלה מוצלחת? מהו לוח הזמנים המנצח ליום הולדת? כיצד מתמודדים עם ילדים שמפריעים במהלך ההפעלה? איך אפשר שלא להשתעמם בהפעלות שחוזרות על עצמן? איך כדאי לי לשווק את עצמי בצורה הכי אפקטיבית? איך בונים הפעלה מושקעת ומנצחת ליום הולדת? על סוגיות אלו ועוד רבות אחרות עונה גיא ודן בהן בהרחבה בספרו.

גיא ברכה-שפירא: "תתפלאו, מפעיל יום הולדת הוא מקצוע לכל דבר. רבים שואלים אותי אם אפשר להתפרנס מהעיסוק הזה, ואני עונה: בהחלט אפשר, צריך רק לדעת איך. מהתשוקה ומהניסיון הרב שצברתי במהלך השנים, כתבתי את הספר הזה שבידיכם".
גיא ברכה-שפירא, קוסם, אומן חושים ומפיק אירועים לילדים ולמבוגרים, החל את דרכו המקצועית בשנת 1986. גיא הוא גם פסנתרן חובב שהופיע תקופה קצרה בצעירותו כפסנתרן בבתי מלון. גיא החל את דרכו המקצועית בתחום הפעלות ימי ההולדת לילדים כבר בגיל 15. במהלך השנים הספיק לעשות תואר ראשון במדעי המדינה וסוציולוגיה, להשתתף במופעי במה גדולים ובהפקות גדולות, להופיע בתוכניות טלוויזיה שונות, ללמוד משחק ב"בית צבי", להופיע על אוניית תענוגות, להנחות כנסים מקצועיים שונים, להנחות מופעי קרקס בין-לאומיים שהגיעו לישראל, לזכות בפרס אמ"י לאומן המבצע, לזכות בתואר "הקוסם המקורי" מאגודת הקוסמים הישראלית ועוד. כיום גיא מופיע בעיקר במופעי קסמים גדולים על במות גדולות ובמופעי חושים וטלפתיה למבוגרים במגזר העסקי והפרטי. כל הטיפים והעצות בספר הם פרי ניסיונו האישי עתיר השנים.

"הוראות הפעלה למפעיל – מדריך יישומי מקיף לקוסם ולמפעיל יום ההולדת"
מאת גיא ברכה-שפירא, הוצאת "ספרי ניב", 187 עמודים. מחיר לצרכן 180 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת.

***



המשחקים האולימפיים מאת מוטי בסוק 
אתונה-טוקיו 2020-1896 



גם אני אוהבת לשבת על הכורסה ולעקוב במתח אחרי המאבקים המרתקים של טובי הספורטאים בעולם. 

ממש בקרוב זה יהיה כאן שוב. ביולי 2020 יגיע הלפיד לאצטדיון בטוקיו. ידליק את המשואה ויכריז על פתיחת התחרויות.

חמישים ושש שנים אחרי שאירחה, בהצלחה רבה, את אולימפיאדת הקיץ ב- 1964 תארח טוקיו בפעם השנייה בתולדותיה במשך 17 ימים, מ- 24 ביולי עד 9 באוגוסט 2020, את המשחקים האולימפיים. האולימפיאדה ה-32 , אירוע הספורט הגדול והחשוב בעולם, תארח כמעט 11 אלף ספורטאים, גברים ונשים, מ- 206 מדינות מכל היבשות. הם יתמודדו על מדליות הזהב, הכסף והארד ב- 339 תחרויות ב- 33 ענפי ספורט. מיליארדים בכל העולם יעקבו אחרי המאבקים המרתקים בין טובי הספורטאים בעולם. 

"המשחקים האולימפיים אתונה-טוקיו 2020-1896" מאת מתאר בשפה קולחת, בדרך מעניינת ומרתקת, את התפתחות המשחקים האולימפיים מאז יוון העתיקה (776 לפני הספירה) ועד ימינו, כולל תיאור מפורט של האולימפיאדה הראשונה בזמנים המודרניים, באתונה ב-1896, והתמקדות באולימפיאדות ההיסטוריות של ברלין ב-1936, של רומא ב-1960, מוסקבה ב-1980, לוס אנג'לס ב-1984 ובייג'ינג ב-2008.
הספר מתמקד בשלושת ענפי הספורט המובילים במשחקים האולימפיים, הענפים המושכים את תשומת הלב של מיליארדים בעולם כולו, מלכת הספורט האתלטיקה הקלה, השחייה וההתעמלות.

תיאור מיוחד מוקדש בספר לספורטאים הגדולים בהיסטוריית הספורט במאה ועשרים השנים האחרונות, כמו האינדיאני ג'ימי טורפ, האפרו-אמריקאי ג'סי אוואנס ששם ללעג את אדולף היטלר, הבעל והאישה אמיל ודנה זטופק, "האיילה השחורה" וילמה רודולף, קרל לואיס, יוסיין בולט, הטרזן הראשון ג'וני וייסמילר, מרק ספיץ, מייקל פלפס האגדי (28 מדליות אולימפיות !), אגנס קלטי, לאריסה לטינינה, מיטסו צוקהרה, סימון ביילס ועוד גדולים ורבים אחרים.

הספר מלווה את התפתחות הספורט במאה ועשרים השנים האחרונות, מספורט חובבני המיועד לגברים לבנים מהמעמדות השליטים לספורט מקצועני, הפתוח לכלל הציבור, עם כמעט שוויון מגדרי. במקביל הספר מתאר את העלייה הקבועה ברמת ההישגים מדי אולימפיאדה, כולל שיאים עולמיים מדהימים לצד שורה ארוכה של שיאים אולימפיים.

מוטי בסוק, מומחה להיסטוריה של הספורט, פרסם ב- 1978 ספר על תולדות משחקי הגביע העולמי בכדורגל, ב- 1992 ספר על המשחקים האולימפיים וב- 2018 ספר על היסטוריית המונדיאלים. היה עיתונאי ביומון "חדשות הספורט", עורך הספורט ב"כל העיר", כתב מדיני ב"על המשמר" וב"דבר" וכתב-פרשן כלכלי ב"הארץ"/"דה מרקר" במשך 22 שנים.

יפן אירחה בהצלחה רבה את המשחקים האולימפיים (אולימפיאדת הקיץ) לראשונה ב-1964. אז היא גם פרצה לקדמת העולם, כמעצמה כלכלית-טכנולוגית. יפן אירחה גם פעמיים את אולימפיאדת החורף, בסאפורו ב-1972 ובנאגאנו ב-1998. עולם הספורט מצפה בדריכות שיא למשחקים ולתחרויות בטוקיו 2020. הציפיות מהאירוח היפני אדירות. האצטדיון האולימפי הנהדר, שיארח את פתיחת המשחקים, סיומם, את כל תחרויות האתלטיקה הקלה, ואת גמר טורנירי הכדורגל והרוגבי, הוקם על הריסות האצטדיון שאירח את אולימפיאדת 1964 בעלות של 1.26 מיליארד דולר (!). משחקי הכדורסל יתקיימו בארנה חדשה, מודרנית, שיכולה לארח כ-22 אלף צופים. תכולת יציעי בריכת השחייה הנהדרת כ-20 אלף מקומות.

"המשחקים האולימפיים אתונה-טוקיו 2020-1896" מאת מוטי בסוק, הוצאת "ספרי ניב", 465 עמודים. מחיר לצרכן 88 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת.


















ריקי ברוך


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה