יום שבת, 8 בפברואר 2020

שפת הגוף, בועות של שלווה ואומנות עצירת הזמן - ספרי עיון חדשים וטובים






שלושה ספרי עיון מעוררי מחשבה, עשייה והתנהלות רואים אור בימים אלו. קראתי כל אחת לבד ובמקביל תוך שאני משתמשת אוחזת בידי עפרון ומדגישה גם במרקר את הנקודות למחשבה שבחרתי לשוב אליהן בשנית. ממליצה גם לכם. ספרים מעולים בעידן החדש. 






המיינדפולנס או בתרגום לעברית מודעות קשובה, היא צורה של הוויה, של היות נוכח, תוך שימת לב לכאן ועכשיו בסקרנות ועניין. קשיבות היא לחיות את החיים כמות שהם, מרגע לרגע באופן הכי מלא וחיובי ועם יכולת לבחור את ההתנהגות המתאימה ביותר לכל סיטואציה. 
בועות של שלווה", ספרה החדש של סילביה קומאס המומחית המובילה בתחום המיינדפולנס, מציג באופן פשוט וקליל את הדרכים בהן ניתן לטפח את המודעות הקשובה בסביבת המשפחה, כולל הילדים שלנו. 

אם גם אתם מעוניינים לעגן את המיינדפולנס בחייכם היומיומיים ממליצה הכותבת להתחיל בתרגיל פרקטי אחד או כמהקצרים, באופן סדיר. כדי להקל על עצמנו במלאכת התרגול מומלץ לגשת לתרגול ממקום סקרן וחביבות כלפי עצמנו. 

בועות של שלווה הוא מדריך שבאמצעותו נוכל להתקרב למיינדפולנס תוך שמונה שבועות בלבד, דרך תרגילים, משחקים ופעילויות; וליהנות תוך כדי כך מיתרונותיה מדי יום. הספר מכיל הסברים פשוטים ודוגמאות אמיתיות של תרגול תוך ציון יתרונות המיינדפולנס. עוד בספר, תוכנית מבוא משפחתית, שבוע אחרי שבוע.
תרגילים בלתי פורמליים, משחקים ופעילויות לכל המשפחה. מדיטציות מונחות לילדים ולילדים גדולים.
המלצות לצפייה בסרטים נבחרים כדי להרהר בנושא השבועי.

בועות של שלווה מאת סילביה קומאס
 208 עמודים, הוצאת אור-עם



***
מאז שאני זוכרת את עצמי סקרנה אותי שפת הגוף, עם השנים בהן הייתי מורה ומחנכת  השתתפתי בסדנאות וקורסים והוספתי ידע בתחום. בשנה שעברה במסגרת לימודי הנומרולוגיה הרחבתי דעת גם בשפת הגוף וידעתי לקרוא  את העומדים מולי טוב יותר. 
השבוע הגיע לידי הספר "שפת הגוף-כל מה שרצית לדעת" וניגשתי לכל והצמדתי אותו אלי כדי שאלמד גם על שפת הגוף של עצמי. 






ג'ו נבארו המומחה העולמי לשפת הגוף מוציא את הספר החיוני לפענוח ההתנהגות האנושית, הקדיש חיים שלמים להתבוננות באחרים. במשך עשרים וחמש שנה כסוכן מיוחד באף-בי-איי, הוא תחקר מרגלים ופושעים מסוכנים, תוך שליטה בתקשורת לא מילולית. לאחר שפרש מהשירות, הוא כתב את רב המכר פורץ הדרך What Every Body is Saying. בספר "שפת הגוף"  חוזר נבארו בעבודה השאפתנית ביותר שלו עד כה ומגיש לנו מילון חלוצי לתקשורת לא מילולית, וחושף יותר מארבע מאות התנהגויות שיאפשרו לכם להעריך את הכוונות האמיתיות של כל אחד.
בספרו שפת הגוף מראה לנו הכותב תוך שהוא עובר מהראש כלפי מטה עד כפות הרגליים- את המשמעויות הנסתרות שמאחורי מה שאנו עושים. תוך כדי קריאה נלמד איך לפרש תחושות של אנשים על פי השינויים באישונים שלהם, או על פי ניע השפתיים שעשוי להסגיר דאגות, על פי הצורות השונות של תנוחת הזרועות ועל פי הכוונה שבכל אחת מהן, ועוד תובנות רבות ומרתקות.
מצאתי את עצמי שבה אל הספר פעמים רבות באופן שמאפשר לי להבין מה באמת אומר איש השיחה מולי. זה יכל להיות הבוס, בן הזוג, החברה ממפגש הקפה וכל טיפ בספר מסייע לנו להציג את עצמנו באור הרצוי. .
"שפת הגוף - כל מה שרצית לדעת" מאת ג'ו נבארו ויליאם מורואו
מחיר לצרכן: 98 ₪ הוצאת אור עם


***

כמה פעמים מצאתם את עצמכם אומרים: "... אבל, אין לי זמן..." !!! 
ומה אם היה לכם זמן לעשות כל מה שאתם רוצים? מה אם לא הייתם סובלים יותר ממחסור בזמן ויכולתם למצוא אמידוּת זמן?
הייתם מממשים את כל התכניות? החלומות? המטרות? האומנם?

ספרים רבים נכתבו אודות ניהול זמן אפקטיבי, יעיל ומועיל. מודלים של חשוב-דחוף נבנו על ידי מאמנים בעידן החדש, ובימים אלו רואה אור ספרו החדש של פדראם שוגיאי, מומחה לרפואה משלימה, אומנות עצירת הזמן, ספר המביא את המיינדפולנס לאנשים העסוקים. 






בפרק של היום ה 19 בעמוד 49 בספר, נוגע שוגיאי בנקודת תורפה ממשית וכותב: "התרחקו מאנשים שמוצצים לכם את הזמן". "היום נתמודד עם ערפדי הזמן בחיים שלכם. ... הזמן שלכם הוא יחידת המידה שבאמצעותה נמדד כוח החיים שלכם, והוא כל מה שיש לכם. אם אתם מבזבזים אותו על אנשים שלא תורמים לכם ולא תומכים בשאיפות שלכם בחייםפ, אתם תרגישו ריקים, מותשים ולא ממוקדים. אם אתם מרגישים שהימים חולפים והרגשתכם לא משתפרת או שאתם לא קרובים להגשים את היעדים שלכם, כדאי לחקור ולגלות איפה נמצאת הנזילה של הזמן. "  (מכאן מופיע רגיל מצויין! )

הספר הזה יכול לעזור לכם להגשים זאת. בעזרת תרגילים פשוטים וקלים שאפשר לעשות בכל יום תוכלו לשנות מן היסוד את מערכת היחסים שלכם עם הזמן. כחו אחריות על הזמן שלכם. 


אומנות עצירת הזמן מאת פדראם שוגיאי,
מחיר לצרכן: 98 ₪ הוצאת אור עם























ריקי ברוך






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה