יום שני, 17 בפברואר 2020

טוסטוני כוסמין - כריכים בריאים לארוחה קלה בבית או בעבודה









אצלנו אוהבים לחם! בעלי לא יכל לאכול בלי לחם. כל ארוחה מתחילה בלחם ויש ארוחות ערב שהם על בסיס ממרחים וכריכים. 
לנוכח העובדה שהלחם הוא פריט משמעותי בתפריט של בעלי אני מקפידה לקנות לחמים בריאים יותר, מזינים ובעלי ערכים תזונתיים גבוהים. השבוע הגיע להתנסות לחם אנג'ל כוסמין וחיטה מלאה במרקם חלק - 100% קמחים מלאים, ואני השחמתי את הפרוסות בטוסטר קופץ, והכנתי ממרחים עדינים לכריכים בטעם של עוד. 




מיונז, נבטים, שרי, מלפפון ירוק,




מאפיית אנג'ל, המאפייה הגדולה בישראל שנוסדה לפני למעלה מ-90 שנה, משיקה לחם חדש בסדרת הלחמים בעלי הפרוסה היחודית, 'אנג'ל כוסמין וחיטה מלאה'.  'אנג'ל כוסמין וחיטה מלאה' במרקם חלק מכיל 100% קמחים מלאים –51% קמח כוסמין מלא ו-49% קמח חיטה מלא. הכוסמין ידוע כאחד מדגני השדה המזינים והבריאים והוא מכיל כמות רבה יותר של סיבים, ויטמינים ומינרלים מאשר דגנים אחרים.

לכוסמין לא רק יתרונות בריאותיים אלא גם בשל טעמו המעט מתקתק, הוא מאפשר גם לאנשים שאינם חובבי לחם מקמח מלא, להנות "מהחוויה המלאה" ולהגביר את צריכת הדגנים המלאים בתזונתם. בהשוואה לשאר הדגנים המלאים, הכוסמין עשיר ביותר רכיבים חיוניים כגון סיבים תזונתיים, נוגדי חמצון וויטמינים ומינרלים, שאת חלקם הוא אף מכיל בכמות גבוהה יותר מזו שקיימת בחיטה הרגילה.





רותי אבירי, יועצת התזונה של מאפיית אנג'ל, מסבירה כי "הכוסמין קל יותר לעיכול, עשיר יותר בחלבון, בסיבים תזונתיים, במינרלים ובוויטמינים , בעיקר ויטמיני B ביחס לחיטה רגילה. הוא מסייע להורדת שומני הדם, להסדרת מערכת העיכול, הקטנת הסיכון למחלות מעיים ואף מקנה תחושת שובע לאורך זמן. הכוסמין הינו דגן בעל ערך גליקמי נמוך (מעלה באופן הדרגתי את רמות הסוכר והאינסולין בדם), ולכן מקטין את הסיכוי לעליה במשקל, מתאים לסוכרתיים ולסוכרתיים גבוליים, ולאנשים המעוניינים לשמור על תזונה בריאה יותר".
 לחם כוסמין וחיטה מלאה, נושא את תו "א.י.ל" של האגודה הישראלית לסוכרת וגם את תו "אפשריבריא" בהמלצת משרד הבריאות לתזונה בריאה יותר. משקל: 750 גרם




















ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה