יום שבת, 22 בפברואר 2020

כדורי בשר ברוטב רימונים









אני זוכרת היטב את כל הפעמים ששלחה אותי אמא לשורת עצי הרימון שבחצר הבית, כדי שאקטוף רימונים ואביא לה להכנת הממולאים. מאז שאני זוכרת את עצמי בחגי תשרי אכלנו רימונים בכל מצב וצורה. אני אישית העדפתי אותם טריים מהעץ מפוררת, מתלכלכת ומכתימה את חולצתי אבל נהנית מכל גרגר, ואילו אמא נהגה לבקש ממני לפורר אותם לקערה ואז במסחטה מאולתרת ובמסננת יד פשוטה, הפכה אותם למיץ רימונים רענן שהתווסף לסיר הכרוב או הקישואים הממולאים. שנאתי את הגוון שקבלו הירקות אבל עפתי על הטעם ההוא שנשאר לי בפה עוד מימי ילדותי ועד היום. 


לקראת ארוחת השבת ובואם של הילדים על משפחותיהם, החלטתי להכין את כדורי הבשר שלי ברוטב רימונים ולא ברוטב עגבניות טריות. אני אוהבת לגוון, לשנות ולאתגר לנו את הטעמים אך נזהרת לא ללכת רחוק מידי כדי שלא אשאר עם כל הסיר לעצמי... 










כדורי בשר ברוטב מיץ רימונים
600 גרם בשר טחון טרי
פטרוזיליה קצוצה
בצל קצוץ.
2 פרוסות חלה ישנה שהושרו במים ונסחטו היטב.
ביצה
מלח, פפריקה מתוקה, גריל עוף, 
כפית שום כתוש טרי.

לרוטב
כוס וחצי מיץ רימונים מוכן של פרימור סחוט-100% טבעי! 
מעט שמן זית
מלח, פלפל שחור גרוס.
4 שיני שום כתושות דק






ההכנה
מערבבים את כל מרכיבי הקציצות יחד, יוצרים כדורים יפים, מסדרים בקופסה סגורה ומכניסים למקרר למשך חצי שעה לפחות. לאחר חצי שעה מטגנים את הקציצות בשמן עמוק ומעבירים למחבת הרוטב לרתיחה נוספת ולבישול של 10 דקות על אש קטנה. 
בזמן שהקציצות במקרר אני  מתפנה להכנת הרוטב. עתה מעבירים את כל מרכיבי הרוטב למחבת רחבה, מערבבים, מביאים לרתיחה ומנמיכים את האש. ממשיכים לבשל על אש קטנה כדי להביא לצמצום הרוטב למשך 10 דקות לפחות. 
חשוב לי לציין כי אני מכינה את הקציצות לפחות שעה לפני הארוחה כדי שיספגו את טעמי הרוטב ויהיו טעימות יותר לצד אורז או ירקות מבושלים או טריים. 












"פרימור", יצרנית המיצים הסחוטים הגדולה בישראל, משווקת מיץ רימונים סחוט 100% טבעי. מיץ הרימונים של פרימור הינו 100% מיץ טבעי אשר נסחט מרימונים איכותיים ובעל ערכים תזונתיים גבוהים במיוחד. המיץ משווק בבקבוק משפחתי של 1 ליטר, ללא חומרים משמרים וללא תוספת סוכר.

מחקרים שנעשו בשנים האחרונות מצביעים על סגולותיו הרפואיות הרבות של פרי הרימון. מומחים ממליצים על שתייה של כוס מיץ רימונים באופן קבוע ויומיומי, רצוי בארוחת הבוקר. בנוסף להיותו מתוק וטעים, הוא גם מזין ובריא, עוזר לפעילות תקינה של מערכות הגוף, מגן מפני התפתחות חיידקים ובעיות ומחזק את המערכת החיסונית.
אתם יכולים לפתוח את הבוקר עם מיץ רימונים לנוכח סגולותיו הרפואיות הרבות ובו זמנית לשלב אותו במתכונים שונים מה שמשדרג אותם אלפי מונים.









מחיר מומלץ לצרכן: כ- 21.90 ₪ לבקבוק 1 ליטר. 
כשרות: בהשגחת חוג חתם סופר פתח תקווה והרבנות קריית מלאכי.
להשיג ברשתות השיווק ובחנויות המובחרות ברחבי הארץ.













ריקי ברוך




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה