יום רביעי, 8 ביולי 2020

"בחירות ביער" "שיחות על קנאביס" ו"עכשיו תורי" ספר שירים וספר מתנה בהמלצה חמה.





שלושה ספרים מיוחדים מומלצים ברשומה זו. ספר מתנה לכל גיל, ספר שירה עטוף חוש הומור מיוחד ושיחות היטוליות על קאנביס. תוכלו להעניק אותם כמתנה לכל אדם ללא כל סיבה, למשל במקום להביא זר פרחים כשתגיעו לקפה של לפנות ערב... וכמובן שלעצמכם. 




בחירות ביער מאת ד"ר נורית צדרבוים


דומה כי כל אחד מאיתנו בדרכו שלו יעלה על פניו סוג של חיוך מר למשמע המילה "בחירות". כבר "היינו שם" לאחרונה די ויותר. יש מי שיצאו מרוצים ויש מי שפחות. מסתבר איפה שלא רק אנחנו בני האדם נדרשים למשימה. גם שכנינו הטובים ביער נדרשים לזכות ומתלבטים בה כל הדרך אל "הקלפי". 

בימים אלו רואה אור קסם של סיפור משל המתייחס לפסוק מספר משלי 'כמים הפנים לפנים כך לב אדם לאדם'. ספר המביא בחכמה ובחן רב את סיפור הבחירות שניהלו האריה והלביאה ביער. "בחירות ביער" מאת  ד"ר נורית צדרבוים, הוא ספר מתנה לכל המשפחה. 

בחריזה העשויה ביד אמן מספר הספר על יער הנמצא מעבר לנהר הסמבטיון שבו שולטים האריה והלביאה. לפתי פתאום מכריז האריה באחד הימים, כי יש לקיים בחירות לחברים חדשים שיצטרפו לצוות היועצים שלו מה שהופך את היער למרקחה. בעלי החיים נכנסים לדילמה הקשה. החיות מחפשות מועמדים משלהן, ובסופו של דבר מציגים לאריה את מועמדיהם. האריה זועם בשל הבחירה הגרועה המעידה על הבוחרים עצמם. השועל חיפש מועמד ישר ומצא את הנחש הערמומי, העורב חיפש זמר ומצא תרנגול צרוד – ועוד ועוד. הנמר החכם מסביר למלך שלא מדובר בחיות טיפשות כפי שחשב, פשוט מאד כל אחד חיפש במועמדו משהו מעצמו. האם זו בערות או טבעו של אדם?







הספר מביא רעיון עם עומק אשר פונה לקהל יעד רחב, ומוצג בחן בחביבות בשעשוע ובציניות ובכך הופך את הקריאה ואת השמיעה לחוויה של ממש. לצד אלה הוא מעביר מסרים חשובים אשר יכולים לשמש את הקורא הקטן לקראת בגרותו – דמוקרטיה וכיבוד רצון העם, הבנת עמדתו של האחר יחד עם הכרת עצמו.

".......כָּךְ יָצְאָה שְׁמוּעָה צְלוּלָה וּפָרְצָה כָּל דֶּרֶךְ,
שְׁמָעָהּ כָּל חַי, מִתְּנוּךְ אֹזֶן עַד יָרֵךְ וּבֶרֶךְ.
נְחָשִׁים לְחָשׁוּהָ בֵּין תִּימְרוֹת אֶרֶס רַעֲלָם,
צִפּוֹרִים צִיְּצוּהָ בֵּין סִדְקֵי מַקּוֹרָם,
גּוּרֵי אֲרָיוֹת שְׁאָגוּהָ בִּקְרִיאַת תִּגָּר,
וּפִילִים תָּקְעוּ בְּחִדְקָם כְּמוֹ הָיָה זֶה קוֹל שׁוֹפָר.
"זְמַן בְּחִירוֹת" קָרְאוּ כֻּלָּם בִּשְׁאָגוֹת וְצָהֳלַת נְחָרוֹת...." (מתוך הספר)


בשנת 2014 הכתוב זכה בפרס ראשון בתחרות כתיבה בסוגת 'המשל'.
 ד"ר נורית צדרבוים, יוצרת וחוקרת רב תחומית, אמנית חזותית, סופרת/ משוררת, חוקרת, אוצרת, מרצה, מסאית ויועצת אמנות. 
"בחירות ביער" כתבה וציירה ד"ר נורית צדרבוים. הוצאה משותפת "נוריתארט" ו"ספרי ניב", 40 עמודים. מחיר לצרכן 110 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר



ספר שירים חדש:
ועכשיו תורי מאת חיה מילוא-גלאובר


117 שירים המבוססים על חוויות אישיות מובאים לקורא בספר החדש "ועכשיו תורי" מאת חיה מילוא-גלאובר. ספר שירה מתומצת של אישה בת שבעים שמתאר מצבים מצחיקים בזיקנה. שירים העשויים להיות מתסכלים, אך מתקבלים בהשלמה, ולאו דווקא בכניעה או בייאוש. השירים הם קצרים, סרקסטיים ולועגים לחולשת המבוגר בהומור ובחן, נותנים פתרונות רגשיים ומרככים את המסע בסוף מסלול החיים.

כְּשֶׁלַּגּוּף שֶׁלִּי 
נִדְמֶה,
שֶׁאֲנִי מֻזְמֶנֶת
לְישִׁיבָה שֶׁל מַעְלָה,
אֲנִי מְגַלֶּה,
שֶׁזֶּהוּ רַק
שִׂרְטוּט –
מַפַּת הַגָּעָה.

בספרה מתארת מילוא-גלאובר סדרה של מצבים מצחיקים בזיקנה, כמו אובדן השמיעה שיכול להיות מאוד מתסכל, אבל אם הוא מתקבל בהבנה ולא בכניעה או בייאוש הוא יכול להיות גורם מצמיח ולא מדכא.
 בכישרון רב וייחודי פותחת המשוררת בפני הקוראים צוהר ונותנת כלים חיוניים להשלמה עם הזִיקנה, קבלתה והוקרתה כשלב בחיים וכחלק בלתי נפרד מהיקום.

סִיַּרְתִּי בְּבָתֵּי אָבוֹת.
בָּרִאשׁוֹן אָמְרוּ לִי:
"אַתְּ צְעִירָה מִדַּי",
בְּאַחֵר: "אַתְּ זְקֵנָה מִדַּי".
אֶשָּׁאֵר בִּמְקוֹמִי! 

חיה מילוא-גלאובר מתגוררת בכפר הנוער בן שמן, נולדה עם קום המדינה, עסקה בחינוך בלתי פורמאלי וכיום חווה את החיים על מורכבותם. היא עובדת כספרנית בכפר הנוער בן שמן.


אֵין אֲנִי אוֹחֶזֶת
דָּבָר בְּכוֹחַ,
לְמַעֵט
חֲלוֹמוֹת לְנַגֵּן,
לִקְרֹא וְלִכְתֹּב,
לְבַקֵּר בְּגִנָּתִי,
לְהִתְפַּלֵּל – וְלֶאֱהֹב.


 "ועכשיו תורי" מאת חיה מילוא-גלאובר. הוצאת "ספרי ניב", 117 עמודים. מחיר לצרכן 69 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר.





שיחות על קנאביס מאת אביתר גינזבורג

.



"יש שם שוטר מסתכל עלינו!". "פשוט תתעלם ממנו!".
"אתה סמוי, יש לך מפעיל!". "אתה רק חושב ככה כי עישנת כל יום!"
"חוצנים מנסים לחטוף אותי!". "בתוכך אתה מרגיש שאתה לא מספיק חשוב, לכן אתה מדמיין שחוצנים מנסים לחטוף אותך". (מתוך הספר)



אביתר גינזבורג הוא מומחה לקראטה. שירת בצנחנים. היה חובש קרבי במלחמת לבנון הראשונה. נגנב על טריפ. דיבר עם שדים ומלאכים. ברח לסיני. בילה באמסטרדם. ישב ארבעה ימים במעצר בבירת הנגב ושלושה שבועות בכלא 6. עשה מילואים עד גיל 40 . אוטודידקט שלמד הכול בעצמו והספיק לשכוח הכול.

  




"שיחות על קנאביס" מאת אביתר גינזבורג. הוצאת "ספרי ניב", 106 עמודים. מחיר לצרכן 68 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה 













ריקי ברוך





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה