יום חמישי, 23 ביולי 2020

"המסע של עמליה" ו"הלב של שלו" ספרים מאת נעמה גל בהמלצה חמה





עשרות ספרי העידן החדש העוסקים באימון אישי, שינוי התנהגותי, העצמה, לקיחת אחריות אישית על הצלחה, הבחירה בעצמנו ודומיהם מאכלסים את מדפי הספריה בחדר העבודה שלי כמאמנת אישית. ספרים העוסקים בהתנסויות, תאוריות, כלים, גישות טיפוליות וחוויות אישיות של מאמנים ומתאמנים בתהליך המשותף ויחד עם זאת מהר מאוד במעבר השוטף שבין ההקדמה לפרק הראשון בספר "המסע של עמליה", ברור היה לי, שאת הספר הזה, אקרא תוך התבוננות וחוויה אישית, ולא מנקודת מבטי המקצועית כמאמנת. 

שני ספרים פרי עטה של המאמנת והסופרת נעמה גל הגיעו לידי לאחרונה: הלב של שלו והמסע של עמליה, עליהם אמליץ ברשומה זו. 

הוא היה רק בן 15, בני הצעיר כששקע עמוק לתוך תופעות החרדה החברתית שהביאה לתא המשפחתי שלנו כאוס רגשי ופיזי שהפך למעגל של כאב מתמשך. התופעות הקשות שחווה, ההתבודדות הכפויה והכואבת, השאלות הרבות וחוסר הידיעה מה קורה לו הניעו אותנו לתהליך מייגע מקביל במאפייניו למסעה של עמליה גיבורת הספר. 





בסיפורה של עמליה הילדה בת ה-10 תפגשו את הצעירה המתמודדת עם פחדים וקשיים חברתיים, ובמקביל תחשפו לידע וכלים מעשיים חשובים המובאים במטרה לעזור לילדים. לספר נלווים גם חוברת הפעלות לעבודה עם הספר המיועדת להורים ולאנשי מקצוע ומחברת מסע אישית, הכוללת שאלות מכוונות המיועדת לילדים המתמודדים עם קשיים שונים ורוצים ליצור שינוי בחייהם.
הספר, החוברת והמחברת מהווים יחד ערכה מלאת תוכן וערך ומעוטרת באיורים המשלבים רישום וצבעי מים, שאיירה מריקה מיהלאך.









"היא מביטה בכוכבים שמעליה, ומבעד לזרם הדמעות חושבת: " אם רק הייתי יכולה לקחת את הפחד הזה, שכל כך מציק לי כל הזמן, ופשוט למחוק אותו מהראש שלי! אם רק הייתי יכולה לחיות בלעדיו, החיים שלי היו יכולים להיראות אחרת לגמרי: קלים, פשוטים, ויפים יותר. הייתי שמחה ומלאת ביטחון עצמי. הייתי מוקפת בחברות טובות. הייתי נהנית, צוחקת ומדברת על הכל עם שאר הילדים. הייתי עונה על שאלות המורים, אני הרי יודעת את רוב בתשובות... " עמוד 10 בספר

נשמע לכם מוכר? מה עובר על עמליה? ממה היא מפחדת? מה הייתם מציעים לעמליה לעשות? 
שאלות רבות, מחשבות, פרשנויות, רגשות ותחושות רבות מובאים בסיפור המסע של עמליה ומציעים לקורא, ילדים בגילאי 8 ואילך, הורים ואנשי מקצוע כלים והכוונה לקבלת התשובות בדרך לשינוי.

כולנו היינו פעם עמליה. בנקודות זמן קרה שהרגשנו לא רצויים, מוערכים פחות, האמנו שאנשים לא רוצים בחברתנו, שאנשים צוחקים לנו ושקענו בתחושות קשות ומכאיבות שחשוב לדעת איך להתמודד אתן וכיצד להפחית אותן באופן שיאפשר לנו להרגיש הרבה יותר טוב.

מתוך חווית הקריאה וההתנסות האישית שלי מבית, אני ממליצה לכם ההורים והילדים לקרוא את הספר, לעשות את ההפעלות המוצעות בו ולספר אודותיו למורים, לאנשי המקצוע ובעיקר לכל מי שחשוב לכם.



המסע של עמליה מאת נעמה גל, בהוצאת סיפורפשוט-הבית הדיגיטלי לסופרים, איירה מריקה מיהלאך
ניתן לרכוש אצל הסופרת 050-6664043, naamagal4@gmail.com או ברשת סטימצקי ובצומת ספרים. לפרטים נוספים היכנסו לדף הפייסבוק 




***






בימים אלו רואה אור ספרה השני של המאמנת והסופרת נעמה גל, הספר "הלב של שלו", העוסק ברגשות. הספר מספר על שלו בן ה- 4 שכשמו כן הוא - ילד שמח ושלו שלפעמים הלב הגדול שלו מרגיש אחרת ומאלץ אותו להתמודד בזמן שקורים לו דברים שגורמים לו להרגיש רגשות אחרים. בסוף הספר יש הסבר להורים, הצעות לפעילויות בנושא רגשות ואוצר של רגשות שונים ללמידה ולתרגול. לרוכשים את הספר בארץ (שנמכר גם באמזון בעברית ובאנגלית) מצורפת מתנת מדבקות.




לכל קשת הרגשות שלנו יש מקום וחשיבות בתפקוד היומי ובהתפתחות ולצורך הבריאות הנפשית והפיזית. פחד, כאב, עצב, כעס וגם שעמום מסייעים לנו לעשות את השינוי. בזכות הספר יבינו הילדים שאין רגשות טובים או רגשות רעים. לכל הרגשות יש מקום ומוטב לנו שלא נתעלם מהם ולא נדחיק אותם. רגשות כואבים שישארו כלואים ומודחקים הם עלולים לפרוץ בבת אחת ללא שליטה, בעוצמה או להישאר בגוף שנים רבות ולפגוע בבריאות.
הספר מספק שעות של קרבה, שיחה והנאה עם הילדים והנכדים. הוא מומלץ לגננות ולמטפלים ומסייע לעזור לילדים להבין את עצמם ולבטא את רגשותיהם בצורה בונה. האירועים מחיי היום יום המובאים בספר נותנים מקום לקושי. 
הספר כתוב בחרוזים ומותאם לגילאי 3-6 האיורים המעטרים את הספר מתכתבים עם הסיפור ומעצימים את חווית הקריאה והפעילות המשותפת עם הילדים. 







נעמה גל מאמנת אישית בנושאי הורות, זוגיות, משפחה והתפתחות אישית. מעל לעשור מסייעת במתן ידע וכלים מעשיים לפיתוח וחיזוק ההקשבה הפנימית והאמונה בעצמי. 

הלב של שלו כתבה נעמה גל איירה מריקה מיהלאך, הוצאת סיפורפשוט
לרכישה ופרטים היכנסו מכאן או באמזון באנגלית. 































ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה