יום רביעי, 8 ביולי 2020

"פה אהבו", "משימה אחת יותר מדי", "איש המעלית" ו"לחיות את היום"- רומן, סיפורים קצרים וכלים מעשיים להצלחה. ספרים בהמלצה



דווקא בימים אלו שחוסר הוודאות רבה והמציאות היומית של אמש כבר אינה מתאימה לבקר אליו אנו מקיצים מחדש, שבה בי הכמיהה "לברוח" אל ספרים שימלאו את מחשבתי ויעשירו את תחושת החסר שנוצרת שוב ושוב בהאזנה למה שקורה לנו סביב. ארבעה ספרים חדשים רואים אור בימים אלו ואני ממליצה עליהם בידיעה ברורה שמה שיתאים לאחד לא יתאים לאחר. בואו להתרשם.  




"פה אהבו" מאת ענת קפלן


התבוננתי על עטיפת הספר וניסיתי להבין על מה מרמז הכותר. הרחקתי במחשבות ובחנתי את השלט שמתנוסס במרכז התמונה על הדלת. מסקנה נחרצת אחת עמדה לנגד עיני: הייתה אהבה גדולה ואיננה. מי אהב את מי? עד כמה אהב/אהבה/אהבו" האם לא עוד? ככל שהסתקרנתי בסוגיה צללתי יותר אל דפי הספר ונאלמתי.

בימים אלו רואה אור ספרה החדש של ענת קפלן, מוסמכת מטעם אוניברסיטת בר-אילן ללימודי ספרות משווה, הספר "פה אהבו" המגולל סיפור אהבה חשוף ומרגש, המתחיל בנעורים ונמשך לנצח.

גבר משונה נעמד באמצע האולם ומביט. רקדנית נעצרת לרגע ואז ממשיכה. הקולגות שלו מסמנים לו לשבת. אין זה מכובד, אבל הוא, גופו נסער ונרגש, לא יכול להירגע. הלב פועם במהירות, הידיים מזיעות. הוא מביט בכל תנועה, מכיר את הגוף הזה, את הנערה הזאת. ממתין חסר סבלנות לסוף המחול הארוך מנשוא ורץ אל הקלעים. הרקדנים נמתחים, משחררים איברים, והיא אינה בנמצא. הוא אינו מופתע, הרי היה בטוח שתיעלם. הוא שואל עליה, אך אין מענה. עובר רקדנית אחר רקדנית ושואל עליה, אבל לשווא. היא איננה. הולך אחרי הלהקה למלון, ברגל, מחפש בעיניו, מביט בכל אחת, מוטרף. נעלמה אז ונעלמת כעת.

היא אינה רוצה להימצא, הוא מבין. הוא מתחיל לשחזר דברים שאולי אמר, מעשה שאולי עשה ופגע בה ולא מוצא שריד. אהב אותה, זה כל חטאו. אולי אהב מדי. הגורל לוקח את מיכל הרחק ומשאיר את יואל עם לב מרוסק ועם המון סימני שאלה.

"פה אהבו" מאת ענת קפלן. הוצאת "ספרי ניב", 288 עמודים. מחיר לצרכן 74 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה 
רומן מצויין!



משימה אחת יותר מדי מאת אפרת כהן


סקרנות. סקרנות וסקרנות הייתה התחושה המרכזית שהשתלטה עלי מהרגע שהתחלתי לקרא את ספרה המרתק של אפרת כהן, הספר "משימה אחת יותר מדי"ככל שהתקדמתי בפרקים גבר המסתורין שהותיר אותי כרוכה בין דפיו מבקשת לדעת האם תגענה חלק מהתשובות כבר עכשיו... ? זה לא קרה כל כך מהר ויותר מזה לא אספר.

דווקא עכשיו, כשחייה האישיים של רב-פקד מאיה קוטלר עולים על שרטון, פוקד את המרחב שהיא אחראית לו גל מקרי מוות שלכאורה אינם קשורים זה לזה. אלא שממצא שנחשף במקרה בנתיחה שלאחר המוות, גורם למאיה לחשוד שלא כך פני הדברים 
בשכונות תל-אביב רוכב על אופניו בחור גבוה, שתקן וחיוור פנים. הוא מנסה בכל מאודו להיטמע ברחובות העיר, להיות שקוף, לא ליצור קשר עם אף אחד, אך למרות מאמציו, אותו בחור שקט מדיר שינה מעיניהם של רב-פקד קוטלר וכל צוות החקירה. מאיה נאבקת כדי לפענח את הפרשה, ותוך כדי כך עולה ומציף אותה עברהּ, שאותו ניסתה להדחיק כל השנים ואיתו היא צריכה סוף-סוף להתמודד.

"משימה אחת יותר מדי" מאת אפרת כהן. הוצאת "ספרי ניב", 343 עמודים. מחיר לצרכן 88 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה  





איש המעלית מאת יוסי אמרוסי
סיפורים קצרים


"... "תעצרי כלבה, אני מדבר אליך!" הוא שאג לעברה, פולט את המילים בקצב של מכונת ירייה."שלא תעזי להסתגר בחדר!" והיא נעמדה מטר מהדלת, נושמת עמוק, לא מסתובבת. היא לא חששה שיכה אותה, הוא מעולם לא הרים עליה יד- הלוואי היה מרים, אולי היה לה קל יותר לקבל החלטה.
"למה את לא עוזבת אותו"? שאלו אותה חברותיה הקרובות שהיו מודעות להתפרצויות הזעם של של בעלה. איך אעזוב אותו? איך? ואני כל כך אוהבת אותו. אנחנו יחד מהתיכון, תמיד היינו יחד. הוא נשמה טובה. הוא הגבר של חיי הוא יסתדר, הו יבריא, אני בטוחה שזה יסתדר. , צריך זמן. גם הרופאים אמרו שצריך זמן. אני לא אעזוב אותו ככה הוא זקוק לי." (עמ' 97 בספר מתוך-שני צדדים לפחד) 

בימים אלו שאני מקדישה את עצמי להחלמה אחר התערבות כירורגית מאתגרת אני מוצאת עצמי שקועה בקובץ נפלא של 21 סיפורים קצרים העוסקים באנשים ועל רגעי החיים שמאוגדים יחד תחת הכותרת "איש המעלית". החוט המחבר בין הסיפורים השונים נדמה חמקמק – מה הקשר בין הרוכלת התאילנדית לנגן 
הבנג'ו האמריקאי, בין פועלת הבניין הוייטנאמית ובין הזוג הישראלי הצעיר, בין הלום הקרב לאיש המעלית ההודי? מסתבר שכולנו דומים. לא משנה באיזה חלק של העולם אתה גר, באיזו תרבות ועל אילו ערכים גדלת, כולנו אנשים שפשוט מחפשים אושר, אהבה, שלווה, חופש. לפעמים מוצאים, לעיתים לא.

"הוא אהב את תעוזתה, את העובדה שהייתה מוכנה לשאת את מחיר החשיפה. בדיוק ההפך ממנו-הוא לעולם לא היה מעז לעשות דבר כזה". (קטע מהסיפור "המטריה שבפארק")

יוסי אמרוסי יליד צפת, מתגורר בנס ציונה, בכיר לשעבר בשירות הביטחון הכללי, וכיום כותב, מרצה ויועץ בענייני טרור ולחימה בטרור. שנים ארוכות המתין לו בשקט חיידק הכתיבה, עד שפרץ בשנים האחרונות. "תוצאות הכתיבה שלי מונחות כאן לפניכם באהבה רבה. אם גרמתי לכם לעלעל בספר, להתעכב על משפט או שורה, או אם זכיתי וקראתם את כולו עד המילה האחרונה – זה שכרי".
  
"איש המעלית – סיפורים קצרים" מאת יוסי אמרוסי. הוצאת "ספרי ניב", 130 עמודים. ספר מודפס 76 ₪ או עותק דיגיטלי 40 ₪. להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר  



"לחיות את היום" מאת רן ובר
חיים ממוקדים, רגועים ויעילים יותר לאור תורתו של רבי נחמן מברסלב


"לחיות את היום" מאת רן ובר, הוא מדריך מעשי המעניק כלים ותובנות לחיים מלאי תוכן ומיקוד בהווה.  
רן ובר כותב הספר מגיש לנו תובנות עתיקות מתורת החסידות בשילוב עם סיפורים מעולמות ההייטק והטיפול, שמטרתם אחת: לחיות כבר עכשיו בצורה הטובה ביותר שאנו יכולים. 

בספר שזורים קטעים ממשנתו של רבי נחמן מברסלב, שלפני למעלה ממאתיים שנה דיבר על מעלת הרצון והתווה כלים מעשיים להביא שפע, ברכה והצלחה לחיי היום-יום שלנו. לאור העצות של רבי נחמן ועל ידי תרגילים מעשיים וסיפורים מהחיים – אנו זוכים לבהירות, נוכחות ושמחה. לחיות את היום הוא ספרו השביעי של הסופר רן ובר. קדמו לו רבי המכר סוד הנקודה הטובה, להיות בשמחה, בוודאי ישנה אהבה ועוד.

 "לחיות את היום – חיים ממוקדים, רגועים ויעילים יותר לאור תורתו של רבי נחמן מברסלב" מאת רן ובר. הוצאת "אלומות" / "דני ספרים", 219 עמודים. מחיר לצרכן 98 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים ובאתר        



















ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה