יום ראשון, 26 ביולי 2020

מפלצות הלב, אילון כבר לא פוחד מהלילה והמשפחה שלי - ספרי ילדים בהמלצה.










שלושה ספרי ילדים ראויים מושקים בימים אלו לחנויות הספרים. האחד ספר מנגן -המשפחה שלי, המביא את לחניה הנפלאים של נורית הירש ומתאים לפעוטות, השני "מפלצות הלב" סיפור המפנה זרקור לעובדה שיש מקום לדאגה בקרב ילדים והספר "אילון כבר לא פוחד מהלילה" שמזכיר לנו שלא רק ילדים פוחדים מהחושך...



מפלצות הלב מאת נועה לנקרי


האם ילדים דואגים?
מה באמת מטריד אותם לפני שנתם?

"מפלצות הלב" מאת נועה לנקרי הוא ספר ילדים מקסים, שמציג את סיפורה של אלמוג, ילדה מיוחדת, שלילה אחד כשהיא לא מצליחה להירדם, היא פוגשת בדמיונה את מפלצת הדאגה. הן מגיעות יחד לארץ המפלצות שם חיות מפלצות טובות שתפקידן לעזור לילדים שמתמודדים עם הרגשות הקשים שלהם. הן פוגשות גם ביצור הרע של עולם זה - "קורא המחשבות", ויחד הן מצליחות להביס אותו.

הסיפור מעביר את המסר על החשיבות שבעזרה, בשיתוף פעולה ובעבודת צוות. הוא מעביר עוד כמה מסרים חשובים נוספים, קצת סמויים מן העין, כמו התועלת בנוכחות החברים בחיינו, העובדה שאנחנו לא צריכים לפחד מהפחדים שלנו,והשאיפה לחשוב בצורה חיובית כדי להצליח.


נועה לנקרי, בת 14 מראשון לציון, במקור מאילת. לומדת בכיתה ז' בגימנסיה הראלית בכיתה משולבת. נועה לוקה בשיתוק מוחין (CP) קל מלידה, שגורם לעיכוב התפתחותה. נוסף על כישרון הכתיבה שלה, "שאותו גיליתי לגמרי במקרה", נועה שחיינית, ציירת, משחקת בתאטרון וגם רקדנית וזמרת בלהקת בית הספר. נועה חניכה בתנועת הנוער "כנפיים של קרמבו" ושואפת להיות חונכת בתנועה.
מפלצות הלב הוא ספרה הראשון של נועה לנקרי, ובקרוב היא תחבוק ספר שני בשם "דייט שני".
את הספר מלווים איורים מקוריים מאת דריה סינה 

"מפלצות הלב" מאת נועה לנקרי. איורים: דריה סינה. הוצאת "ספרי ניב", עמודים לא ממוספרים. מחיר לצרכן 68 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.


***


המשפחה שלי
 ספר מנגן מסדרת "צלילי ילדות" מאת נורית הירש





תומס נכדי הבכור מכיר מינקותו את הספרים בסדרת "צלילי ילדות": מקהלה עליזה, ברבאבא, הבית של פיסטוק, דיג דיג דוג, המשפחה שלי. ספרים ומנגינות מהאהובות ביותר של ילדותינו שהעניקה לנו המלחינה נורית הירש, והם שמלווים את ילדינו ואותנו לאורך שנים רבות. שירים שהפכו לנכסי צאן ברזל במוזיקה הישראלית ונטמעו בתרבות של כולנו.

בימים אלו מושק הספר המנגן "המשפחה שלי" ובו מיטב מלחניה של נורית הירש לילדים, בעיבודים חדשים כדי שנוכל לשיר אותם ביחד, הורים וילדים, ולזכות ברגעי אושר משותפים. השירים מלוּוים באיוריה הייחודיים של גל ויצמן.

נורית הירש היא מלחינה, מתזמרת ומנצחת, כלת פרס ישראל בזמר העברי. היא הלחינה למעלה מ-1600 שירים וייצגה את ישראל בפסטיבלים רבים בעולם. נורית הלחינה מוזיקה להצגות ולסרטים רבים. לצד הלחנה של שירי משוררים ותיקים כביאליק, נתן אלתרמן, לאה גולדברג, חיים חפר ואהוד מנור, משתפת נורית פעולה עם טובי היוצרים: יורם טהרלב, רחל שפירא, לאה נאור, מיכל חזון, דודו ברק ושמרית אור. מיטב זמרי ישראל בעבר ובהווה מבצעים את שיריה.

סדרת צלילי ילדות היא סדרת ספרים מנגנים, שבעזרתה יזכה הדור החדש של ילדינו להכיר את שירי הילדות הקלאסיים של גדולי המוזיקאים הישראלים בפורמט עכשווי ומרהיב עין. ספרים קודמים בסדרה: 

"אהוד מנור - לעולם בעקבות השמש", "יוני רכטר- איך שיר נולד".

"נורית הירש – המשפחה שלי" - ספר מנגן מסדרת "צלילי ילדות". איורים: גל ויצמן. עיבודים, נגינה והפקה מוזיקלית: צליל בירן, שירה-מיקה לכיש, הראל ליסמן ונעם בירן. הוצאות "דני ספרים" ו"יוסף שרברק", עמודים לא ממוספרים. מנוקד. מחיר לצרכן 98 ש"ח. להשיג בכל חנויות הספרים ובאתר.




אילון כבר לא פוחד מהלילה מאת מדלן נאור



קסם של סיפור רואה אור בימים אלו. הספר "אילון כבר לא פוחד מהלילה" מאת מדלן נאור, המביא את סיפורו של הילד אילון, ילד בגן, המתמודד עם פחדיו מפני הלילה ומאמין שברגע שצבעו של הלילה ישתנה, יסתיימו רגעי הפחד.


"...כל אחד קצת פוחד לבד בחושך,
כל אחד קצת בודד בתוך החושך
שום דבר באמת, רק טיפה לא שקט
תיכף זה יעבור
תיכף ידליקו אור
מחשבות לא טובות באות בחושך
לא מרפות, לא עוזבות אותך בחושך
על רוחות ושדים ודברים מפחידים..."

דומה כי כאשר נכתבו מילותיו של השיר הזה (מילים רוטבליט) ונשמעו על ידי הגדול בזמרים אריק אינשטיין לא חשב הכותב כי רק ילדים פוחדים בחושך... האומנם רק הם?

כשהלילה מבין שהילדים פוחדים ממנו, הוא נעצב ומיד מנסה לשנות את צבעו השחור על מנת לזכות באהבתם. הלילה מגלה שכל צבע שבחר שייך למישהו, ושכל אחד אוהב את הצבע שלו, ובסופו של דבר מבין שהשחור הוא צבעו הטבעי, שעליו ועל הילדים לשנות את הגישה ולאהוב אותו.

האם הלילה מצליח לשנות גישה ולאהוב את צבעו השחור? האם עלינו לשנות את עצמנו כדי לזכות בהערכתם ובאהבתם של אחרים?

"אֲנִי לֹא אוֹהֵב אֶת הַשָּׁחֹור שֶׁל הַלַּיְלָה. הַלְוַאי שֶׁשְּׁחֹורִי יִהְיֶה בְּצֶבַע אַחֵר," אָמַר אֵיְלוֹן. (מתוך הספר)


מדלן נאור היא אמא לילדים וסבתא לנכדים מקסימים. בעלת תואר בפסיכולוגיה. עסקה בהוראה לגיל הרך במשך 37 שנים ושימשה גננת ומנהלת גן. כתיבת הספר היא תוצר של שנים שבמהלכן עזרה לילדים אשר פוחדים מהלילה. מדלן החליטה לשתף עוד ילדים ולסייע להם בהתמודדות עם הלילה דרך חוויית הקריאה.
הטקסט בסיפור מלווה באיורים המקוריים של חנה פיכמן שמאירה בשלל צבעים את הסיפור ומוסיפה 

"אילון כבר לא פוחד מהלילה" מאת מדלן נאור. איורים: חנה פיכמן. הוצאת "ספרי ניב", 31 עמודים. מחיר לצרכן 58 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה







ריקי ברוך






























אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה