יום חמישי, 9 ביולי 2020

"דאגה בשכונת הציפורים" ו"לביא לומד לגלוש" ספרי ילדים נפלאים לימי החופשה





כל אמא ואשת בן זוג מכירה את הדאגה הזו לשובו ש בן משפחה שיצא ואמור לחזור. אצלנו מרימים טלפון ופותרים לרוב את החידה ומה קורה לגברת ציפה שכל כך דאגה למר ציפציף שאחר לשוב לקינם? 


תכירו ספר ילדים חדש: "דאגה בשכונת הציפורים" ספר המתחיל בדאגה גדולה, אך מסתיים בשמחה ובאושר.





באמצעות הקריאה בספר ילמדו הקוראים על חברות אמיצה, על חיי קהילה ועל החיים הקסומים בטבע. העלילה מספרת בחרוזים על גברת ציפה, שבעלה מר ציפציף מאחר לשוב אל קינם. ציפה המבוהלת נתמכת ונעזרת בכל בעלי הכנף שמתגוררים בשכונת גן ענן - שכונת ציפורים  פסטורלית היוצאים מקניהם וחשים לעזרתה של הגברת האומללה והמודאגת. לא לדאוג, הכול נגמר בכי טוב.

"את עצי הבוסתן של שכונת גן ענן
רוח ערב ליטפה והרגיעה.
ציפורים עייפות כבר חזרו אל קינן,
רק מר ציפציף עוד טרם הגיע.

הירח עלה כבר, גדול וצהוב,
כוכבים נצנצו ברקיע,
פנסים נדלקו לכל אורך הרחוב,
אך מר ציפציף עוד טרם הגיע.

ובקן גברת ציפה דאוגה, אומללה,
יראה מכל ניד וכל ניע,
כבר החושך ירד והיכן בעלה,
מר ציפציף עוד טרם הגיע" (מתוך הספר)

את הספר מעטרים איורים מקוריים פרי יצירת של אינה קצב שמאירה בשלל צבעים את הסיפור ומוסיפה לייחודיותו.

יהודה תלמי: "המסר הוא שיש חיים גם מחוץ לבית. כמי שגדל בקיבוץ בסביבה של נוף וטבע, אני ממליץ להורים וילדים לצאת מהבית ולנשום אוויר אחר. להקשיב, לשמוע את הקולות. להסתכל, לראות את המראות. להשתתף בחוויות שהטבע, ממש לידנו, מציע לנו.  מסר נוסף הוא הייחוד שבחיי הקהילה. הדאגה איש לרעהו, הנכונות לעזור ולסייע בכל עת והאחווה הנוצרת בתוך כך. אין ספק שבימים אלה אנחנו לומדים להעריך מחדש את יתרונותיהם הכלכליים והחברתיים של חיים כאלה".

ספריו הקודמים של יהודה תלמי: "לילדים כתבתי את "יאללה יתושון עפים לישון" שמספר על ילד יתושון שמזמזם ומציק בלי הרף ועל הפתרון שנמצא לבעיה שלו, אף הוא בחיק הטבע. ואת "המלך בום", מלך שמן וגדול מאד שבנו לו מגדל ענק עם מעפילית. איך קם מלך כזה בבוקר, מה הוא עושה, איך הוא אוכל  ואיך הוא הולך לישון. למבוגרים כתבתי את "דרכים", ספר שבו דרכים רבות שבכולן רשמים מחשבות וחוויות מהחיים. כן כתבתי שחרוז תחילוסופי בשם "אביר המדון", ספר שכהגדרתו כן הוא, מנסה להציג פילוסופית חיים באמצעות סיפורו של דון קישוט".

"דאגה בשכונת הציפורים" מאת יהודה תלמי. איורים: אינה קצב. הוצאת הספרים "אוריון", 21 עמודים, מנוקד. מחיר לצרכן 50 ש"ח. להשיג בחנויות הספרים המקוונות או בחנויות הספרים ברחבי הארץ וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובאתר






לביא לומד לגלוש מאת יואב בר (ברונשטיין)



"לביא לומד לגלוש" מאת יואב בר (ברונשטיין) בהוצאת "ספרי ניב" הוא ספר ילדים מקסים ומקורי, המביא את סיפורו של הילד לביא שליום הולדת ארבע הוא קיבל מהוריו גלשן במתנה, גלשן גלים לילדים גדולים. במהלך ניסיונותיו ללמוד לגלוש בים, הוא נפגש עם בעלי חיים שונים, ברווז, דולפין וצב ים, שמהם הוא לומד על עמידה בקשיים ואיך ע"י התמדה ונחישות מגיעה ההצלחה .

הִצִּיעַ הַבַּרְוָז: "בּוֹא, חֲתֹר נָא לְצִדִּי, וַעֲשֵׂה בְּדִיּוּק כְּמוֹתִי .
צְלֹל בַּמַּיִם, אֶת הָרֶגֶל הָרֵם לַשָּׁמַיִם, אֶת הָרֹאשׁ בַּחֲזָרָה תָּרִים ,
כָּךְ עוֹבְרִים אֶת הַגַּלִּים..."
זֶה לְצַד זֶה לביא וְהַבַּרְוָז חָתְרוּ, וְאֶת הַגַּלִּים בִּצְלִילָה עָבְרוּ .(מתוך הספר)


לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים, הנפלאים והססגוניים של דפנה ברזילי שמאירה בשלל צבעים את הסיפור ומוסיפה לייחודיות שלו.

יואב בר (ברונשטיין) מקיבוץ רגבים, נשוי לשני ואבא של לביא ורונה, בן 36, גולש וחקלאי. "לביא לומד לגלוש" הוא ספרו הראשון.

"לביא לומדלגלוש" מאת יואב בר (ברונשטיין). איורים: דפנה ברזילי. הוצאת "ספריניב", עמודים לא ממוספרים. מחיר לצרכן 72 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר


























ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה